Anket

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149

Gönderen Konu: Genel Maksat Helikopteri Projesi  (Okunma sayısı 200879 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1335
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #610 : 05 Kasım 2023, 03:57:14 »
Akılları olsa zaten bu kadar tok satıcı olmazlar. Ona yaptırım şuna ambargo vs. sonra kimse Almanya'yı istemiyor.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #611 : 05 Kasım 2023, 04:37:41 »
Ben olsam f16 almazdım onun yerine f404 ve f110 motoru  satın alırdım f35 e verilen parayla buda bize daha fazla vantaj sağlar diye düşümüyorum

O motorları da ABD üretiyor hocam... Altay projesinde de aynı tuzağa düşmüştük ; Almanya prototipler için MTU 883 verdi ama iş seri üretime gelince ambargoyu dayayıverdiler...

Ben Hürjet projesi motor seçiminde  EJ-200'ün  seçilmesi gerektiğini ısrarla vurguladım ... Ama yine gidip ABD motoru seçtik...

ABD'nin seri üretim MMU ve Hürjet için F-110/F-404 vermeyeceğini kundaktaki bebek bile biliyor... 

Ama bizimkiler özellikle Temel Kotil rüyalara dalmış şekilde " GE ile belirli sayıda seri üretim F-404/F-110 motor anlaşmaları tamam özellikle Türkiye'de üretilmelerini konuşuyoruz" demeçleri veriyor... (General Electric (GE) F404 motoru için 100 adet siparişte bulunulduğunu açıkladı.)

EJ-2000'de de Almanların payı var. EJ-2000 motorunu üreten konsorsiyum EuroJet Turbo GmbH Almanya merkezli. Bu açıdan bakarsak Almanlar yine veto ederdi. Emin ol Amerikalıları ikna etmek Almanları ikna etmekten çok daha kolay. Almanlardan bu kafayla tek bir mermi bile alamazsın ama Amerika'nın sana işi düşer bu eğitim uçağı ambargoya gerek yok diye verir F-404'leri.

Quote:
The company operates out of its headquarters in Hallbergmoos, Germany (located near Munich Airport). EUROJET is a joint venture and its shareholders comprise Rolls-Royce (UK), MTU Aero Engines (Germany), ITP (Spain), and Avio Aero (Italy).
Unquote.

Sn Archangel99 ‘un söylediği gibi EF2000 uçağının sahibi 4 ortak ülke. Bu uçağı uçuran EJ200 motorunu üreten Eurojet şirketinin sahipleri de yukarıda. Bunlardan MTU Aero Engines firması bir Alman şirketi. Bu şirketin RR ve GE ile JV bazında ürettikleri motorlar var. f414, f110 ve EJ200’de bunlardan. EJ200 almaya kalksak Alman hükümeti taş koyabilirdi. Ancak motorun asıl tasarımcısı RR olduğundan, bu motoru lisans altında Türkiye’de ve 3üncü partilere satış serbestisi anlaşmalı olarak üretme işine girişilseydi (ki bu konuda RR tamam demişti), Almanya’nın söz hakkı olmazdı.
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2023, 04:38:42 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7745
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #612 : 05 Kasım 2023, 09:15:51 »
Ben bütün yumurtaları aynı sepete koymayalım diye Hürjet'in EJ-200 motorunu seçmesi gerektiğini vurguladım...

Siyasi konjonktür gereği dalgalanmalarda alternatifimiz olurdu...

Şimdi sabah akşam ABD senatörleri Türkiye için ne dedi diye ABD siyasetini takip etmek zorunda kalıyoruz...

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6596
  • 185
  • DefenceTurk.com
ASELFLIR-410 EO sistemi T-70 helikopterinde görüntülendi.
« Yanıtla #613 : 24 Mart 2024, 16:35:27 »
Alıntı
ASELFLIR-410 EO sistemi T-70 helikopterinde görüntülendi.



ASELSAN'ın ASELFLIR-410 elektro-optik sistemi, TUSAŞ'ın montaj hattındaki T-70 genel maksat helikopterlerinden birinin üzerinde görüldü.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır'ın TUSAŞ ziyaretinde ASELSAN'ın elektro-optik sistemi ile donatılmış helikopter de hazır bulundu.

Helikopterde, ASELSAN'ın Helikopter Elektronik Harp Sistemi (HEWS) de yer aldı.

Sikorsky S-70 Blackhawk'ın bir türevi olan T-70'in parçaları ve üretimi, Türkiye'de gerçekleştiriliyor.

TUSAŞ'ın yanı sıra diğer Türk firmaları da üretime katılıyor.

 TEI, T700 turboşaft motorunun bir varyantı olan T700-TEI-701D'yi; ASELSAN, aviyonik, sensör ve öz savunma sistemlerini; ALP Havacılık ise iniş takımları ve transmisyonu üretiyor.

ASELFLIR-400/410, bugüne kadar, ROKETSAN'ın Kaideye Monteli Füze sistemine ve T129 ATAK taarruz helikopterine entegre edildi.

ASELFLIR-400'ün lazer işaretli olmayan varyantının da Sahil Güvenlik Komutanlığı'nın AB-412 helikopterlerine entegrasyonu öngörülüyor.

57 kg ağırlığındaki ASELFLIR-410, 1920x1080 çözünürlüklü HD Gündüz Kamerası, 1024x768 çözünürlüklü Termal Kamera ve 640x512 çözünürlüklü SWIR Kamera olmak üzere üç tip kamera içeriyor.

Kameralara ek olarak, sistemde 30 km menzile sahip bir lazer telemetre ve işaretleyici de bulunuyor.
https://gdh.digital/gdhdefence?fbclid=PAAab8I9wmEr9b3L0orUCsXVRtMVUMs_0WEmoYU9iog05mFN1DOvrMFBIHuBY

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2299
  • 68
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #614 : 24 Mart 2024, 17:31:39 »
Birde drıcm eklersek en tehlikeli operasyonlara gönder

Umarım T70 lisansı uzatılır.