CFT'yi kendimiz de yapabiliriz.
Olabilir, Ancak uçağın aerodinamik yapısını değiştirdiğinden uzun süreli bir çalışma gerekebilir diye düşündüm.
Hocam yerli arsa radar 2021'de gelecek diye biliyorum. Evet doğru yazmışsınız ama block 30/40'ların ömürleri yavaş yavaş tükenmeye başlamadı mı? Aslında F-15 almak biraz mantıklı olmaz mı 2 filo alsak ama bunlar F-15X ki Amerika verirse hadi verdi diyelim biz. Çok işimize yarar bence F-35'lerin yerini tam olarak doldurur mu tartışılır teknik olarak. F-15X akıl almaz mühimmat taşıma kapasitesi var bunlar Suriye'de veya Akdeniz vb çok üstünlük sağlar. 29.500 lbs'ye kadar silah istasyonu kapasitesi var. Mis gibi uçaklar gıcır gıcır tak 12 tane Gökdoğan- Bozdoğan füzesini sal Ege'ye. Hem F-15X stealth özelliği çok fazla. Ayrıca bunu yaparken bir kısım F-16'ları block 70 seviyesine getirsek yada denk çok iyi bir hava kuvvetleri olur Tf-x gelene kadar. Benim düşüncelerim böyle hocam.
Olabilir ama bence gereksiz. F-15 çok yakışıklı ancak biraz gözlerde abartılı bir uçak. Bize F-15 nasıl bir yarar getirebilir ?
1- Çok geniş bir burun açısı olduğu için kuvvetli bir radarı var.
Anti tez : Ancak gövdesi x modeli dahil , Silent Eagle dışında yüksek rcs'den dolayı düşman uçağı tespit etme ve edilme oranı, F-16'ya gan tabanlı 1200 modüllü bir radar eklediğimizde elde edeceğimizle aynı olur. Kısaca anlamsız.
2- Taşıma kapasitesi yüksek .
Anti tez : Evet doğru ancak F-16'ların taşıma kapasitesi'de gayet yeterli. Zaten modern mühimmat ailemiz sağolsun artık tepeleme serbest düşüş bomba taşımaya gerek yok. F-16 16 sdb'ye kadar taşır. Hiçte az değil. Ayrıca kısa vadeli siha kabiliyetimiz düşünüldüğünde ise acil ihtiyaç bu değil. Ayrıca block 50'lere cft eklersek fazladan lançerde açarız.
3- Çift motor avantaj hava-hava muharebesinde avantaj .
Anti-tez = Kesinlikle değil. Bir avantajdır ama F-16 karşısında değil. F-15 çok ağır bir uçak, bunun sebebi gövde genişliği gövde içi sensörleri, çift motor için taşıdığı ekstra yakıt vs. F-16 buna karşın kendi ağırlığına karşı sahip olduğu itki gücü en fazla olan uçaklardan birisi olduğu için , eşsiz bir ivmelenme ve tırmanma oranına sahip. Buda kaska monte nişangah ve Aim-9x gibi geniş açılı angajman hatlı füzelerle birleşince kısa mesafe muharebesinde F-16'yı yenilmez kılıyor. Bu yolda F-16'yı ancak batı ekolünde Ef-2000 t3 zorlar (üstün gelemeyebilir.) doğu ekolünde de Su-35 zorlar ama sadece zorlar iş pilotajda biter. Tabi bunu 1. madde de bahsettiğim F-16'da 1200 gan modüllü yerli bir aesa radar ve meteor veya aim-120d eşdeğeri bir aa bvr füzesi varsa derim. C-7 ile bile yinede iyidir.
4- F-15 Menzili Uzundur.
Anti tez : Evet öyledir. Avantajdır. Ancak eldeki block 50'leri de cft ile desteklersek ve kc-135 stratotanker avantajı ile feragat edilebilir bir üstünlük.
Bu konularda ben sizi kesmediysem ; F-16,F-15,F-5, Harrier ve Mig-29 ile uçmuş bir amerikalı pilotun şu yazısını okuyabilirsin.
https://www.siyahgribeyaz.com/2020/04/f-16-mig-29-ve-hava-muharebesi-hakknda.html-------------------------------------------
Toparlarsak bazı arkadaşlar hala anlamadı ama eldeki bütün muhtemel kaynakları MMU'ya aktarmalıyız. Çünkü çok büyük bir kumar oynuyoruz. Bir sürü altyapı yatırımı , bina yatırımı, mühendis yatırımı vs. yaptık. Eğer mmu fıs olursa ciddi darbe yeriz. Ancak başarılı olursa da hem bize hemde ihracat anlamında diğer ülkelere çok satılır çünkü , Batı bloğunun F-22 dışındaki tek stealth 5. nesil hava önleme uçağı olacak. Çünkü japonyanın ihraç yasağı var Kore'nin kfx'i de bu alanda mmu'ya rakip kabul değil.
O yüzden Block-30'lara özgür , 40/50/50+'lara aselsan aesa radar + 50'lere cft ve tüm bloklara yerli silahlar + Meteor füzesi angajmanı ile ;
30 ve 40'ları hava-hava
40'ların bir kısmını sead, anti-deniz ve spesifik görevlere ;
50 ve 50+'ları da kara saldırı ve derin darbe görevlerine modernize eder geri kalan parayı mmu'ya aktarırsak işte o zaman en mantıklı yol budur.
Ancak bu hamelerin tamamlayıcısı elbette mmu'ya kadar stealth hava-hava kabiliyetli bir Mius'tur. Ayrıca platform lazım olursa en az ej-2000 motorlu muharip hürjet düşünülmelidir.