Argesini yapmak, şirketi ayakta tutmak ise mesele şirketler genel olarak kamu siparişleri çok zayıflama da devam eder. Zira kendileri için üretim yapmıyorlar, devlete veya ihracata çalışıyorlar. Tersanecilik işini öyle düşünmeyin, askerî gemi karlıdır ama olmazsa olmaz değil, sivil gemi siparişleri canlı oldukça askeri gemi siparişi olmadan da idare edersiniz. Kamu tersaneleri zaten ayakta kalacaktır. Dearsan, Milgem sınıfı ise yurtdışı imalatlara devam edecektir. Gemi projelendirmek de uçak gibi riskli pahalı bir süreç değildir. Karada FNNS, BMC Otokar özellikle uzun süredir ihracat ağırlıklı çalışıyor. Roketsan bile çok sayıda projeye oranla az sayıda yerli siparişle gidiyor. Devlet zaten projelere göre az sipariş veriyor genelde, firmalar ihracata çalışıyorlar ve iki üç yıllık siparişler de dolu. Aslında ihracat iyi rüzgar yakaladı, çabanın devamı lazım