Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1022534 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3480 : 12 Ocak 2023, 23:36:00 »
Alıntı
Mmu Yıldırım Test Sistemi.


https://mobile.twitter.com/Fazil_Hizal/status/1613546645299531778



TUSAS_TR Genel Müdürü @Temel_Kotil resmi olarak ilk defa* paylaştı:

"(Asıl) MMU motoru 35.000lbs itki üretecek. Şu anda taktığımız F110 motoru 30.000lbs'nin biraz altında."

MMU'da yerli katkı payı oranının %85 civarında olacak.  MMU dahili bir top taşıyacak.


https://mobile.twitter.com/avionot

Yerli motorun F-110GE129 motoruna form-fit olarak geliştirileceğini ve ondan daha fazla itki üreteceğini yazıp çiziyoruz ama şuanki hava alıklarını da zamanı geldiğinde yeni motora göre yeniden tasarlamak zorunda kalır mıyız acaba...

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7830
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3481 : 12 Ocak 2023, 23:39:50 »
MMU simulatörü de yapılmış... Gerçek kokpit ile simülatördeki kokpit tasarımı aynı mı olur acaba?



« Son Düzenleme: 12 Ocak 2023, 23:47:10 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3482 : 12 Ocak 2023, 23:50:46 »
Bence o beğenmediğiniz uçakların her biri ayrı bir güzelliğe sahip.

İngilizlerin bir dönem geliştirdikleri uçaklar çok daha çirkin bana göre...



Yolcu uçağı mı  bu ehe, ingilizler kendileri gibi çirkin uçak yapıyorlar. Tempest'te tuhaf gözüküyor, Eurofighter'de meh bana göre :P

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44320
  • 615
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3483 : 12 Ocak 2023, 23:52:23 »
Yerli motorun F-110GE129 motoruna form-fit olarak geliştirileceğini ve ondan daha fazla itki üreteceğini yazıp çiziyoruz ama şuanki hava alıklarını da zamanı geldiğinde yeni motora göre yeniden tasarlamak zorunda kalır mıyız acaba...

Prototiplerle gerçekleştirilecek testleden sonra uçakta mutlaka değişimler olacaktır. Alıklar da gerekirse değişir. Bakınız F-22A ile prototipi YF-22 arasında nasıl farklar var. Kanat açıları, stabilizörler, burnu vs pek çok kısmı değişikliğe uğramıştı.





Kavramsal tasarımdan bugüne...

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 602
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3484 : 13 Ocak 2023, 01:48:48 »
Motor üstündeki dikey stabilizatörlerle ilgili olarak, bir acaba yaklaşımı yapayım;

*Dünya 6. Nesile çalışıyor, konseptlerin çoğunda dikey stabilizatör yok ama ciddi eğimli yatay stabilizatör var.
*Biz 5. Nesil çalışıyoruz
*İngilizlerden danışmanlık alıyoruz.
* Tempest’ın ilk hali ve Japonlara teklif edilen şu an ki halini kıyaslayın… nerdeyse MMU’nun kanat şekli değişik dikey stabilizatörü olmayan eğimli yatay stabilizatörlüsü… Tempest bile MMU ya benzedi ilk haline oranla(Japonlara teklif edilen)…Bu arada FCAS‘ada bu perspektifte bakılabilir…
*MMU yayvanlaştı, yatay stabilizatörlerin gövdeye birleştiği yer kaslı birşekilde yatayda yayvanlaştı… bir nevi mandran bir nevi tonoz gibi duruyor, hani değiklikte ağır revizyon gerektirmez…
*MMU olgunlaştığında 6. Nesiller uçuyor olacak.
*Motor üstündeki Düşey dikmelerin birleşim detayı bile çok kolay iptal edilebilecek bir görüntü veriyor (motor üstü değilde yanlarda olsa iptal etmek için stabilizatör köklerini ve arkayı komple yeniden dizayn etmek gerekir)…Çıkar düşey stabilizatörü, değiştir eğimli yap yatay stabilizatörü, istersen değiştir kanat yapısını alsana tempest ın Japonya’ya teklif edileninin izdüşümü! Bilmem kaçıncı blok MMU 6. Nesil olmasın sonra…

Acaba diyorum….

*

Çevrimdışı fırtına getiren

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 212
  • 13
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3485 : 13 Ocak 2023, 11:40:47 »
@Alp hocam düşünme tarzınız gerçekten takdire şayan tek bir mesajla dikey stabilizatör algımı değiştirdiniz. Ateşliyorum.
« Son Düzenleme: 13 Ocak 2023, 11:42:03 Gönderen: fırtına getiren »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44320
  • 615
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3486 : 13 Ocak 2023, 12:09:45 »
Stealth uçakların yapılarına bakarsanız, hatlar mümkün olduğunca  2 boyuta indirgenmeye çalışılmış. uçuş kanatlar üzerinde. Mümkün olduğunca kanatlara dik konumlandırılmamaya çalışıyor parçalar. Burun kısmı bile tam silindirik değil, belirli bir ayrım noktasında birleşiyor. Oradaki dik yüzey bile kaldırılmış. Yuvarlak hatlardan olabildiğince kaçınılmış. Motor alıkları gövdeye takılırken kanatlara dik olmayacak açılarda yerleştirilmiş. Dikey stabilizatörler de aslında tam olarak dikey değiller, onlar da aerodinamik görevlerini yerine getirmelerine engel olmayacak seviyeye kadar bir açıyla monte edilmişler.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3487 : 13 Ocak 2023, 12:33:21 »
Motor üstündeki dikey stabilizatörlerle ilgili olarak, bir acaba yaklaşımı yapayım;

*Dünya 6. Nesile çalışıyor, konseptlerin çoğunda dikey stabilizatör yok ama ciddi eğimli yatay stabilizatör var.
*Biz 5. Nesil çalışıyoruz
*İngilizlerden danışmanlık alıyoruz.
* Tempest’ın ilk hali ve Japonlara teklif edilen şu an ki halini kıyaslayın… nerdeyse MMU’nun kanat şekli değişik dikey stabilizatörü olmayan eğimli yatay stabilizatörlüsü… Tempest bile MMU ya benzedi ilk haline oranla(Japonlara teklif edilen)…Bu arada FCAS‘ada bu perspektifte bakılabilir…
*MMU yayvanlaştı, yatay stabilizatörlerin gövdeye birleştiği yer kaslı birşekilde yatayda yayvanlaştı… bir nevi mandran bir nevi tonoz gibi duruyor, hani değiklikte ağır revizyon gerektirmez…
*MMU olgunlaştığında 6. Nesiller uçuyor olacak.
*Motor üstündeki Düşey dikmelerin birleşim detayı bile çok kolay iptal edilebilecek bir görüntü veriyor (motor üstü değilde yanlarda olsa iptal etmek için stabilizatör köklerini ve arkayı komple yeniden dizayn etmek gerekir)…Çıkar düşey stabilizatörü, değiştir eğimli yap yatay stabilizatörü, istersen değiştir kanat yapısını alsana tempest ın Japonya’ya teklif edileninin izdüşümü! Bilmem kaçıncı blok MMU 6. Nesil olmasın sonra…

Acaba diyorum….

*

F-15 de ilk çıktığında 3.nesil bir uçak değil miydi? 1970'lerin uçağı benim gözümde şuan 4.neslin Eurofighter ile birlikte en üstün uçaklarından biri olmuş durumda yapılan modernizasyon ve geliştirmelerle.Bizim MMU'da benzer bir yol izliyicek bence (bizim uçağa F22 kılıklı F15 derlerdi şimdi düşününce komik geldi.Motorları yüzünden bu yorum yapılıyordu ama nesilsel gelişim açısından F15 bizimkisi :) ). İlk blokları kullandığı F16 motorları yüzünden eksik bir 5.nesil savaşçı olacak.Uygun bir motor geliştirildiğinde tam bir 5.nesil uçak olacak.Uzun vadede de değişken by-passlı çok elektrik üreten bir motorla ve çok daha gelişmiş aviyonikleriyle 6.nesil neden olmasın.Uçak zaten kelimenin anlamıyla kocaman.Baştan boyutu itibariyle geliştirilmeye çok açık.T129'da yaşadığımız sorunları bu uçakta yaşamayacağımızı düşünüyorum.

Çevrimdışı buraktunahan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 288
  • 73
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3488 : 13 Ocak 2023, 20:10:50 »
MMU mock-up'dan çok farklı ve daha güzel olmuş. Burun kısmı Tempest'e çok benzemiş. Pelikan gagası gibi duruyor. (Veya tam tersi MMU'nun tasarımında görev alan BAE Tempest'in burnunu MMU'ya benzetmiş de olabilir, bilemiyorum.) Her halükarda iki proje arasında esinlenme var gibi.



Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1343
  • 188
  • DefenceTurk.com