Motor üstündeki dikey stabilizatörlerle ilgili olarak, bir acaba yaklaşımı yapayım;
*Dünya 6. Nesile çalışıyor, konseptlerin çoğunda dikey stabilizatör yok ama ciddi eğimli yatay stabilizatör var.
*Biz 5. Nesil çalışıyoruz
*İngilizlerden danışmanlık alıyoruz.
* Tempest’ın ilk hali ve Japonlara teklif edilen şu an ki halini kıyaslayın… nerdeyse MMU’nun kanat şekli değişik dikey stabilizatörü olmayan eğimli yatay stabilizatörlüsü… Tempest bile MMU ya benzedi ilk haline oranla(Japonlara teklif edilen)…Bu arada FCAS‘ada bu perspektifte bakılabilir…
*MMU yayvanlaştı, yatay stabilizatörlerin gövdeye birleştiği yer kaslı birşekilde yatayda yayvanlaştı… bir nevi mandran bir nevi tonoz gibi duruyor, hani değiklikte ağır revizyon gerektirmez…
*MMU olgunlaştığında 6. Nesiller uçuyor olacak.
*Motor üstündeki Düşey dikmelerin birleşim detayı bile çok kolay iptal edilebilecek bir görüntü veriyor (motor üstü değilde yanlarda olsa iptal etmek için stabilizatör köklerini ve arkayı komple yeniden dizayn etmek gerekir)…Çıkar düşey stabilizatörü, değiştir eğimli yap yatay stabilizatörü, istersen değiştir kanat yapısını alsana tempest ın Japonya’ya teklif edileninin izdüşümü! Bilmem kaçıncı blok MMU 6. Nesil olmasın sonra…
Acaba diyorum….
*