İdeali , ülkenin bilim esaslı eğitimle donanımlı insanlar yetiştirmesi...Ama sanki imam hatipler kalkınca turbofan motor yapmaya başlayacak bizim mühendisler havası var herkeste...
Tamam değerli eğitim kurumlarının başına imam hatip mezunu getirilirse bu sorun ama bu biraz bahane gibi gelmeye başladı bana...
Hindistan'ın yarısı inek boku corona'ya iyi geliyor diye vücuduna sürüyor diğer yarısı uçak,uydu,füze yapıyor...
Bizim sıkıntı biraz organizasyon,planlama sıkıntısı gibi geliyor bana...
Bizim bilimadamları iyi bir organizasyon şeması ile motor sorununu çözerlerdi şimdiye kadar bence...
Olaya istatistiki olarak bakarsanız;
Türkiye nüfusu 84 milyon.
Hindistan nüfusu 1milyar 350 milyon.
Tam 16 katımız.
560 milyon Hintli okuma yazma biliyor. Bunların 170 milyonu orta öğrenime sahip. Ayrıca, 38 milyon Hintli ise Üniversite ve üstü eğitime sahip. Hint diasporası (Hindistan dışında oturan) 32 milyon. Bunların büyük kısmı üst seviyede eğitime sahip. (Ailelerin baskısıyla çoğunluğu çok iyi okullardan mezun oluyorlar).
Nüfusunun yarısı inek pisliğini orasına burasına sürsün. Önemi yok. Adamlarda yeterli beyin var. 3+trilyon dolarlık ekonomisiyle neredeyse bizim 5 katımız ve dünya 6ncısı.
İmam hatipler kalkınca değil azalınca, türbofan üretebilecek bizim mühendisler nosyonu yanlış değil. Ne kadar çok bilim insanı ve beyin üretirsek o kadar çok türbofan üretebilecek beyin yetiştiriyoruz demektir.
İmam hatipler kalkmaz. Kalkmaması da lazım. Ama bu kadar yaygın olmaması da gerekir. Adı üzerinde; imam ve hatip yetiştirecek, yeni nesillere din eğitimi verebilecek vasıflı elemanların eğitiminin sağlandığı okullar lazım. Buradan mezun olanların gideceği tek yer var o da ilahiyat fakültesi. ODTÜ bilgisayar mühendisliği bölümü değil. İslam dininde kadın imam yoktur. O zaman neden Kız imam hatip okulu var? Bu okulların üniversite sınavlarındaki başarısızlığı ortada. Eğitim sistemimiz kalite olarak çok gerilemiş durumda. Nüfusumuza oranla yetiştirdiğimiz bilim adamı sayımız da az. Kaliteli üniversite sayımızda az.
Üniversitelerimizin kaç tanesinde bir elektrik mühendisliği öğrencisi, tek başına bizzat fiili olarak, makinalarda kullanılan ebatta DC motor ve AC motorlarla, laboratuvarda deney yapabiliyor acaba? Örneğin; İngiltere’de her üniversitedeki elektrik fakültesinde bu mümkün.