Gönderen Konu: Afganistan ile İlgili Gelişmeler  (Okunma sayısı 49332 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1464
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #80 : 16 Temmuz 2021, 18:35:06 »
Konuyla alakasi yok dogrudan ama bu santaj, pazarlik vs olaylarindan biktim artik..

Toplayin memlekette ne kadar isi bilen muhendis varsa, kapatin bir yerleskeye, verin projeleri ne gerek varsa motormudur ucakmidir roketmidir..

Bitirene kadar gun yuzu gormek yok kardesim..ya yayapacaksiniz ya yapacaksiniz..basarisizliga gecikmeye tahammul yok..Siki bir sekilde yonetirsin bak hersey 2 seneye nasil guzel cikar, biz rahati seven millet degiliz..

Yok o sirket yok yabanci ortak yok ordan alim burdan satim yok Katar yok Mozambik biktim artik yok o parca vermedi yok o motor vermedi bu ne ya

« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2021, 18:39:19 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #81 : 16 Temmuz 2021, 18:51:58 »
Konuyla alakasi yok dogrudan ama bu santaj, pazarlik vs olaylarindan biktim artik..

Toplayin memlekette ne kadar isi bilen muhendis varsa, kapatin bir yerleskeye, verin projeleri ne gerek varsa motormudur ucakmidir roketmidir..

Bitirene kadar gun yuzu gormek yok kardesim..ya yayapacaksiniz ya yapacaksiniz..basarisizliga gecikmeye tahammul yok..Siki bir sekilde yonetirsin bak hersey 2 seneye nasil guzel cikar, biz rahati seven millet degiliz..

Yok o sirket yok yabanci ortak yok ordan alim burdan satim yok Katar yok Mozambik biktim artik yok o parca vermedi yok o motor vermedi bu ne ya

Hocam bizim tek derdimiz motor...
Kara,hava,deniz motoru...
Bizim mühendislerimiz geri kalan herseyi , muadilleri kalitesinde kesinlikle yaparlar...
MTU gibi bir firma oluşturmalıyız...Sadece güç sistemleri konusunda uzmanlaşacak bir firma...

Afganistan havaalanı meselesine gelince ; sadece gülüyorum...Afganlılar da ne yapıyorsa yapsın , bize ne?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #82 : 16 Temmuz 2021, 19:47:57 »
Problem sadece motor değil;
1. Eğitim ve eğitimli nüfusun az olması. İmam Hatip okulundan bilim insanı çıkmaz. (İnanç ve din yönetimi için elzem olan devlet eliyle din eğitimi başka, bilim insanı yetiştirmek başkadır).
2. Bu yönetimin tutarsız ve dengesiz dış/iç politikası sonucunda yabancı ülkelerce ve yabancı yönetimlerce sevilmemesi ve bilakis dışlanması.
3. Bunun sonucu olarak gelen ambargolar sonucu her malzemeyi yerli yapmak zorunda kalınca üretmekte olduğumuz ve üretmek istediğimiz projelerin gecikmesi.
4. Her şeyi tek çatı altında üretmek hem zor hem pahalı bir işlemdir. Bizim en büyük sıkıntımız bu şu anda.
5. Ekonomi; iyi olmayınca para bulmakta zorlanıyoruz. Projeler gecikiyor. (İ-Sınıfı’nın diğer 3 gemisinden hala tık yok. Erdoğan, ilk geminin suya inişinde, yakında başlayacağız demişti)

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #83 : 16 Temmuz 2021, 20:58:11 »
İdeali , ülkenin bilim esaslı eğitimle donanımlı insanlar yetiştirmesi...Ama sanki imam hatipler kalkınca turbofan motor yapmaya başlayacak bizim mühendisler havası var herkeste...

Tamam değerli eğitim kurumlarının başına imam hatip mezunu getirilirse bu sorun ama bu biraz bahane gibi gelmeye başladı bana...
Hindistan'ın yarısı inek boku corona'ya iyi geliyor diye vücuduna sürüyor diğer yarısı uçak,uydu,füze yapıyor...

Bizim sıkıntı biraz organizasyon,planlama sıkıntısı gibi geliyor bana...
Bizim bilimadamları iyi bir organizasyon şeması ile motor sorununu çözerlerdi şimdiye kadar bence...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #84 : 17 Temmuz 2021, 02:02:58 »
İdeali , ülkenin bilim esaslı eğitimle donanımlı insanlar yetiştirmesi...Ama sanki imam hatipler kalkınca turbofan motor yapmaya başlayacak bizim mühendisler havası var herkeste...

Tamam değerli eğitim kurumlarının başına imam hatip mezunu getirilirse bu sorun ama bu biraz bahane gibi gelmeye başladı bana...
Hindistan'ın yarısı inek boku corona'ya iyi geliyor diye vücuduna sürüyor diğer yarısı uçak,uydu,füze yapıyor...

Bizim sıkıntı biraz organizasyon,planlama sıkıntısı gibi geliyor bana...
Bizim bilimadamları iyi bir organizasyon şeması ile motor sorununu çözerlerdi şimdiye kadar bence...
Olaya istatistiki olarak bakarsanız;
Türkiye nüfusu 84 milyon.
Hindistan nüfusu 1milyar 350 milyon.
Tam 16 katımız.
560 milyon Hintli okuma yazma biliyor. Bunların 170 milyonu orta öğrenime sahip. Ayrıca, 38 milyon Hintli ise Üniversite ve üstü eğitime sahip. Hint diasporası (Hindistan dışında oturan) 32 milyon. Bunların büyük kısmı üst seviyede eğitime sahip. (Ailelerin baskısıyla çoğunluğu çok iyi okullardan mezun oluyorlar).
Nüfusunun yarısı inek pisliğini orasına burasına sürsün. Önemi yok. Adamlarda yeterli beyin var. 3+trilyon dolarlık ekonomisiyle neredeyse bizim 5 katımız ve dünya 6ncısı.
İmam hatipler kalkınca değil azalınca, türbofan üretebilecek bizim mühendisler nosyonu yanlış değil. Ne kadar çok bilim insanı ve beyin üretirsek o kadar çok türbofan üretebilecek beyin yetiştiriyoruz demektir.
İmam hatipler kalkmaz. Kalkmaması da lazım. Ama bu kadar yaygın olmaması da gerekir. Adı üzerinde; imam ve hatip yetiştirecek, yeni nesillere din eğitimi verebilecek vasıflı elemanların eğitiminin sağlandığı okullar lazım. Buradan mezun olanların gideceği tek yer var o da ilahiyat fakültesi. ODTÜ bilgisayar mühendisliği bölümü değil. İslam dininde kadın imam yoktur. O zaman neden Kız imam hatip okulu var? Bu okulların üniversite sınavlarındaki başarısızlığı ortada. Eğitim sistemimiz kalite olarak çok gerilemiş durumda. Nüfusumuza oranla yetiştirdiğimiz bilim adamı sayımız da az. Kaliteli üniversite sayımızda az.
Üniversitelerimizin kaç tanesinde bir elektrik mühendisliği öğrencisi, tek başına bizzat fiili olarak, makinalarda kullanılan ebatta DC motor ve AC motorlarla, laboratuvarda deney yapabiliyor acaba? Örneğin; İngiltere’de her üniversitedeki elektrik fakültesinde bu mümkün.
« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2021, 02:06:47 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #85 : 17 Temmuz 2021, 08:43:25 »
Tamam söylediğiniz istatistikler doğru olabilir.

Ama bizde de her yıl binlerce mühendis mezun oluyor , bir sürü de teknik üniversite var...

Çok imam hatip var diye karalar bağlamak biraz kolaylığı gibi geliyor.

İmam namaz kaldırsın,  mühendis de motor yapsın...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2709
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #86 : 17 Temmuz 2021, 10:32:09 »
Konu dağılıyor. Konuya dönelim. @serkan1976; Tek sorunumuz motor değil. Genel olarak anlayış değişmelidir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #87 : 17 Temmuz 2021, 10:41:01 »
Konu dağılıyor. Konuya dönelim. @serkan1976; Tek sorunumuz motor değil. Genel olarak anlayış değişmelidir.
👍👍👍

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2179
  • 191
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #88 : 17 Temmuz 2021, 20:33:35 »
İdeali , ülkenin bilim esaslı eğitimle donanımlı insanlar yetiştirmesi...Ama sanki imam hatipler kalkınca turbofan motor yapmaya başlayacak bizim mühendisler havası var herkeste...

Tamam değerli eğitim kurumlarının başına imam hatip mezunu getirilirse bu sorun ama bu biraz bahane gibi gelmeye başladı bana...
Hindistan'ın yarısı inek boku corona'ya iyi geliyor diye vücuduna sürüyor diğer yarısı uçak,uydu,füze yapıyor...

Bizim sıkıntı biraz organizasyon,planlama sıkıntısı gibi geliyor bana...
Bizim bilimadamları iyi bir organizasyon şeması ile motor sorununu çözerlerdi şimdiye kadar bence...
Olaya istatistiki olarak bakarsanız;
Türkiye nüfusu 84 milyon.
Hindistan nüfusu 1milyar 350 milyon.
Tam 16 katımız.
560 milyon Hintli okuma yazma biliyor. Bunların 170 milyonu orta öğrenime sahip. Ayrıca, 38 milyon Hintli ise Üniversite ve üstü eğitime sahip. Hint diasporası (Hindistan dışında oturan) 32 milyon. Bunların büyük kısmı üst seviyede eğitime sahip. (Ailelerin baskısıyla çoğunluğu çok iyi okullardan mezun oluyorlar).
Nüfusunun yarısı inek pisliğini orasına burasına sürsün. Önemi yok. Adamlarda yeterli beyin var. 3+trilyon dolarlık ekonomisiyle neredeyse bizim 5 katımız ve dünya 6ncısı.
İmam hatipler kalkınca değil azalınca, türbofan üretebilecek bizim mühendisler nosyonu yanlış değil. Ne kadar çok bilim insanı ve beyin üretirsek o kadar çok türbofan üretebilecek beyin yetiştiriyoruz demektir.
İmam hatipler kalkmaz. Kalkmaması da lazım. Ama bu kadar yaygın olmaması da gerekir. Adı üzerinde; imam ve hatip yetiştirecek, yeni nesillere din eğitimi verebilecek vasıflı elemanların eğitiminin sağlandığı okullar lazım. Buradan mezun olanların gideceği tek yer var o da ilahiyat fakültesi. ODTÜ bilgisayar mühendisliği bölümü değil. İslam dininde kadın imam yoktur. O zaman neden Kız imam hatip okulu var? Bu okulların üniversite sınavlarındaki başarısızlığı ortada. Eğitim sistemimiz kalite olarak çok gerilemiş durumda. Nüfusumuza oranla yetiştirdiğimiz bilim adamı sayımız da az. Kaliteli üniversite sayımızda az.
Üniversitelerimizin kaç tanesinde bir elektrik mühendisliği öğrencisi, tek başına bizzat fiili olarak, makinalarda kullanılan ebatta DC motor ve AC motorlarla, laboratuvarda deney yapabiliyor acaba? Örneğin; İngiltere’de her üniversitedeki elektrik fakültesinde bu mümkün.

Sayın yaşar,

Bilim alanında eğitim zaafımız yeni değil. Bildim bileli bu açığı bugüne kadar ne yazık tam kapatamadılar Ve önümüzdeki seneler de kapatamıycaklar gibi görünüyor.

Fakültelerde biyoloji kimya ve fizik bölümleri  talep düşüklüğünden kapanıyorlar. Tabi bunun yanında eğitim kalitesi de var o da ülkemizde ne yazık ciddi düzeyde düşük.


Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Ynt: Afganistan ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #89 : 17 Temmuz 2021, 22:15:46 »
Şu memleketin Cumhurbaşkanı ben olsaydım; küçük şehirlerde 1 tane, büyük şehirlerde şehrin büyüklüğüne göre 3-4 tane İmam Hatip bırakmak suretiyle, İmam Hatip Liselerinin tamamını Fen veya Anadolu Lisesine dönüştürürdüm.

Eğitim seviyesini maksimum standartlara yükseltmek için de Diyanet İşleri Başkanlığının bütçesinin en az yarısını Milli Eğitim Bakanlığına bağlardım. İlkokuldan başlamak üzere, eğitim standartlarını İskandinav ülkeleri standartlarına yükseltirdim.

Benim Cumhurbaşkanlığım dönemimde, en çok maaş alan devlet memurlarını ÖĞRETMENLER olurdu.
Öğretmen olmayı o kadar zorlaştırırdım ki, kurbağa adam, yakın dövüş, paraşüt, dağ komando, meskun mahal muharebe brövesi olmayan adayları öğretmen tayin etmezdim(!!) Gerçi biraz abartılı oldu ama... o kadar önemli bir konu yani. Aksi taktirde Afganistan olmaya bir karış mesafe kalmıştır. 
« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2021, 22:16:22 Gönderen: Partikül »