Yine aynı şeyi tekrarlayacağım ; Keşke 99 metrelik Ada sınıfı =ADKG den sonra İ sınıfını 130 metre yapsaydık...
Göreceksiniz İ sınıfı , üstüne gerekli sistemleri taşımakta yetersiz kalacak...Bir 10 sene de light İ sınıfı yerine orta tonajda genel maksat fırkateyni diye inleyip duracağız...
Bizim gibi hızlı proje üreten ama o projeyi donatmak ve seri üretime geçmekte yavaş ülkeler için bir 20 sene ötesini düşünmek gerek...
5 yıl sonra tüm donanmalar atıyorum elektromanyetik top öne çıkınca mevcut gemilerini buna göre elden geçirirken biz 99 ve 113 metrelik gemilerimize bunu nasıl sığdıracağız diye kara kara düşüneceğiz...
Gökdeniz bile mevcut büyüklüğü ile sırıtıyor bu light gemilerde...
Kesinlikle katılıyorum 2030 larda 2040 larda hatta 2050 lerde kullanacağımız gemi olduğu için hem Nazar gibi, elemtromanyetik top gibi, İDAlar gibi silah sistemleri için daha büyük ve gelecek nesil elektronik ve sensörleri için geminin altında ileride ilave edilirse diye güç sistemleri için yer olması gerekiyordu.Ben hala Türk Deniz Kuvvetlerinin Hücumbot projesinin yerine ADKG nin sayısının artırılmasını ve onun yerine tamamen kompozit teknolojileri kullanılarak stealth özellikli pervane sisteminden geminin su mühendisliğine her türlü aktif ,pasif, basınç izleri olabildiğince bastırılmış tamamen su altı harbi için donatılmış 1300 ton civarında İsveçlilerin Visby Class korvetlerine benzer ama daha büyük ve daha yeni nesil korvete ihtiyaç duyduğumuzu düşünüyorum.Çünkü Akdeniz’de ki hasımımız kim olursa olsun en tehlikeli gücü denizaltı olacak.Tarih boyunca böyle oldu.Japon’lar bunun farkında olduğu için (2. Dünya savaşı tecrübesi) ellerinde ki gemiler başta olmak üzere uçaklar sistemler denizaltı tespit ve savunma konusunda çok çok iyi.Aynı şekilde Almanlar da bunun farkında.
Birde artık denizcilikte ki güç sistemlerinde bir şeyler yapmalıyız.5.Nesil uçak için bile bir motor projemiz var ama Karakol gemilerininin jeneratör gücü olacak dizelleri bile yapamıyoruz.Acilen Dizel ,Havadan bağımsız tahrik her türlü aktarım sitemleri miller pervaneler ve geleceğin teknoloji yüksek sıcaklık süper iletken elektrik motor projelerine başlamamız lazım.
Bir de SSBlığın nasıl havacılıkta amiral şirket TUSAŞ var ise Denzicilikte de geliştirilecek her türlü teknolojinin planlanması üretimi gelecek vizyon oluşturulması için amiral şirkete ihtiyaç var.Deniz ihtiyaçlarımız çok bölünmüş parça parça alınıyor ortak bir şirket ortak bir sermaye ve insan gücüyle çalışan şirkete ihtiyacımız var.Tıpkı Fransızların Naval grubu gibi.Tıpkı Almanların thysennkrupp gibi.Türk savunma Sanayinin ve bu ülkenin geleceği için aslında en önemli kuvvet en arka plana atılan kuvvet oluyor nedense.Yunanistan büyüklüğünde(kara parçası) Avrupa’nın kuzeyinde bir ada bu güç sayesinde güneş batmayan imparatorluk kurdu dünya dilini, kültürünü konuşuyor.Çin bunun farkına vardı gemi üstüne gemi basıyor biz hala karacayız.Sanki birkaç çapulcu eşkıya dışında kara da kim ile savaşacak isek en fazla üstümüzde Rusya var.Ama denizlerde öylemi….
Deprem dolayısı ile bazı projeler aksayacak ise bunlar kara projeleri olmalı.Türk devleti birkaç çapulcu ile eski tank ile de mücadele eder ki ediyor.Ama dünya devletleri ile mücadele etmek için dünya devletleri düzeyinde bir donanma lazım.