Dikey stabilizeleri kaldırmak işin nispeten kolay kısmı. Bizim açımızdan düğüm motorda çözülecektir. Dronlarla eş güdümlü operasyonda 1-0 öndeyiz ama motorda 0-1 gerideyiz.
Bu motor işlerine en azından Devrim Otomobilinin motoru ile 60'larda girmeliydik, şimdi değil...
Halen akıllanmış değil gibiyiz. Bundan 5 sene önce “arkadaşlar şimdi başlasak 5 sene sonra anca şu vaziyete geliriz” demişiz ama halen başlayamamışız. Şirketlere bakıyorum. Biri diyor ki yapın deseler yaparız; öbürü diyor ki İngilizlerle ortak bir motor fikrimiz var hemen entegre ederiz. Ortada halen alınmış bir karar yok gibi?! (Varsa bilmiyorum yılan hikayesine döndü ben artık bakamıyorum)
Böyle önemli ürünleri bir satış ve geri dönüş beklemeksizin zamanında üretmemiz lazımdı. Bunu da Devletimiz karşılamalıydı. Bir ihale veya program açılır; asgari ….. isterleri karşılayacak turbin motor yapımı işi şirketlere verilmiş olurdu. Amerika bazen bunu iki ayrı şirkete verip rekabet dahi yaratmış.
İyi de Amerikadaki para bizde yok kardeşim diyeceksiniz. İnşaata ayrılan paranın cüzi bir kısmı bu işlere yönlendirilse yine büyük bir istihdam yaratılır sonucunda da iyi kötü bir motorumuz olurdu. Riski şirketler alamıyor. Devlet alacaktı. Bİlimsel ve teknolojik işlerde başarısızlıkta bile alınan dersler bir kazanımdır.