Aciliyetle alakası yok. İş parada ve prestijde bitiyor. 1. atak projesini 2001 krizini saymassak amerikanın bize takındığı tavır (o zamanlar sadece agusta bell firması ile anlaşılmıştı) ve çıkarılan şişirme maliyetler yüzünden iptal edildi. Üstelik bu helikopterlere çok çok ihtiyacımız varken.
Şimdi Türkiye prestij açısından olayı bitirdi ama zannedersem parasal boyutta olay daha rayına oturmadı. Açıkcası kimse çıkıpta bir T-1298 un kaç paraya mal olacağını söylemiyor. Sadece rakamlar dolaşıyor etrafta. Bence asıl sorun bu.
Genel maksat içinde öyle diğer projeler içinde. Fiyatlar şiştikce şişiyor. A-400 M ve JSF de gördüğümüz gibi fiyatlar çok uçuruluyor yok yere...
Daha değişik olaylar var ama bizim bilmemiz imkansız...