Selamlar,
Teknoloji şarj süresinden çok, kısaca pillerde kullanılan kimyasalların karışım, kapasite ve o kapasitedeki akım güvenliğine dayanıyor. Tesla otomobillerinde ısıyı kontrol etmek için çoklu modüller kullanıyor ve kullandığı kimyasal nedeni ile %80 kapasite kullanımına izin veriyor. Güç yönetim sisteminde ki kontrol ünitesi yazılımı, çoklu modül olduğundan her bataryaya sensor koyamıyor. Buda bataryaları %80 de sınırlamasına neden oluyor. Şuan Batarya ve yazılımda Tesladan öndeyiz, öyle olmasa bu güç ve bu saatlere hele ki traktörde asla çıkamazdık.
Şuan Türkiye'deki güç aktarım, kontrol yazılımları dahi Tesla'dan ileri düzeyde, yazılım kısmı Önder Yol beyde. (Önder bey, elektrik güç, aktarım ve kontrol yazılımında abartmıyorum, Dünya'nın önündedir.)
Burada önemli olan 2 katına yakın kapasitede enerjiyi depolayan bataryayı yapıp, ömrünü koruyabilmemiz, bunu birde %95 verimle kullanabilmemiz vede ileri düzey yazılımlarla bunu çok verimli hale getirmemiz.
Haziranda piyasaya çıkacak olan Traktör en üst güç paketinde ve Seviyesinden dolayı Yurtdışına yönelik ki epey ön talep aldı. Traktörde toplam güç aktarımı 1000hp ve bu değere traktörün bataryasının yarısı bu yeni batarya olduğu halde. Fiyatı yükseltmemek ve mevcut dizel 530hp motor traktörlerin yaptığı işin 2 katını yapması kafi görüldüğünden %50 bu bataryadan konuldu.
Aktarımda, 4 elektrikli motor; 2 teker tahriki, 1 ön ve 1 arka mil olarak seçilebiliyor. İster 10lu pullu pullukla 4x4 1000hp, istenirse ön ve arka mile aparatlarla 330'ar hp verebiliyor. Böyle bir pil ve yazılım kapasitesiyle bunlar doğal veriler.
Fiyatlandırma; bana gelen, Kendi çiftçimize yarısı hibe diğer yarısı peşinatsız 0 faizle 48 ay taksit. Tabi bizim çiftçiler genelde büyük arazide çalışmadığı için, 2022 başında çıkacak olan orta güç gurubuna sahip traktörü bekliyorlar.. Onunda gücü yanlış hatırlamazsam 430hp. 4x4, kuyruk ve ön mile 135'er hp güç aktarabiliyor. Onunda Yerli çiftçiye yine aynı imkanla verileceğini anımsıyorum. Bir tam şarjı 45 dk. 8 saat tarla performansı ve enerji maliyeti şuanki maliyetle gündüz 32₺. Aynı işi Dizel 330hp bir traktörle yaparsanız, 8 saat yakıt maliyeti aşağı yukarı 350-400₺. Çiftçilerimizin yıllık giderlerinin %35 yakıt olduğunu düşünür isek, yok satacak.