KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
90 (44.1%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.3%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (19.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.3%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.3%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.4%)

Toplam Oy Verenler: 204

Bir motorun 40-45 yıllık serüveni




Biz 4 adımı tek seferde geçip, 4AT rakip olmaya çalışıyoruz, bu adımı atmaksak başka türlü yetişemeyiz. 4 adım tek seferde atmakta kolay olmuyor. Mesajı Paylaş

Bir sır vereyim mi arkadaşlar;

"Bizim" dediğimiz şey aslında Türk silahlı kuvvetleridir ve kamudur.

Bu motor , uçak, şanzıman ve benzeri şeyler şirketlerin ürünleri. Eğer ambargo yoksa , piyasadan edinebiliyorsanız , rafta duran platformlar veya komponentlerin tedariğinde bir sorun yoksa çok da şeetmeyelim yani. Sonuçta "bizim" olan tsk yani kullanıcının isterleri ve ihtiyacının karşılanması önemli. Yerli sanayi ve arge bu işin çileği. O yüzden minumum isterler karşılanmadan da tamamen envantere  almaya karşıyım.

Adam veriyorsa Kaana ilk 40 uçak için  100 motor ; zaten üretebildiğiniz parçaları için bir ortak üretim planı ile; mümkünse burada nihai montajı ile; hatta amerikadan gelecek parçalar için de para yerine oluyorsa onlara da fazladan parça üreterek; offset-fms ne  imkan varsa kullanarak; olmuyorsa tiko para ile anlaşmasını yapalım bir an evvel.

Fantazi yapacak zaman değil. Bir an evvel uçağımızı envantere almamız lazım.

Envanterdeki uçak bizimdir. Argedeki veya testteki uçak değil. Onlar şirketin.  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mehmet75 - 29 Mayıs 2025, 11:51:48Envanterdeki uçak bizimdir. Argedeki veya testteki uçak değil. Onlar şirketin. 

Katılıyorum, ancak buraya bir şerh düşmem lazım: Eğer dışarıdan alınan ürünün yedek parçasının da geleceği garanti ise envanterdeki uçak bizimdir. Mesajı Paylaş

#7203
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 29 Mayıs 2025, 10:38:56
Alıntı yapılan: Denizci16 - 29 Mayıs 2025, 10:00:26Muadili bu bundan daha ağır

- TS-1400'ün muadili LHTEC CTS800'dür, GE T800 değil. GE T800, 2500 HP sınıfında bir motor iken, TS-1400 adı üzerinde 1400 HP sınıfında bir motor.

- 30-40 kilo değil, 20-30 kg kadar daha ağır, Prof. Akşit öyle dedi. Bu "10 kg farkı" ikinci defadır düzeltiyorum, yeter artık. Muhtemelen ileride bu ağırlık farkı da sıfırlanacak, çünkü proje başlarken bize satılmayan en üst seviyedeki süperalaşımların muadillerini artık üretiyor olacağız.

- Sivilde kullanılması düşünüldüğünden sertifikasyon süreci uzadı, yoksa motor şu anda askeri araçlara takılabilir durumda.

Aldığım veriler zaten lthec cts800 ün

Ts1400 180-195 kg arası ise lthec cts800 143 kg aradaki fark ne kadar olmuş oluyor?

Gerçi honeywell de 375 pound yani 170 kg gözüküyor

Ama cts800'ün atak ve gökbey versiyonu 1370 bg bizim ts1400 ise 1400-1500 bg Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 29 Mayıs 2025, 13:25:31Aldığım veriler zaten lthec cts800 ün

Ts1400 180-195 kg arası ise lthec cts800 143 kg aradaki fark ne kadar olmuş oluyor?

Gerçi honeywell de 375 pound yani 170 kg gözüküyor

Ama cts800'ün atak ve gökbey versiyonu 1370 bg bizim ts1400 ise 1400-1500 bg

Alıntı yapılan: Musty - 29 Mayıs 2025, 10:39:47
Alıntı yapılan: Denizci16 - 29 Mayıs 2025, 10:00:26Muadili bu bundan daha ağır

T800-LHT-801

Muadili bu motor değil bu moturun sivil versiyonu CTS800 buda 170kg ağırlığında. CTS800 farklı bir versiyonu olan CTS800-4AT Gökbeyde kullanıldı.
CTS800-4AT (360-365 pound = 163.3 - 165.6 kg) kuru yük ağırlında.

Ts1400 daha gelişmiş,verimli,hafif yapabiliyorsa yapsınlar.



143kg olan T800-LHT-801, bu motorda CTS800 baz versiyonu,
CTS800 170kg, Gökbeyde takılan yabancı motor dedikler CTS800-4AT buda 165kg,

TS1400 kaç olacağı resmi bir bilgi yok, 1 tane haber ve wikipedia bilgisi haberde 180, wikipedia 195 diyor.

TS1400 moturu 1740bg üretebiliyor.



MOTOR Ailesine bakabilirsin
Alıntı yapılan: Musty - 29 Mayıs 2025, 11:14:38Bir motorun 40-45 yıllık serüveni



Biz 4 adımı tek seferde geçip, 4AT rakip olmaya çalışıyoruz, bu adımı atmaksak başka türlü yetişemeyiz. 4 adım tek seferde atmakta kolay olmuyor.
Mesajı Paylaş

#7205
Konu biraz saptı ama devam edelim...

TS-1400 olayını sayın Merzifonlu güzelce özetledi..

1-Bir miktar ağır oldu ama alaşımlar yerlileştirilerek rahatlıkla LHTEC motorla aynı seviyeye getirilir...
2-Sivil kullanım için test süreci uzun sürüyor yoksa istenildiği an Gökbey'e takılır.


ATAK için manevra sırasında TS-1400'ün motorun yağsız kalmasını önleyecek modifikasyonlara ihtiyaç vardı...O konuda ne yapıldı , ATAK hiç TS-1400 ile çalıştırıldı mı , uçuruldu mu bilgim yok , bilen varsa paylaşsın...

GÖKBEY'in askeri nakliye versiyonu için yağsız kalan transmisyon modifikasyonu da gerekebilir.. Mesajı Paylaş

ATAK için benim bildiğim anlaşmalardan dolayı üretemiyoruz. Yoksa yağ konusu biraz hafif kalırdı. Sonuçta bilmem kaç tane sadece Pakistan istemişti. Mesajı Paylaş

#7207
Alıntı yapılan: SH - 29 Mayıs 2025, 17:59:54ATAK için benim bildiğim anlaşmalardan dolayı üretemiyoruz. Yoksa yağ konusu biraz hafif kalırdı. Sonuçta bilmem kaç tane sadece Pakistan istemişti.

Pakistan , ABD'nin kara listesinde ... Artık o işi unutun.

Nijerya-Filipinler ATAK satışına onay verdi ABD . Hatta ek ATAK satışı da gündemde. Mesajı Paylaş

#7208
Alıntı yapılan: Musty - 29 Mayıs 2025, 14:34:49wikipedia 195 diyor.

Wikipedia, kesinlikle güvenilmez bir kaynaktır. 3-4 Farklı kaynakla çaprazlama kontrol etmeden oradaki verileri kullanmamak lazım. Wikipedia'ya kalsa biz Suriye'de neler neler yapmışız; ve buna karşın ABD, tanrının ilahi kurtarıcısıymış!!

Sertifikasyon sonrasında, TEI TS-1400'ün teknik dokümanlarını yayınlar. Orada yazarlar, bu motor kaç kg olmuş.

Ha bu arada, bildiğim kadarıyla yağlama meselesi halledilmişti. Bir ara Prof. Mahmut Akşit bundan bahsetmişti ama kaynak videoyu aramaya üşendim şimdi. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 29 Mayıs 2025, 19:34:10
Alıntı yapılan: Musty - 29 Mayıs 2025, 14:34:49wikipedia 195 diyor.

Wikipedia, kesinlikle güvenilmez bir kaynaktır. 3-4 Farklı kaynakla çaprazlama kontrol etmeden oradaki verileri kullanmamak lazım. Wikipedia'ya kalsa biz Suriye'de neler neler yapmışız; ve buna karşın ABD, tanrının ilahi kurtarıcısıymış!!

Sertifikasyon sonrasında, TEI TS-1400'ün teknik dokümanlarını yayınlar. Orada yazarlar, bu motor kaç kg olmuş.

Ha bu arada, bildiğim kadarıyla yağlama meselesi halledilmişti. Bir ara Prof. Mahmut Akşit bundan bahsetmişti ama kaynak videoyu aramaya üşendim şimdi.

TS-1400 hiç ATAK'a takıldı mı? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz