Anka-3'ün bir aile şeklinde olacağı az çok belli olmuştu. Bu uçaktan önce mutlaka daha küçük model veya modelleri uçmuştur ki resmi kaynaklar uçtuğunu doğruluyor. Ben Anka-3'ün 2027'li yıllardan itibaren 2xTF6000'li çok daha büyük yük taşıma kabiliyetine sahip B21 Raider gibi yan kanat alanlarına sahip 3,5-4 ton ağırlıkta mühimmat taşıyacak modelinin geleceğini düşünüyorum. Anka-4 2xTF10000 veya 2xTF6000 taşısa da tamamen hava hava harp ağırlıklı bir platform olacak.
Burada TUSAŞ ve ASELSAN ekibi MMU,Anka-3 ve Anka-4 ürün ailesinin elektronik ve üretim montaj vs gibi alt teknolojilerini bir standartizasyona getirmesi çok önemli. Mesela Anka-3'te de MMU'da olacağı söylenen gövdenin yanlarında bulunan radar ve algılayıcılar Anka-3'de daha düşük özelliklisi olan fakat aynı altyapıya sahip bir modeli bulunabilir. Yada Anka-4 ile F16'nın elektronik radar ve diğer kabiliyetleri ortak platformda şekillenebilir. Tabiki en önemlisi içinde bulunacak gömülü yazılım sistemleri ve milli elektronik bileşenleri olacaktır. Bu gördüğümüz uçak biraz daha erken dönem test prototipi gibi. İleride tam bir 5. nesil avcı uçaklarında bulunan gövde üretim teknolojisi ve malzemeleri, Ram boyası, Elektromagnetik ve ısıl izlerinde vs vs. tam manasıyla derin taaruz bombardıman İHA'sı olacaktır. Çünkü şu an gördüğümüz uçak hem işçilik hemde bu gibi konularda bayağı eksik ama gün geçtikçe tamamlanacaktır. Üstündeki işçilik malzemeler vs şu an TUSAŞ'ın kalitesinde değil ve isteri karşılayabilecek şekilde de değil, CDR bile yeni bittiğini düşünüyorum bu uçak özelinde. Nihai hedef B21'de ne varsa TUSAŞ ve diğer kurumlarımız yavaş yavaş teknolojik bariyerleri atlayarak ulaşacaklarını düşünüyorum lakin Temel Kotil'in iddia ettiği 2025 bunun için imkanı olmayan bir tarih. O tarihte bu uçak birçok yönden eksik bir bombardıman İHA olarak envantere girebilir. Lakin nihai olmuş dediğimiz ürün için ben 2030 2032'yi öngörüyorum.
Mesela Kızılelma için de aynısı geçerli MMU'da o göze çarpan oturmuş parça kalitesi ve 5. nesil malzemeler Kızılelma'da hiç yok. Sanki uzaktan maketmiş gibi duruyor. Baykar'ın gövde ve imalat konusunda TUSAŞ'tan öğreneceği çok şey var. 2024'de seri üretim olayı çok erken mesela Kızılelma için bile. Sadece motor değil birçok alt sistemde 5.Nesil'in bazı isterleri yok bu platformlarda. Biz galiba kervanı yolda düzeceğiz. Blok blok daha iyi bir platform haline gelecek.