nagaspin99

slot deposit 1000

slot 1000

data macau

wengtoto

slot deposit 1000

wengtoto

slot deposit 1000

agenslot

slot 5000

wengtoto

slot deposit 1000

slot 1000

slot deposit 1000

slot deposit 1000

togel online

slot88

slot deposit 1000

togel 5d

pgwin138

nagaspin99

slot online

nagaspin99

toto macau

togel macau

data macau 2026

nagaspin99

rajabandot

rajabandot

slot deposit 1000

rajabandot

slot deposit 1000

slot777

slot deposit1000

paito macau

pgwin138

slot 1000

nagaspin99

slot 1000

slot 1000

nagaspin99

slot

 

Yıldırımhan Kıtalararası Hipersonik Balistik Füzesi

Başlatan tumucin, 05 Mayıs 2026, 20:06:29

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Herşey kızılelma için



Bu tür etkili sistemin tanıtımı ne kadar doğrudur bilmiyorum benim bildiğim şey artık askeri SIR denen bir şey kalmadı neredeyse. Şimdi bütün dünyanın gözü Türkiye'nin üzerinde. Kıtalararası geliştirilen füzelerimiz 10.000 km olsun ama bunun böyle kamuoyuna açığa çıkarmasını tamamen yanlış buluyorum

Ayrıca sayın okçular dediğiniz bir bir çıkıyor

Alıntı yapılan: marmara - 07 Mayıs 2026, 22:37:36

Bu ne? Kanalizasyon borusunun ağzı genişletilmiş hali mi? Yanma odası borunun genişlemiş bölümü mü? Neresinden yakıt geliyor? Ciddi soruyorum bu gerçekten sıvı yakıtlı roket motoru mu? Bu işin en ustaları Rusya ve ABD, onların yaptıklarına bakıyorum ve resımdekini görünce kafam karıştı. Yeni icat mı veya Amerika'yı yeniden mi keşfettiler...

Roket motoru dediğin böyle olur.





[/quote]

Arkada sergilenenleri görmediniz herhalde hocam orada küçüten büyüğe 4 adet roket motoru var. iletinizi görünce Kaan savaş uçağının parçasına da kalorifer peteği diyenler aklıma geldi :)

Bütün füze ve parçaları bir demo/model/mock-up..

Belki içinde parça yerleşimi bile kabaca yapılmış ve her şey yerinde olabilir ama bunlar son ürünler değil tabi ki.. plastik veya saçtan verilmiş şekiller olabilir.tam anlamıyla gerçekleşmesi de en az +5 yıl alır. Belki yüzlerce ufaklı büyüklü test ya pılacaktır.

Mock-up derken aşağılamıyorum; aksine tusaş ve roketsan bize yıllarca ahşap ve detaysız füze mock-up'ları gösterdi. Hele ilk kaan veya hürjet mock-up'ları tam anlamıyla basitti. Yıldırımhanınki ise gerçek gibi aşgılanabiliyor, en azından özenilmiş.


Bir şey görünce oh şuyumuz varmış oh buyumuz varmış diye yaklaşımlar setgilemeye gerek yok, üstelik çok komik ve saçma . Yok. Ama belki yılmadan çalışırsak ve test yaparsak önümüzdeki 10 yılda olur.

#74
Alıntı yapılan: Nautilus - 08 Mayıs 2026, 04:36:04Bir de benim çok merak ettiğim bir şey var. Cidden bilmediğim bir şeyi öğrenmek için soruyorum. Çok pardon da, 8000 km uzaklıktaki hangi ülke ile düşmanız veya gelecekte düşman olma ihtimalimiz var? Çin ile mi, Amerika ile mi? Kanada ile mi? Rusya ile mi? Brezilya veya Meksika ile mi?

Bir de 8000 km uzaklıktaki bir hedefe konvansiyonel bomba atacak halimiz yok doğal olarak. Mecburen nükleer bomba atmamız lazım. O zaman nükleer bomba da mı geliştiriyoruz veya geliştireceğiz?

Biz Birleşmiş Milletler güvenlik konseyinin daimi üyesi değiliz ki. Hangi yasal hak ile yapacağız bu işi? Son olarak, eğer bir ülkede nükleer silah olursa, bizzat kendisi de diğer nükleer silahların hedefi olur. Yalan mı söylüyorum?

Eğer gerekirseki gerecektir mutlaka önümüzdeki 50-100 sene içinde kullanacaksın tabiki.Herkese kullanacaksın

Yoksa rusyanın neden 7000 nükleer silahı var. 1 tanesi 1 şehre fazla fazla yeterken ne 7000 şehir var ne başkent.

Tahmınım bilmediğimiz şeyler dönüyor.Belkide nükleer silah ürettik.

Umarım öyledir.

Dediğim gibi bu füze + hakan fidan + hükümetin raconları bir araya gelince benim aklıma başka bir ihtimal gelmedi.

Türkiye ne acemler ne araplar gibi ulu orta şuyum var buyum var demez.Demekki arka planda bişiler artık bitmiş, kamuoyu alıştırılıyor.
𐰉𐱃𐰣𐰃:𐰾𐰋𐰤𐰠𐰼:𐰃𐰚𐰃:𐰚𐰃𐱁𐰓𐰼⸱ 𐰏𐰇𐰼𐰤𐰤𐰠𐰼:𐰋𐰀:𐰏𐰇𐰼𐰤𐰢𐰘𐰤𐰠𐰼⸱   
                                                  𐰏𐰜:𐰋𐰇𐰼𐰇:𐱅𐱁𐰚𐰠𐱃𐰃

#75
Şuyum var buyum var diyen yok.

Olan biten bir şey de yok.

Ellerindeki çeşitli imkanlarla  (yakıt,motor,imalat,harp başlığı) yapabileceklerine inandıkları bir helva hedefi olarak Kurum vizyonu gösterdik diyorlar.

Helvaya ne kadar şeker konur, kaç dakika yanmadan pişer, ne kadar su ne kadar süt konur daha bilen yok.

Belki deneye deneye 10 sene sürer. Bu ekip de 10 sene boyunca proje ve arge ödeneği alırlar vs vs vs..

Helali hoş olsun yeter ki yapsınlar da...

Kendi içlerinde yapsınlar. Ne diye bizim gazman vatandaşa ve özellikle de dünyaya olmamış bir şeyi ilan ediyorsun ki?

 Forum kendine gelmis sanırım.Isimler falan gorunmeye baslamis,hızlanmışa da benzer.Eline sağlık olsun kim çözmüşse..

#77
Alıntı yapılan: Mehmet75 - 08 Mayıs 2026, 13:59:02Bütün füze ve parçaları bir demo/model/mock-up..

Belki içinde parça yerleşimi bile kabaca yapılmış ve her şey yerinde olabilir ama bunlar son ürünler değil tabi ki.. plastik veya saçtan verilmiş şekiller olabilir.tam anlamıyla gerçekleşmesi de en az +5 yıl alır. Belki yüzlerce ufaklı büyüklü test ya pılacaktır.

Mock-up derken aşağılamıyorum; aksine tusaş ve roketsan bize yıllarca ahşap ve detaysız füze mock-up'ları gösterdi. Hele ilk kaan veya hürjet mock-up'ları tam anlamıyla basitti. Yıldırımhanınki ise gerçek gibi aşgılanabiliyor, en azından özenilmiş.


Bir şey görünce oh şuyumuz varmış oh buyumuz varmış diye yaklaşımlar setgilemeye gerek yok, üstelik çok komik ve saçma . Yok. Ama belki yılmadan çalışırsak ve test yaparsak önümüzdeki 10 yılda olur.

Hocam füze her yeriyle mock-up değilmiş, yakıt tanklarıymış, Tolga Özbek teyit etti, haberinde var.

Şimdi bize tıpkı oreshnik gibi baslıkları olan

Kimyasal ve biyolojik silah başlıkları şart...

Biri bize kıyameti getirirse bizimde ona kıyameti getireceğimizi bilmeli..

İlkbaş elimizde 10-30 nükleer başlık olduğunu varsayalım...


Kalan kitle imha silah kontejanını kimyasal ve biyolojik silah başlıkları ile doldurmalıyız

En az 100 tane bu şekil füzemiz olmalı

Buda Kaan,uçak gemisi,tf2000,Radarlar,hava savunma sistemleri,Tanklar ve motorlar projesi sonlandırıldığında ortaya konulmalı

Amaç; Nükleer Tehdit kartını ortadan laldırmak
Herşey kızılelma için

Proje bittiğinde belki 10-12 tane yapılır o kadar..


1 füzenin lançeri/silosu ile beraber , geliştirme , mühendislikve test sürecinden de hissesini koyduğunda maliyeti 150 milyon doları geçer. Bir o kadar da ömrü boyunca yapılacak güncelleme, bakım ve personel masrafları olacak (Minumum).( Nükleer olursa 5'le çarp.)

Yani 10 adet konvansiyonel başlıklı icbm'nin bize maliyeti 1,5 ilâ 10 milyar dolar arası olacak.. sen diyorsun ki 150 olsun.. maşallah..

O paraya hibe ile afrika kıtasının borcu kapatılır.





Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren defenceturk.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz