nagaspin99

slot deposit 1000

slot 1000

data macau

wengtoto

slot deposit 1000

wengtoto

slot deposit 1000

agenslot

slot 5000

wengtoto

slot deposit 1000

slot 1000

slot deposit 1000

slot deposit 1000

togel online

slot88

slot deposit 1000

togel 5d

pgwin138

nagaspin99

slot online

nagaspin99

toto macau

togel macau

data macau 2026

nagaspin99

rajabandot

rajabandot

slot deposit 1000

rajabandot

slot deposit 1000

slot777

slot deposit1000

paito macau

pgwin138

slot 1000

nagaspin99

slot 1000

slot 1000

nagaspin99

slot

 
avatar_Felix

F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
16 (16.7%)
EF-2000 Tranche3
46 (47.9%)
Rafale
11 (11.5%)
SU-35
13 (13.5%)
MİG-35
4 (4.2%)
SU-57
21 (21.9%)
JF-17 Block3
12 (12.5%)
FC-31
11 (11.5%)

Toplam Oy Verenler: 96

#5010
İnsansız avcı jet uçağı olacak, insanlı mockup modeli yapılmıştır. F-16'dan daha güçlü motoru olan insansız jet keşif amaçlı olamaz.  Kızılelma motoru ile kıyaslarsak 5500lbf güç üreten Aİ-322F, 35000lbf güç üreten Su-75 motoru karşısında bir cücedir.

Resimdekinin kokpitsiz modeli olacak.
 


BAİBÜ Rektörü ve Roketsan Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Faruk Yiğit katıldığı programda, F-35 savaş uçaklarının kontrol mekanizmasına ilişkin dikkat çekici değerlendirmelerde bulundu.

Yiğit, uçağın kontrolünün sistemi geliştirenlerin elinde olduğunu belirterek geçmişte bu uçakların alınmaması yönünde tavsiyede bulunduklarını açıkladı.


Kime sorsak "biz F-35 alınmasın dedik" diyor...
Kim alım kararı verdi peki?

Kaçan balık büyük olurmuş. Tukaka diyorlar.

Trump'ın kafasına taş çarptı ve Türkiye 'ye F-35 vermeye karar verdi diyelim. Haber kanallarında, forumda, sokaklarda, kedi köpeklerin dahil 1 hafta ana konusu F-35 olacaktır. Havai fişekler atacaklar, İsrail'e bol bol laf edecekler ve "gümbür gümbür geliyoruz" diyecekler.
Linkback: Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Tekrardan
Güzel uçak güzel uçar, F-35 güzel bir uçak değil, şişman penguene benziyor ayrıca kaçmış da değil, allameyi cihan olsa ABD ve yardakçıları dönüp dolaşıp tekrar F-15 türevlerini almazdı. Bize o F35leri vermeyerek ne kadar büyük iyilik yaptıklarının farkında değiller. Birincisi tüm parayı kırmızı yediye basmak zorunda kaldık yani KAANa , hala daha lagaluga eden bazı tipler olsa da.
 2 - vermedikleri o uçak sayesinde dünya savaş tarihine yeni konsept hatta konseptler diyebiliriz kazandırdık, o konseptlerin yolundan gidenler önce rusları dürdü, ne karadeniz donanmaları kaldı ne de savaşmaya takatları, bir diğeri 40 yıllık işgal altındaki ülkesini kurtardı , sonrasında aynı konsepte uyananlar dünyanın en kalabalık 2ci ülkesini kuyruğunu kıstırıp kaçmak zorunda kalan ite döndürdü bir diğeri de abd ve yardakçılarının içinden geçti. Tüm bunlar bir uçak verilmediği için olur mu ? Olur, aksi durumda hala daha ülke olarak güzellik uykumuza devam ediyorduk CİAnin devşirme dinci ajanlarının ninnileri altında.
Bu az buz birşey mi ?

Alıntı yapılan: DelKu - 19 Mayıs 2026, 18:10:13Tekrardan
Güzel uçak güzel uçar, F-35 güzel bir uçak değil, şişman penguene benziyor ayrıca kaçmış da değil, allameyi cihan olsa ABD ve yardakçıları dönüp dolaşıp tekrar F-15 türevlerini almazdı. Bize o F35leri vermeyerek ne kadar büyük iyilik yaptıklarının farkında değiller. Birincisi tüm parayı kırmızı yediye basmak zorunda kaldık yani KAANa , hala daha lagaluga eden bazı tipler olsa da.
 2 - vermedikleri o uçak sayesinde dünya savaş tarihine yeni konsept hatta konseptler diyebiliriz kazandırdık, o konseptlerin yolundan gidenler önce rusları dürdü, ne karadeniz donanmaları kaldı ne de savaşmaya takatları, bir diğeri 40 yıllık işgal altındaki ülkesini kurtardı , sonrasında aynı konsepte uyananlar dünyanın en kalabalık 2ci ülkesini kuyruğunu kıstırıp kaçmak zorunda kalan ite döndürdü bir diğeri de abd ve yardakçılarının içinden geçti. Tüm bunlar bir uçak verilmediği için olur mu ? Olur, aksi durumda hala daha ülke olarak güzellik uykumuza devam ediyorduk CİAnin devşirme dinci ajanlarının ninnileri altında.
Bu az buz birşey mi ?

Marcel Dassault , ne de güzel söylemiş:
"If an aircraft looks good it will fly well."     Bir uçak eğer güzel görünüyorsa güzel de uçar.

Bir de F-35'in seçildiği yarışmada kaybeden YF-32'yi düşünün. O tam ördekti. bence sorun, ABD'nin her görevi tek platforma sıkıştırmak istemesi. Yoksa bu ülke zamanında çok güzel uçaklar yapmıştır.

F-35 kullanma imkanı olana oldukça tehlikeli bir uçak. Bizim potansiyel düşmanlarımız bellidir. Bunların hiçbirine karşı bunu etkili bir şekilde kullanmamıza izin verilmeyeceğine göre bizim için pek mantıklı değil. Ancak bu demek değil ki F-35 kötü bir uçakdır. Uçaktan çok fazla şey istendiği için ve bunu görece minyatür bir boyuta sığdırılmaya çalışıldığı için biraz değişik, sorunlu oldu. Ne kadar iyileştirilebilir bakılacak. Ancak potansiyel yeteneklerine ne olursa veya hangi şekilde olursa olsun sahip olmamız gerekiyor.

Bunun yanında KAAN'dan stealth özelliğini koruyup fazla yüklenmeden bir veri merkezi ve kontrol unsuru gibi kullanmakta fayda var. 2. bir kabiliyet ise es geçiliyor. Ağır mühimmatları taşıyacak bir strike pakete ihtiyacımız. Bence bunuda insanlı yapmaya gerek yok KAAN bunları pekala kontrol edebilir. Ağır taarruz kabiliyetimizi bir sonraki seviyeye çıkaracak gerek hava savunmasında, gerek stand-off ve end-game kabiliyetleri yüksek mühimmatları atabilecek bir arsenal plane ihtiyacımız var.

Bu uçak KAAN ile benzer kinematik özellikler sergilemeli neden? Mühimmatların etkili başlangıç koşullarına erişmek için hızla irtifa tırmanmalı, dahası bunları kaldırabilmeli ve gerektiğinde önemli menziller elde edebilmelidir.

Cerrahi olarak çok kabiliyetli bir orduyuz burası kesin. Ancak düşmanı ilk dakikalarda felç edecek ağır taarruz kabiliyetimizi mevcut durumda yetersiz görüyorum. Gerektiğinde havadan atılarak 500-1000km menzillere dakikalar içerisinde nüfuz edebilecek spesifik versiyonları kaçınma manevralarıda dahil pin point vuruş yapabilecek mühimmatlar ve bunu aynı hızda atışa hazır noktalara götürecek platform ihtiyaçlarımız olduğunu düşünüyorum. Bunun sensör ayağı ise uydular, Awacs, SAR radarları, uzun menzilli elektro optik sistemler ve yüksek irtifada seyir yapacak stealth anka-3 türevi keşif uçakları.

İsrail bunu görece F-15/F-16 paketi ve Rampage/Blue Sparrow paketleriyle yapıyor. Baktığımızda bu kabiliyet ABD'de yok şuan.

Bize kesinlikle havadan atılan bora ve jassm-er gibi bi mühimmat lazım

Bu sadece saldırı anlamında değil hava savunmamızı test etmemiz içinde gerçek mühimmatlar fırlatmamız gerek. Etkili bir Siper sistemi içinde bu tarz etkili mühimmatlara ihtiyacımız var.

Bu anlamda 300km'den 2000km'ye kadar(seyir füzesi anlamında belirli kabiliyetimiz var atlıyorum) havadan atılabilir balistik füzelere ihtiyacımız var. Yerden atmak bir kabiliyet ancak bunları havadan attığınızda çok ölümcül oluyor.

Düşmanın reaksiyon süresini aşırı kısaltıyor. Füzede belirli bir boost aşaması yok dolayısıyla bir bulut(plume) imzası bırakmıyor erken tespiti güç. Füze hızla mid course aşamasından terminal aşamaya geçiyor ve boost kısmını atladığınız için yüksek apogee elde edebiliyor. Re-entry ile uzayda yörünge düzeltmesi yaparak terminal aşamada hem ilk fırlatılan önleme füzelerinden kaçınıyor hemde 90 derece dik bir hipersonik iniş açısı yakalıyor. Bunun zorlukları nedir. Bilindiği gibi hipersonik hızlarda bazı açılarda füzelerde bir iyonize plazma bulutu oluşuyor. Bu bulut içerisindeki sistemle haberleşmek veya tespit yapmak neredeyse imkansız hale geliyor.

Yani entegre bir hava savunmanız olması bir meseleyse bu tarz zaman sıkıştırması yapan taarruz sistemlerine karşı komuta kontrol/sensör tespit hızı ve karşılık verme reaksiyonunuzda çok hızlı olmalı.

Hava kuvvetlerimiz tehditlere nüfuz ederken ağır taarruz, ağır taarruz diyoruz bu sebeple daha çok buradaki zaman sıkıştırmasına daha çok odaklanarak düşman komuta zincirini akamete uğratmalıdır. Yoksa daha aşağıdaki 2000-3000km'lik şahid tarzı sistemlerle ancak gönül eğlendirirsiniz.

Alıntı Yap"F-35 DAHİL 42 UÇAK DÜŞTÜ"



ABD Kongresi Araştırma Servisi raporunda ABD ordusunun İran semalarında ve bölgedeki operasyonlarda 1 adet hayalet uçak F-35, 4 adet F-15 savaş uçağı ve ordunun lojistik bel kemiği sayılan 7 adet KC-135 yakıt ikmal uçağı başta olmak üzere toplam 42 askeri uçağını kaybettiği bilgisi yer aldı.

https://www.turkiyegazetesi.com.tr/dunya/abd-resmi-raporla-itiraf-etti-iran-meydan-okudu-f-35-dahil-42-ucagi-dusurduk-donusumu-1791785?s=1



ABD Kongresi'nden 2,6 milyar dolarlık zarar açıklaması: 42 ABD uçağı İran savaşında kayboldu, imha edildi ya da hasar gördü

▪️ ABD Kongresi yakın zamanda yayınladığı bir listeyle İran savaşı sırasında 42 ABD askeri uçağının kaybolduğunu, hasar gördüğünü veya imha edildiğini bildirdi.

▪️ Oluşan zarar ise 2,6 milyar dolar olarak açıklandı.



https://trhaber.com.tr/dunya/abd-kongresi-nden-2-6-milyar-dolarlik-zarar-aciklamasi-42-abd-ucagi-iran-savasinda-kayboldu-imha-edildi-ya-da-hasar-gordu-h970372.html


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren defenceturk.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz