"NH-90 kullanan ülkelerin büyük kısmı helikopterin sık arıza çıkardığından, bakımının zor ve pahalı olduğundan ve istenilen uçuş saatlerini tutturamadığından şikayet ediyor. Bir türlü çözülemeyen bu şikayetlerden sonra ülkelerin bir çoğu helikopteri erken emekli etmeye karar verdi."
Örneğin Norveç : Norveç Savunma Bakanı Bjørn Arild Gram tarafından düzenlenen basın toplantısında NH90 helikopterlerinin bir yılda 3.900 saat uçması için tedarik edildiği ancak helikopterlerin bir yıl içerisinde yalnızca 700 saat uçabildiği kaydedildi.
“Ne yazık ki, teknisyenlerimiz ne kadar saat çalışırsa çalışsın ve ne kadar parça sipariş edersek edelim, bunlar NH90’ı asla Norveç Silahlı Kuvvetlerinin gereksinimlerini karşılayabilecek hale getiremeyeceği sonucuna ulaştık.
Airbus, Leonardo ve Fokker Helicopters gibi havacılık devleri NH90 tasarımında bu kadar büyük hataları nasıl yapmış hayret ötesi kuşkulandırıcı bir durum...Bir bit yeniği var bu işte...
İnternette Rolls-Royce Turbomeca RTM322-01/9 turboshaft, 1,662 kW (2,230 shp) veya General Electric T700-T6E turboshaft, 1,577 kW (2,115 shp) gibi 2 çeşit motor kullandığı yazıyor acaba arıza olan modellerde genelde hangi motor kullanılıyor...