Gönderen Konu: İ SINIFI FIRKATEYN  (Okunma sayısı 176846 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #100 : 12 Temmuz 2019, 17:01:32 »
Hemde ekonomik sıkıntılarda araya girdi ama cidden bir gemi 3-4 yıl sürmesi garip.

Sanki çok doğru bir kıyaslama olmamış  :) Harp gemilerini kendi sınıfındaki diğer harp gemileri ile kıyaslamak lazım...

Yüzlerce boş odalı bir cruise yolcu gemisi inşa etmek ile, 100 bin tane elektronik sistem  barındıran savaş gemisi inşa etmek aynı olabilir mi?   :o

Kısmen öyle. Ancak seyir yolcu gemisindeki yüzlerce oda da boş değil! İçerindeki donanımı yerleştirmek oldukça külfetli!

Çinliler gemi inşa işinde çok hızlılar. Onların yöntemlerini incelemek gerek!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 583
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #101 : 12 Temmuz 2019, 17:32:52 »
Yolcu gemisi yapmak, yüzen otel yapmak gibi birşey bence; ki lüks işi öle kolay bir şey değil. Minimum alana en lüksü en fazla rahatlığı düşünerek koymakta hiç mi hiç kolay bir şey değil, savaş gemisini bir şeye bezetemedim ama hadi diyelim hastane işine benziyor kullanım ve hataların sonuçlarını gözlemlediğimizde de benziyor ciddi ciddi; oda hiç mi hiç kolay bir şey değil mesele Yüksek Planlama, ne kadar iyi planlıyorsan, olabilirlikleri göz önüne alabiliyor ve riskten kaçınma ve kabul etme çözümlemelerin, bütçen, paydaşlıkların hepsi bir yekün aslında... Yani iki tane gannt çizgisini ard ardına bağlamak değil...

Çevrimdışı Cetin

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 106
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #102 : 15 Temmuz 2019, 02:28:41 »
Umarım birinci gemi tamamlanır tamamlanmaz geri kalan gemileri özel sektöre hemen vakit kaybetmeden ihale ederler.
Tabi bu gemilerdeki en azından antigemiler Atmaca olursa iyi olur. Ve bu füzelerin motorlarınıda kale üretirse tadından yenmez.
« Son Düzenleme: 15 Temmuz 2019, 22:01:59 Gönderen: Cetin »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #103 : 29 Temmuz 2019, 22:58:34 »




İ sınıfının gövde ihtiyacı bitti bitiyor. Şu gemiye 300-350 km menzilli bir s band aesa radarı bir taksak birde süpersonik bir anti gemi füzesi yerli veya stop gap yabancı cidden gözümüzdeki bütün problemli imajını siler ve fiyatıyla tam bir f/p gemisine dönüşür.  Umarım Milgeme sonradan Hava savunma sistemi yerleştirmek dank ettiği gibi bunada aesa radar takmak dank etmez. Bak adamlar belharra'da koydular sea fire'ı aster-30 a koyabiliyor, storm shadow da belgide gemilerin hangi yükle dolaştığını bilemeyeceğiz bile.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #104 : 30 Temmuz 2019, 09:00:24 »


Şu konfigürasyon (öndeki ciwssiz ve daha kısa hali) İ sınıfı için çok güzel olabilirdi kanımca. Çafrad light + akr block-2d x Band ve menzil olarak indirgenmiş bir iff anteni geminin etkinliğini belharra ve freem'e göre çok arttırabilirdi. 
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı muyesseroglu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 132
  • 6
  • DefenceTurk.com
    • Ertuğrul Müyesseroğlu
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #105 : 30 Temmuz 2019, 21:26:42 »
Cruise gemileri ticari amaçla özel sektörün inşa ettiği gemiler biran önce suya inip müşterilerini ağırlayarak yapım masraflarını çıkarmalı ve şirketi en kısa sürede kar'a geçirmeli. Ayrıca bu gemiler top mermisi füze vb patlayıcılar taşımıyor. Test süreçlerini buna göre düşünmeliyiz kanısındayım.
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #106 : 04 Ağustos 2019, 12:23:13 »


Arkadaşlar İ sınıfının dizaynı üzerinde oynamaların olabileceğini beklediğimiz (üretim yavaşladığından söylentiler vardı.) Elimizde çok güzel bir fırsat var .

Şu an bizim donanmamızın birincil ihtiyacı nedir ? Hava savunma fırkateyni. Peki biz bu sınıfın ilk gemisi için ne zamanı bekleyeceğiz en az 2027.

Peki mevcut konjonktürde 7 yılda bu tarz bir geminin yokluğunda biz çok şey kaybedermiyiz ? Evet.

Peki bizim çok ufak bir maliyet artışı ve iş yükü ile bu açığı kapatabileceğimizi biliyormuydunuz ?

Peki Neden ?

İ sınıfı şu an ki görev yüküyle uzun menzilli anti surface (yüzey) warfare (muharebesi) Fırkateyni olarak adlandırabileceğimiz bir gemidir. Ama vlslerin ve gelişmiş çok yönlü radarların getirdiği operasyonel esneklik sayesinde tek bir gemi kara saldırı/anti hava/ anti yüzey/ anti denizaltı görevlerinin bir çoğunu bazen hepsini yapabiliyor. Örneğin Fremm, Belharra, Sigma Serisi, Meko üzerinden geliştirilen Alman gemileri bunlara örnek olarak verilebilir. Hem üstte bahsettiğim ihtiyaç hemde geminin ihracat potansiyeli adına bu gemiyi bir kaç ufak değişiklikle beklenenden çok üst seviyeye çıkartabiliriz.

 Peki Nasıl ?

Bunu 2 değişiklikle elde edebiliriz ;

1- Smart-S Mk2 ile Çafrad Çfr S band versiyonu değişimi;

Bildiğimiz gibi Smart-s donanma tarafından sevilen bir radar eskilere göre ancak reel olarak yakın gelecekteki donanma ortamına göre İ sınıfı için geri kalmış bir radardır. Çafraddaki Çfr adlı geçen sene denemelerine başladığımız radar çok fonksiyonlu x band özel bir radardır. Menzili 150 km deniyor ancak idefteki yetkililer daha fazla olabileceğini ima etmişlerdi . Kaldı ki 150 km bile olsa biz bu çfr radarını halihazırda smart-s mk2, bellharadaki sea fire 500, fremm deki herakles vb. radarların kullandığı S bantta çalıştırırsak (ki bu yazılımla mümkün) radar x banttaki menzilinden çok daha uzun menzillerde görev yapabilecektir.

Neden uzun menzillere çıkabildiği ise s bantın x banttan çok daha az güç gereksinimi olduğu ve düşük frekansı tam emin olmamakla söylenebilir. Keza abd zumwaltta AN/SPY-3 radarını x band AN/SPY-4'üde S bant uzun menzilli kullanmayı planlarken AN/SPY-4'ü iptal edip AN/SPY-3'e yazılımla S bant eklemiş ve çift bantta x/s kullanmayı seçmiştir. Bir radar eğer S bantta X banttan daha uzun menzilli olmasaydı Abd Zumwaltt gibi bir gemiye AN/SPY-3'ün x bant menzili olan 320 km'lik bir uzun menzilli radar taktı derdik ve bu kabul edilemez birşey. Kaldı ki Sea fire 500'de çfr boyutlarında modül alanına sahip ancak s bant olduğunan yüksek performanslı bir radardır. Ve bu yukarıda saydığım tüm radarlar atış kontrol radarı yardımıyla Aster-30 vb. uzun menzilli hava savunma füzeleri kullanabilmekteler.

O yüzden bizde İ sınıfına Çafrad çfr'nin S bant modunu ve Aseksan Akr-D Block-2 120 km lik x bant atış kontrol radarını kombine kullanırsak umhss kabiliyetini bu gemiye kazandırırız.

2-) Vls Kapasitesini 32'ye veya en azından 24'e çıkartmak;

Bildiğimiz gibi i sınıfı 13 metre daha uzun bir gemi Milgemin bile ön tarafa 8xvls sıgabileceği konuşulurken gerek maketler gereksede çizimlerden ön tarafa 32x vls konulabileceği barizdir.  Kaldıki ancak 24x taktik vls konulabilsin. O da yeterli olacaktır. 8 adetine Quadpack özelliğiyle 32 essm 16 adedinede sm-2/aster-30/Siper/9m96e2 yani hangisini ister ve radara uyarlarsak taşıyabiliriz. Ve böylece hafif hava savunma fırkateyni elde etmiş oluruz.

Bünyesinde kara saldırı kabiliyetli 16 atmacada düşünüldüğünde elde edilecek gemi tabiri caizse Hafif Tf-2000 olacaktır. Tf-2000'ler envantere girincede bu gemilerdeki uzun menzilli hava savunma füzeleri çıkartılıp 16 vls'ye quadpack 64 essm/g-40 ve 8x vls'ye de Vl-asroc veya yerli eşdeğeri anti denizaltı silahları koyarak bu gemiyi Tf-2000 ler için etkili bir asw/asuw eskorta çevirebiliriz. Geminin birim maliyeti maksimum 100 ortalama 50 milyon euro artar ancak hala maliyeti etkin bir gemi olarak kalır.

İlk tf-2000 envantere girdiğinde en az 2 eş inşaa sağlanırsa 4 İ sınıfı envanterde olabileceği düşünüldüğünde bu konu bizim için çok ama çok önemlidir.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #107 : 04 Ağustos 2019, 12:39:45 »
Hersey guzelde astari yuzunden pahali oldugu zaman da degeri kalmiyor.

I-sinifi firkateynler "light frigates" sinifi olarak geciyor, Hurjet light combat fighter gibi dusunun.

Gemiler zaten nitelik olarak daha hafif oldugundan ona gore gorevler verilir, mesela simdiki oldugu gibi "littoral combat ship" gorevi, yani kiyi koruma gorevi zira gemilerin denizde kalma sureleri vs buyuk (TF-2000 gibi)  gemilere kiyasla bir hayli kisitli olur. Koyabilecegin silah agirligi da ona gore kisitlidir.

Lafin kisasi bir murat 124'e Mercedesin 4000 cc'lik motorunu koymak gibi birsey olur.

Bunlar savunma firkateynlerimiz, asil vurucu guc TF2000 agir firkateynlerimiz olacak

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #108 : 04 Ağustos 2019, 12:55:58 »
Hersey guzelde astari yuzunden pahali oldugu zaman da degeri kalmiyor.

I-sinifi firkateynler "light frigates" sinifi olarak geciyor, Hurjet light combat fighter gibi dusunun.

Gemiler zaten nitelik olarak daha hafif oldugundan ona gore gorevler verilir, mesela simdiki oldugu gibi "littoral combat ship" gorevi, yani kiyi koruma gorevi zira gemilerin denizde kalma sureleri vs buyuk (TF-2000 gibi)  gemilere kiyasla bir hayli kisitli olur. Koyabilecegin silah agirligi da ona gore kisitlidir.

Lafin kisasi bir murat 124'e Mercedesin 4000 cc'lik motorunu koymak gibi birsey olur.

Bunlar savunma firkateynlerimiz, asil vurucu guc TF2000 agir firkateynlerimiz olacak

Hocam İstif sınıfının mevcut menzili light frigate olarak nitelendirilemeyeceğimiz bir menzildir. Boyuna bakıp yorum yapmak burada yanlış çünkü bu gemi kasti olarak bu kadar kısa bırakıldı. Sebebi 130-140 metrelik bir fırkateyn olsaydı tonajı çok daha fazla bir gemi olacaktı mevcut tahrik sistemiyle de hızı düşeceğinden büyük bir tahrik sistemi gerekecekti . O da hali hazırdaki tasarımı baştan kurdurtacaktı. O yüzden böyle bir seçim yapıldı.

Ben açıkcası Çafrad çfr ve akr-d block2 +8 vls ek kabiliyetinin ciddi bir mali ve tonajsal yük getireceğini düşünmüyorum . Zaten halihazırda smart-s radarına lisans ödüyoruz ek ve zaten halihazırda sting eo mk2 gibi bir akr var . Zaten benim yukarıda anlattığım ufak değişikliklerle büyük kabiliyet kazanma üzerineydi. Yoksa bende ağır vurucu gücün Tf-2000 olacağını biliyorum .

Ama sorarım size ilk 2 veya 4 TF-2000 sizce ne zaman operasyonel olacak ? En iyi ihtimal  ilk gemi tek üretileceğinden 2 gemi için 2032 4 gemi içn çitli üretim olursa 2037-2040 arası .

Bu 20 senede biz akdenizde hava savunma fırkateynsiz napacağız ? Filomuzu nasıl koruyacağız ?

Böyle bir değişiklik bence gereklidir.

Saygılarımla...
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #109 : 04 Ağustos 2019, 13:08:35 »
Soylediklerin kulaga hos geliyor katiliyorum ama herseyi ha deyip degistirmek olmuyor, geminin diger sistemleri bakalim buna uygun mu? Oyle sistem bazinda su kadar maliyeti olur demek biraz basite kaciyor zira her cidi degisiklik koklu bir konfigurasyon ve dizayn maliyeti getiriyor.

Emin ol deniz kuvvetlerimiz bunlari dusunuyordur, kararlar oyle kolay alinmiyor hepsi her yonu ile tartiliyor.
« Son Düzenleme: 04 Ağustos 2019, 13:09:21 Gönderen: Nutuk »