Gönderen Konu: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)  (Okunma sayısı 32452 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • Beğeni Puanı +4/-0
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #30 : 31 Ağustos 2016, 14:07:40 »
TF-100 konusu bence muallakta biraz, olup olmama konusunda.

İ sınıfının VLS'leri mutlaka bu füzeyi atmak üzere temin edilmeli kanaatindeyim şiddetle hemde. İ sınıfının boy oranında bir miktar büyüme oldu umarım VLS sayısı artırılmıştır bu mühimmatı göz önünde bulundurulup 32'ye çıkarılmış olması çok iyi olurdu. Yok olmadıysa en azından pruvayı koruyacak bir CIWS bile kabulümdür özellikle pruva radar kesit alanının köprüüstü ile artmasına müteakiben...

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3194
  • Beğeni Puanı +34/-0
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #31 : 31 Ağustos 2016, 15:18:38 »
Benim anladığım kadarıyla gidişat şu şekilde;

4 Adet Milgem  ---üretiliyor
4 Adet I sınıfı    ---karar verildi model belirlendi tasarım hazır
4 Adet TF2000 ---Plan proje aşamasında,tasarım devam ediyor
4 Adet F100     ---Konuşuldu,muhtemelen programda en sona ötelendi.

Çevrimdışı chngr

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 88
  • Beğeni Puanı +4/-31
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #32 : 31 Ağustos 2016, 17:47:12 »
Fransızlar boyutunun sorun olmasından dolayı Scalp Naval'da TR60 yerine TR50 motorunu kullanıyor.Gezgin için motor tercihi turbojet'e dönmüştü Kale'nin yapacağı motorda yapılacak geliştirmelerle Gezgine uygun bir motor üretmek zor olmasa gerek nihayetinde TR50'de TR40'ın modifikasyondan geçmiş hali.

Motor sorun olacaksa SOM'da kullanılan mevcut motor geçici olarak kullanılamaz mı merak ediyorum SOM'un motorunun gücü Tomahawk ve Scalp Naval daki motorun gücüyle aynı diye biliyorum.
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2016, 20:00:54 Gönderen: chngr »

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 165
  • Beğeni Puanı +9/-4
  • DefenceTurk.com
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #33 : 31 Ağustos 2016, 23:33:14 »
Motor saat üst limiti (çalışma süresi) aynı mı?

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • Beğeni Puanı +4/-0
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #34 : 01 Eylül 2016, 01:31:23 »
Buradaki salt etken motor gücü değil motor çalışma süresidir. Bizim ortalama 80+dk çalışabilecek bir motora ihtiyacımız var ilk etapda. Buda aşağı yukarı 1500km civarında bir füzeye işaret ediyor. Bu isterleri gösterdiğiniz motorların hiç biri karşılayamamakta.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3194
  • Beğeni Puanı +34/-0
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #35 : 01 Eylül 2016, 10:17:51 »
80+ dk çalışan bir motor yapmışız veya bitmek üzere anlaşılan,yakında bu  konuda açıklama yapılması bekleniyor.Bu durumda Gezgin'in ortaya çıkışıda yakındır diyebiliriz.Umarım bütün suüstü gemilerimiz ve denizaltılarımızı bu mühimmatla donatırız.Çok stratejik bir kabiliyet kazanımı olur bizim için.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1442
  • Beğeni Puanı +21/-1
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #36 : 01 Eylül 2016, 13:07:34 »
80+ dk çalışan bir motor yapmışız veya bitmek üzere anlaşılan,yakında bu  konuda açıklama yapılması bekleniyor.Bu durumda Gezgin'in ortaya çıkışıda yakındır diyebiliriz.Umarım bütün suüstü gemilerimiz ve denizaltılarımızı bu mühimmatla donatırız.Çok stratejik bir kabiliyet kazanımı olur bizim için.

Birde yakınlarda belki bir booster da ortaya çıkar...

Çevrimdışı serkan

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1139
  • Beğeni Puanı +159/-232
  • DefenceTurk.com
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #37 : 01 Eylül 2016, 13:59:14 »
Derdi neki bu motorların böyle kısa süreli çalışabiliyorlar. Fransa bir TRI 40 ı niye 12 saat çalışabilecek şekilde üretemiyor. Yolcu uçağı savaş uçağı çalışıyor da bu neden çalışmıyor. 12 yi geçtik 2 saat neden çalışmıyormuş ne saçma yani. Biz hadi yapamıyoruz Fransa neden yapamıyor. Savaş uçağındaki motorda ne varsa bunda da o olsun olmuyor mu. Yağlama olduğunu biraz biliyorum aslında ama neden bu kadar zor iş mi motoru yağlamak onu anlamıyorum

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 909
  • Beğeni Puanı +43/-51
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #38 : 01 Eylül 2016, 14:29:09 »
Derdi neki bu motorların böyle kısa süreli çalışabiliyorlar. Fransa bir TRI 40 ı niye 12 saat çalışabilecek şekilde üretemiyor. Yolcu uçağı savaş uçağı çalışıyor da bu neden çalışmıyor. 12 yi geçtik 2 saat neden çalışmıyormuş ne saçma yani. Biz hadi yapamıyoruz Fransa neden yapamıyor. Savaş uçağındaki motorda ne varsa bunda da o olsun olmuyor mu. Yağlama olduğunu biraz biliyorum aslında ama neden bu kadar zor iş mi motoru yağlamak onu anlamıyorum

Aslinda 12 saatten fazla bile calisabilir ancak fuzenin icinde tasidigi yakit miktari kisitli ve turbojet motorlar cok yakiyor, sonuc olarak motor degil yakitin bitmesi calisma suresini belirliyor. Yakit tasarufu icin turbofan kullaniyorlar.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3194
  • Beğeni Puanı +34/-0
Ynt: Deniz Kuvvetleri Seyir Füzesi Projesi (GEZGİN)
« Yanıtla #39 : 01 Eylül 2016, 15:50:14 »
Derdi neki bu motorların böyle kısa süreli çalışabiliyorlar. Fransa bir TRI 40 ı niye 12 saat çalışabilecek şekilde üretemiyor. Yolcu uçağı savaş uçağı çalışıyor da bu neden çalışmıyor. 12 yi geçtik 2 saat neden çalışmıyormuş ne saçma yani. Biz hadi yapamıyoruz Fransa neden yapamıyor. Savaş uçağındaki motorda ne varsa bunda da o olsun olmuyor mu. Yağlama olduğunu biraz biliyorum aslında ama neden bu kadar zor iş mi motoru yağlamak onu anlamıyorum

Ayrıca olayın metalurjik yönüde var.Bahsettiğin kadar uzun uçabilecek şekilde yapılması için daha dayanıklı malzemeler kullanılması ve doğal olarak pahalı üretim proseslerinden geçirilmesi gerekiyor.Mesela yanma odasının veya türbinlerin daha uzun sürelerle yüksek sıcaklığa maruz kalması ve buna dayanabilecek yapıda imal edilmesi için özel kaplamalar ve yöntemler işin içine giriyor.Bu durumda 1-2 saat uçsa yetecek bir füze için gereksiz yere 12 saatlik proses uygulamaya gerek var mı ?

Son olarak motor üretilir ancak bunun belli bir talebin sonucu olması ve bazı gereklilikleri karşılaması gerekiyor.Bu bazen askeri bir ister iken bazen itar free gibi bağımsız kullanım ile alakalı bir ister olabiliyor.Bu nedenle bir motor projesi neyi istediğinize ve ne kadar maliyete katlanabildiğize ve fakat başka bir dolu nedenle kısıtlı kriterler aralığında tasarlanıp üretilmek durumda kalınıyor.