Gönderen Konu: Akdeniz'de Enerji Krizi  (Okunma sayısı 66360 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -97
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #100 : 10 Mayıs 2018, 17:00:57 »
Şekil A da gördüğünüz gibi ne yazsanız anlar ne çizseniz anlar bir toplum oluştu. Sorgulamadan uzak, putlaştırdıkları siyasi insanlara(her kesim için) tapan, iki düşman gruba bölünmüş bir toplum. Kim söylemişse çok güzel söylemiş. Bu milletin ensesinden tokatı eksik etmeyeceksin. Kim ne derse desin yanlış politikaların kurbanı oluyoruz şuan.
bizde yumurtanın bir tarafa dayanması lazım gerçeklerin görünmesi icin. :)) Aksi halde bu kitle Mustafa Kemal Atatürk'ü Samsun'a cikarttirir miydi ? Sivas'ta kongre verdirir miydi sanıyorsun ? Gemiyi batırır , binayı yakarlardi. Bunlar böyle bir güruh işte...neyse yeminliyim siyasete girmiyim..
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2018, 17:02:03 Gönderen: Yabgu »
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Çevrimdışı serkan

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1282
  • -118
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #101 : 10 Mayıs 2018, 17:07:26 »
İyide adamların petrolünden gazından bizene çıkartsınlar satsınlar güle güle yesinler.
beğen

Çevrimdışı Tepegöz

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 84
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #102 : 10 Mayıs 2018, 17:43:55 »
Saçmalıyorsunuz. Barzani yardım istediğinde yardıma gitseydik, türbeyi kaçırmak yerine Suriyeye biz girseydik. Şuan ypg denilen bir oluşumun kafasını baştan ezerdik. Ortada abd falan yoktu. Ondan sonra oturur Rusya ve Esadla anlaşır abd ve İsrailin hayallerini kursaklarında bırakırdık.

Ama haşmetlimiz Şamda cuma namazı hayaline kapıldı. Bütün akpliler 82 musul, 83 şam hayali ile yanıp tutuşarak komşunun evine benzin bidonu ile koştular. Şimdi bizim ev de yanıyor.

Bu yaşananlar yalan mı? Sizi olayların başında uyaran tecrübeli diplomatları monşerler diyerek uzaklaştırmadınız mı? Şimdi zeytinyağı gibi üste çıkmayın komik oluyorsunuz. Bu yaşananlar hepimizin gözü önünde cereyan etti.

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 941
  • 89
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #103 : 10 Mayıs 2018, 17:46:42 »
Şekil A da gördüğünüz gibi ne yazsanız anlar ne çizseniz anlar bir toplum oluştu. Sorgulamadan uzak, putlaştırdıkları siyasi insanlara(her kesim için) tapan, iki düşman gruba bölünmüş bir toplum. Kim söylemişse çok güzel söylemiş. Bu milletin ensesinden tokatı eksik etmeyeceksin. Kim ne derse desin yanlış politikaların kurbanı oluyoruz şuan.
bizde yumurtanın bir tarafa dayanması lazım gerçeklerin görünmesi icin. :)) Aksi halde bu kitle Mustafa Kemal Atatürk'ü Samsun'a cikarttirir miydi ? Sivas'ta kongre verdirir miydi sanıyorsun ? Gemiyi batırır , binayı yakarlardi. Bunlar böyle bir güruh işte...neyse yeminliyim siyasete girmiyim..

Girecek kadar girmişsiniz. Geriye ne kaldı ki?

Çevrimdışı Tepegöz

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 84
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #104 : 10 Mayıs 2018, 17:50:35 »
İyide adamların petrolünden gazından bizene çıkartsınlar satsınlar güle güle yesinler.

Serkan yarına odaklanıyorsun. Şöyle uzağı görmeye çalış. Bu adamlar %8 nüfusla Suriyenin yaklaşık %35ini lüplettiler. Biz şuan Avrupa için enerji koridoruyuz. Bizi devreden şak diye çıkarmaya çalışıyorlar. Peki sonra ne olacak sence?

Rusya geleceği gördüğü için Çine enerji boru hatları döşüyor. Bu sayede AB gaz almazsa Çine satacak. Aynı zamanda Çin de kendisini garantiye alıyor. Abd ile yaşanacak sürtüşmede abd nin enerji yollarını kesmesine karşı.

Birtek biz geleceği okuyamıyoruz.

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 941
  • 89
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #105 : 10 Mayıs 2018, 18:12:51 »
Saçmalıyorsunuz. Barzani yardım istediğinde yardıma gitseydik, türbeyi kaçırmak yerine Suriyeye biz girseydik. Şuan ypg denilen bir oluşumun kafasını baştan ezerdik. Ortada abd falan yoktu. Ondan sonra oturur Rusya ve Esadla anlaşır abd ve İsrailin hayallerini kursaklarında bırakırdık.

Ama haşmetlimiz Şamda cuma namazı hayaline kapıldı. Bütün akpliler 82 musul, 83 şam hayali ile yanıp tutuşarak komşunun evine benzin bidonu ile koştular. Şimdi bizim ev de yanıyor.

Bu yaşananlar yalan mı? Sizi olayların başında uyaran tecrübeli diplomatları monşerler ek uzaklaştırmadınız mı? Şimdi zeytinyağı gibi üste çıkmayın komik oluyorsunuz. Bu yaşananlar hepimizin gözü önünde cereyan etti.

Komik olan asil siszsiniz. Barzaniye ne zaman yardim edilmedi acaba? Askeri yardim ve egitimleri senelerden beri yürütülüyordu. Barmerini askeri üsse ne zaman yaklasabildi isid? Barzaninin yüreksizleri savasmayi göze alamadigi icin faturayi Türkiyeyemi kesiyorsunuz? Kaos ortaminda bakiyorum her biriniz kehanetci kesildiniz " ben olsaydim benol saydim " dermis bizim Aksamci Arif. Sizin gibiler bir  araya gelseniz  bir arpa boyu yol  bile alamazdiniz. Neden? Siyasi konjünktürün ve degisen sartlara ayak uydurmak zor oldugu icin.


Sorumu yineliyorum. Siz hangi millettensiniz?
« Son Düzenleme: 11 Mayıs 2018, 13:33:59 Gönderen: Tigerfish »

Çevrimdışı serkan

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1282
  • -118
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #106 : 10 Mayıs 2018, 18:14:46 »
Eğğ ne yapalım adamlara gaz sattırmayacağız öylemi. Adamlar burunlarının dibinde gaz çıkartmışlar bizemi soracaklar satarken. Bizim mevzumuz kavgamız tartışmamız bu çıkan gaz değil o onların gazı zaten. Biz de az yanında deleceğiz diyoruz tartışma o yoksa bu gaz bizim demiyoruz. Biraz diyoruz Kıbrıs iki toplumlu bir ada barış imzalanmadı her şey ortaktır diyoruz ama saçma yani sınırı çizen aşağısı sizin yukarısı bizim diyen zaten biziz. O dediğimiz iki halk ortaktır bizim değil Rumların söylemi aslında. Bizim çizdiğimiz kıta sahanlığı farklı onların farklı orada kesişen tartışma konusu yerler var ama bu çıkan gaz değil yani tartışma. Üzücü tabi bütün sevmediklerimizin gazının olması ama ne yapalım deldiler çıktı mal onların satıp harcayacaklar tabiki hazine bulmuşlar. Sattırmayız diye bir şey yok yani öyle bir söylemimiz yok bizim. Bizim dediğimz şu yan tarafı bende delicem diyoruz onlar olmaz orası bizim diyor münakaşa o yoksa bu çıkan gaz değil. Zaten gazın çoğu İsrail ile Mısır ın burnunun dibi Rumlarınki değil.
beğen

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1767
  • -178
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #107 : 10 Mayıs 2018, 18:21:27 »
Bakin arkadaşlar,

Az yaninda deleceğiz dediğin zaman, birkac metreküp gaza kktc'yi satmis olursun. Efendi gibi masaya oturup güneydeki sondaj haklarimiz karşiliğinda kktc'yi ilhak etmeliyiz. Yagmaci-haracci genlerinizin sizi elegecirmesine izin vermeyin. O isin sonunda ecnebiler yesilköye dayaniyorlar!
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı Tepegöz

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 84
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #108 : 10 Mayıs 2018, 18:47:16 »
Serkan aslında konu rumların ve İsrailin çıkaracağı yada satacağı gaz değil. Çünkü bu hali ile o hat kullanılabilir değil. Yani maliyeti yüksek. Bizim dediğimiz şey şu. İleride o hatta Kuzey ırak, Suriye petrolü ve katar gazını eklemeye çalışacakları. Kuzey Irak ve İran petrolü bizden geçiyor
 
Adamların amacı bizi saf dışı bırakmak.

Çevrimdışı serkan

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1282
  • -118
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #109 : 10 Mayıs 2018, 19:25:38 »
Rumların bulduğu gaz 200 milyar metreküp. Türkiye' nin bir yıllık doğal gaz tüketimi 50 milyar metreküp. Onada yaklaşık 15-20 milyar dolar gibi bir şey ödüyoruz. Yani Rumların bütün yazı bize 4 sene yeter ancak. Bu rezervi adamlar 20 yılda çıkartsalar 10 milyar m3 eder oda birkaç milyar dolar eder. Allah bereket versin yerden çıkan para kim istemez ama bu gaz Rumları Kuveyt yapmayacak yani. Buna boru söşe Avrupaya götür hiç mantıklı değil. İsrail ve Mısır ında gazı bu kadar yaklaşık. Bu gaza göre kimse hesap kitap yapmaz Avrupa da. Ama bilemeyizki 200 milyar der 200 trilyon m3 dür kandırıyorlardır bizi sakin kalalım diye bir süre. Bu borular filan gerçek ise ilan edilen rezerv için yapılmaz heralde bu kadar çok gaz yok orada. Bu gaz ne işe yarar kendi enerjini karşılarsın İsrail gibi küçük ülkeysen iyi olur ama biz olsak oda işe yaramaz 4 senede bitiririz biz o gazın hepsini. Ya rezerv miktarını saklıyorlar ilan edilen değil yada başka yataklar da var sismik filan biliyor onlar. O gaz o ülkelerin anca kendilerine yeter. Ben uzman değilim merakımdan bakıyorum ne kadar rezerv var 200 diyor her yerde 200 ne kadardır diyorum Türkiye nin ithalatı ile karşılaştırıyorum 50 milyar m3 bizimki. Sayılar bunlar bilmediğimiz atladığımız bir şey varsa bilen anlatsın yani. Gaz gaz gaz deyip duruyorlar ama o kadar ciddi bir şey yok yani. Bu gaz süper zengin etmez yani bu ülkeleri.
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2018, 19:26:19 Gönderen: serkan »
beğen