Gönderen Konu: L-39  (Okunma sayısı 1543 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 39245
  • 336
L-39
« : 19 Temmuz 2013, 04:58:52 »
L-39

Kazakistan’da L-39 Uçağı Düştü



İnterfax haber ajansının haberine göre 17 Temmuz akşamı saat 20:00 civarı Astana’daki Aktobe hava alanındaki yolcular bir uçak kazasına şahit oldular. Talgat Begeldinov Hava Savunma Askeri Enstitüsü’ne ait bir L-39 uçağı eğitim uçuşu sonrası bir hangara çarptı. Uçakta bulunan Askeri Enstitüsü'nün Uçuşlar Güvenlik Şefi Сommander Yevgeniy Vissarionov ve Askeri Enstitüsü ikinci sınıf öğrencisi Arman Massalimov  hayatını kaybetti.

Görgü tanıklarına göre uçak çarpışmadan önce havada iki tur attı. Neredeyse bir yolcu uçağına çarpacaktı. Hava alanında acil durum alarmı çalıyordu. Kazayla ilgili olarak Kazakistan İçişleri Bakanlığı Batı bölgenin Askeri-Araştırma Bölümü Aktobe departmanı tarafından bir soruşturma başlatıldı.

DefenceTurk.com
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2018, 04:01:51 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 39245
  • 336
Ynt: L-39
« Yanıtla #1 : 23 Mayıs 2018, 04:02:16 »
Tayland Hava Kuvvetleri’ne ait bir adet L-39, henüz belirlenemeyen bir sebepten ötürü düştü. Bir pilotun hayatını kaybettiği bildirildi.

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 39245
  • 336
Aero Vodochody İlk L-39NG Eğitim Jetini Tanıttı
« Yanıtla #2 : 15 Ekim 2018, 17:07:57 »
Aero Vodochody İlk L-39NG Eğitim Jetini Tanıttı



12 Ekim 2018 Cuma günü saat 11: 50'de ilk L-39NG ön serisi uçak, önde gelen Çek havacılık şirketi AERO Vodochody AEROSPACE'de hangardan çıktı. Bu önemli dönüm noktası, L-39NG proje programına uygun olarak gerçekleştirildi. Aero bu yıl bitmeden uçağın ilk uçuşu gerçekleştirecek.

Gerçekleştirilen törene Çek siyasi temsilcisi olan Başbakan Andrej Babiš de dahil olmak üzere siyasi ve diplomatik delegasyonlarla birlikte L-39NG müşterileri ve yabancı askeri yetkililer katıldı. Törende konuşan Çek Cumhuriyeti Başbakanı Andrej Babiš; "Havacılık, Çek Cumhuriyeti'nde her zaman güçlü bir gelenek olmuştur. L-39NG projesi, Çek Cumhuriyeti'nde hala endüstriyel kapasitelerin bulunduğunu gösteriyor. Hükümet'in Çek ihracatına yüksek teknolojik değere katkıda bulunacak olan bu projeyi desteklemesi önemlidir. Çek endüstrisinin rekabet gücünü artırıyor, "dedi.

Aero Vodochody'nin Başkanı ve CEO'su Giuseppe Giordo; "Aero Vodochody, Avrupa'nın en büyük hafif jetleri üretimi ve Dünya'nın en büyüklerinden biri olan (toplam 6,700 jet üretimi) bir şirkettir. Ancak en sonra hangardan yepyeni bir jet uçağı çıkarmasının üzerinden 20 yıldan fazla zaman geçmiştir. "2006 yılında Aero'yu satın aldığımızda, şirket çok kötü durumdaydı, kendi uçaklarımızın gelişimi gerçekçi değildi. Aero'nun, Tier 1 havacılık şirketleri için büyük bir alt yüklenici haline geldiği bir strateji belirledik. Penta Investments'ın ortağı Marek Dospiva, aynı zamanda, anahtar ekibimizi bilgi birikimimizi korumak için geliştirme ekibinden tuttuk. Bugün, doğru bir karar verdiğimiz ortada.

2016'dan bu yana Aero, jet eğitimcisi ve hafif taarruz uçağının lider üreticisi konumunu güçlendirmek için stratejik bir plana sahiptir . Efsanevi L-39'un yeni nesli, L-39NG, bu hedefe ulaşmak için önemli bir varlığı temsil eder. L-39NG, geleneklerinden en iyi şekilde yararlanarak, modern teknolojiyi getirerek ve piyasadaki en iyi eğitim ve hafif saldırı çözümünü sağlayarak, Çek havacılığının geleceğini tanımlamaktadır. L-39NG zaten çok fazla uluslararası ilgi çekiyor ve zaten sahip olduğumuz müşteri topluluğunu kesinlikle güçlendirecek" dedi.

Yeni jet eğitim uçağı projesi, stratejik ortak olan Çek askeri şirketi Omnipol tarafından destekleniyor. Omnipol Başkanı Jiří Podpěra; "Bugünkü sunum L-39NG için önemli bir dönüm noktası. Omnipol, 2015 yılının Haziran ayında, Aero Vodochody'den meslektaşlarımızla stratejik ortak ve eşit ortak yatırımcı olarak L-39NG Projesine büyük gururla katıldı" dedi.

L-39NG, jet eğitimi ve hafif saldırı için uygun maliyetli bir platformdur. L-39NG, tek motorlu, iki koltuklu bir uçak. Sanal eğitim sistemi ve Kask Monte Ekranını içeren tamamen gelişmiş cam kokpite sahip. L-39NG, Aero tarafından geliştirilen, son teknoloji ürünü yer tabanlı eğitim cihazları, yeni öğrenme yöntemleri ve çevre ile Sanal Gerçeklik ve Yapay Zeka teknolojilerinin kapsamlı kullanımını içeren yenilikçi bir eğitim konseptinin önemli bir bileşenidir. L-39NG, onlarca yıllık hizmet beklentisiyle bakım dostu bir uçak olarak tasarlanmıştır.

L-39NG'nin gelişimi, ilk uçağı 2020 yılında piyasaya sunabilmek için son iki yılda hız kazanmıştır. 2017 yılında, ilk seri üretim ve sanayileşme aşaması tüm ana tedarikçilerle anlaşmalar da dahil olmak üzere başlamıştır. Projenin ortakları - hem uluslararası hem de Çek şirketleri (yaklaşık 40 Çek tedarikçi). Yeni aviyoniklerin ve motor kurulumunun sertifikasyonu 2017'nin sonunda yapılmıştı, L-39NG'nin sertifikasyonu ise 2019'un sonundan önce tam olarak elde edilecek.

Aero Vodochody, gelecek 10–15 yılda, eğitici uçaklarının 3,000 parçaya kadar olan potansiyel talebini tahmin ediyor. Dünyanın dört bir yanındaki mevcut eğitim filoları, ömürlerini hızla bitiriyor ve 4. ve 5. nesil savaşçılara yönelik pilot eğitiminin gelecekteki ihtiyaçlarına cevap veremiyor. Ölçülü senaryoda, Aero önümüzdeki 10 yılda 150 uçak teslim etmeyi bekliyor.

L-39NG sunumundan önce, hava kuvvetlerinin efsanevi L-39 jet eğitmenlerini kullanmada deneyimlediği 18 ülkenin temsilcileri 3. L-39 Kullanıcı Grubu Konferansı'nda toplandı. Konferansa katılanların çoğu, bu vesileyle, açılış törenindeki başarılı eğitim platformuna dayanarak yeni nesil uçağı görebildi.

DefenceTurk.com
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimiçi fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1695
  • 113
  • DefenceTurk.com
L-39 Albatros'a ASELSAN Dokunuşu
« Yanıtla #3 : 08 Ekim 2019, 19:36:47 »
Ukrayna, envanterindeki L-39 Albatros uçaklarından 16 adedini modernize etti. İleri jet eğitim uçaklarının iyileştirilmesi kapsamıyla yürütülen programda ASELSAN da %8'lik iş payıyla yer aldı.



Modernizasyonun ardından L-39M1 Albatros olarak adlandırılan uçakların AI-25 motorları da modifiye edilerek AI-25TLSH seviyesine yükseltildi. İtiş gücü yükseltilen motorlar sayesinde Albatros'ların ivmelenme ve tırmanma hızı kabiliyetleri geliştirildi. Katı hâl uçuş veri kayıt cihazı entegre edilen platformlardan üç adedi, daha kapsamlı bir modernizasyondan geçirildi ve sayısal uçuş simülatörü entegre edildi. Böylece Ukraynalı pilotlar, L-39 ile uçarken MiG-29 kullanıcı arayüzünü simüle edebiliyor. İyileştirme faaliyetleri kapsamında ASELSAN üretimi sayısal haberleşme sistemleri ile donatılan platformlardan 1 adeti ise yeni sistemlerin denemelerinin yapılabileceği bir uçan test platformu hâline getirildi.

http://www.c4defence.com/Gundem/albatros-a-aselsan-dokunusu/8765/1