Gönderen Konu: PAL TEKNOLOJİSİ  (Okunma sayısı 6858 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 35
PAL TEKNOLOJİSİ
« : 25 Eylül 2010, 19:52:14 »
Agusta Westland yeni nesil pallerin testlerini tamamladı

AgustaWestland BERP 4 British Experimental Rotor-blade Program adı ile anılan program kapsamında üretilen yeni nesil ana rotor pallerinin yeterlilik test uçuşlarını AW101 helikopteri üzerinde başarı ile tamamladı. Yeni teknoloji paller bu yılın başlarında Birleşik Krallıklar Hava Kuvvetleri'nin AW101 helikopterleri üzerinde hizmete sunulacak.

Westland şirketi (Westland Aircraft Helicopter) ve Kraliyet Hava Aracı Kurumu (Royal Aircraft Establishment) tarafından ortak bir geliştirme programı olan BERP 1 helikopterin yeni bir pal tasarımı ile kaldırma gücünü ve azami hızını artırmak amacı ile 1980 yılında başlatılmıştı. BERP 1 programı kapsamında Lynx (G-LYNX) helikopterine takılan paller ile 228mph (367 km/s) olan hız rekoru 249.1 mph (400.87 km/s) gibi bir hızla yenilendi. 2000 yılında başlayan BERP 4 programı dahilinde üretilen ilk pal Eylül 2006 tarihinde ilk uçuşunu yaptı ve 13 aylık bir periyod içerisinde yeterlilik testleri tamamlandı. Daha önceki programların kapsamına ek olarak BERP 4 programı ile özellikle pal ömrünün uzatılması, hasara karşı mukavemetin artırılması, sarsıntının ve hover/ileri uçuş performansının geliştirilmesi ile güç gereksinimin azaltılması amaçlanmıştı. BERP 3 programında hedef alınan yüksek  kaldırma kuvvetine ve yüksek hucum kenarı açısına ( stall olmadan ) sahip kanat profili tamamen yenilenerek pal ucu tekrar şekillendirildi ve burkulma açısı artırılarak hover pozisyonunda ihtiyaç duyulan güç gereksinimi azaltıldı. Testler sırasında AW101 helikopteri 13000feet ( 3963mt ) yükseklikte 198knot' lık ( 367km/s ) bir hıza ulaşırken taşıma kapasitesinde 1320lb ( 600kg )artış kaydedildi.
Temel olarak ileri uçuş esnasında oluşan hava akışı baskısını (hava sıkişması) pal ucuna tesis edilen geniş kavisli bir parça ile azaltan bu sistemin daha basit şekildeki uygulamaları günümüzün yeni nesil helikopterlerinde de ( UH-60 Black Hawk, AH-64 Apache ) halihazırda kullanılmaktadır.

 

Çevrimdışı Felix

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 633
  • 1
  • Beyniyle düşünmeyen bizden değildir.
PAL TEKNOLOJİSİ
« Yanıtla #1 : 19 Kasım 2010, 14:03:55 »
Neredeyse 35 km hız artışı. İşte Ar-Ge budur. :/

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 2
Ynt: PAL TEKNOLOJİSİ
« Yanıtla #2 : 20 Kasım 2010, 15:11:17 »
Bu pallerde kullanılan açılar sayesinde helikopterin çok daha sessiz uçması planlanıyor. Yanlış hatırlamıyorsam

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
PAL TEKNOLOJİSİ
« Yanıtla #3 : 23 Kasım 2010, 00:20:51 »
BERP'lerin tozlu-kumlu bir ortama inis sirasinda nasil toz kaldirdigina yonelik fotograflara bir goz atin.. Epey enteresandir..

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
PAL TEKNOLOJİSİ
« Yanıtla #4 : 23 Kasım 2010, 19:41:33 »
Peki bu PAL teknolojisi için modeller modernizasyona mı gidecek? Ve bu PAL'ları bizim yeni helikopterler için kullanma imkanı var mı?