Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 217223 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hawkerx

  • Yarbay John Sheppard
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 543
  • 1
  • Başarılarını gizlemek, en büyük başarıdır. La Roch
Bu mu yani söyleyip söyleyebileceğin?..

İşin teknik konularını sen benden daha iyi bilirsin Trmde aylarca tartışıldı bilmiyorsanda yuh yani.



ELLER YUKARI HERŞEY AJAN SHEPPARDIN KONTROLU ALTINDA. [SGA 5X19-VEGAS] (STARGATE ATLANTİS CSI VERSİON EPİSODES)

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
Alıntı yapılan: EfsaneAsker
Sikorsky F-16 tarzı bir çözüm sunuyor ama Agusta Atak benzeri bir çözüm sunuyor. T-70 gerçekten bizim ihtiyaçlarımız için işini çok iyi yapacak bir alet ama çamurdan olsun bizim olsun mantığıyla hareket edersek Agusta daha avantajlı.

Kim söylüyor bunları?.. Biri bana Sikorsky ne diyor Agusta ne diyor anlatabilir mi?.. İstenen ne?. Bu firmalarca önerilen ne?.. Nedir Agusta'yı bu kadar avantajlı kılan?..



Birinin söylemesine pek gerek yok T-129'da açıkça görüyoruz ve bunu tartışan herkes bunun böyle olduğunu biliyor...

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
Özgün Helikopter Geliştirme Projesi (hafif genel maksat helikopteri)
« Yanıtla #52 : 20 Şubat 2011, 02:26:01 »
E şimdi de Amerikalı'nın gözüne soka soka, F-16'ları baştan aşağıya milli aviyonikle donatım, kendi mühimmatımızı takacağız diyoruz..

A-129 gibi ticari başarı şansı, İtalyan elinde kalmamış, eski klasik hali ile ekmeğini yemiş, muhtemelen de Agusta'ya zarar ettirmiş bir projenin T-129 gibi yeni bir nefesle, üstelik de 3 Milyar $'a yakın bir fiyat etiketi ile yeniden canlanması ile, daha prototipleri yeni uçak AW-149'u böyle amatörce karşılaştıracaksak..

..o zaman "Milli F-16" projesi ile de T-70'i karşılaştıralım..

Ha eğer İtalyan'ın bir sayfaya verdiği reklamdaki atasözü ile bu kuyuya iniyorsak, vay halimize..

Alıntı yapılan: Hawkerx
İşin teknik konularını sen benden daha iyi bilirsin Trmde aylarca tartışıldı bilmiyorsanda yuh yani.

TRM'de, sen şutlanmadan önce de aynı soruyu soruyordum, halen soruyorum.. "İtalyan bizim kardeşimiz abi, bize her şeyi öğretecekler denilen her yerde de aynı şeyi soruyorum.. TRM'de de bununla ilgili boşboğazlık eden kimse çıkıp "şudur, budur" diyemedi.. Bilmeden konuşup duruyoruz.. Ben sadece ona dikkat çekeyim istedim..

Sen de yan çizmezsin, iki kelime yazarsın demiştim ama.. Olmadı..

Çevrimdışı süper çavuş

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 54
  • 0
A-129 gibi ticari başarı şansı, İtalyan elinde kalmamış, eski klasik hali ile ekmeğini yemiş, muhtemelen de Agusta'ya zarar ettirmiş bir projenin T-129 gibi yeni bir nefesle, üstelik de 3 Milyar $'a yakın bir fiyat etiketi ile yeniden canlanması 
Aman hocam bunu her yerde yazmayın dokunulmazlığı var tabudur yani.Belki bir 15-20 sene sonra daha özgür olunur.

Saygılar.

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
Özgün Helikopter Geliştirme Projesi (hafif genel maksat helikopteri)
« Yanıtla #54 : 20 Şubat 2011, 06:20:02 »
Hocam benim anlatmaya çalıştığım A-129'un dandik bir helikopter olduğu değil ki..

A-129 1980'lerde geliştirilmiş, İtalyan'ın sinamekiliği yüzünden de pek bir daha üzerine taş konulmamış bir proje.. T-129 projesi olmasa, ne İtalyan'ın A-129 üzerine para harcayacak mecali vardı, ne de o modası geçmiş hali ile de alacak kimse.. Bizim de tam böyle bir gövdeye ihtiyacımız vardı denebilir.. Modern bir motor ve dönen aksam, işe yarar bir gövde,alabildiğine kullanım ve modifikasyon hakkı..

İtalyan da bunun üzerine "Alın hayrını görün" dedi.. Biz de hayrını görüyoruz.. Göreceğiz umarız ki.. Biz bir de buna multi Miyar $ para ödedik.. Ödeyeceğiz.. Sanki İtalyan bunu bizi çok sevdiğinden, babasının hayrına yapmış gibi de bağrımıza basıyoruz babamızın oğlu gibi.. 10 sene önce Apo sebebiyle sokaklarda boykot naraları atıyorduk, şimdi yolda görsek alnından öpeceğiz..

Benim derdim bununla ve altında yatan cahillikle, boşboğazlıkla.. Yoksa A-129'un, T-129 projesine katacakları konusunda bir diyeceğim yok.. Yanlış anlaşılmasın.. Biliyorsun, T-129 projesine aynı şekilde bakmıyoruz..

Henüz çizim tahtasından yeni kalkmış, AW-139 projesinden sonra İtalyan ve İngiliz'in şirketin geleceği için umut bağladığı AW-149 gibi bir platformda aynı rahatlığı ve genişliği aramak çok doğru olmaz.. "Ona alın dedilerdi, demek ki bunu da verirler.." gibi bir kabullenme mümkün olmaz.. Uzun süre AW-19 ile ilgili serbest paylaşımda bir iki bilgisayar grafiğinden başka bir şey göremedik.. Sonra baktık ki tayyare uçuyor.. Demek ki tasarım süreci gelmiş de geçiyor.. Buradan sonra Agusta Westland bize ne konuda "balık tutmayı" öğretmeyi öneriyor, o da muğlak..

Mutlaka Sikorsky ve AW'ın önerileri arasında farklılıklar var.. Ancak gelinen şu durumda, öğrenebildiklerimiz kadarı ile, biri ötekine göre fersah fersah daha ileride bir şey öneremiyor.. En azından ben bakınca öyle bir şey göremiyorum.. Buna rağmen bu İtalyan taraftarlığı nedir anlayamıyorum..


Çevrimdışı Hawkerx

  • Yarbay John Sheppard
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 543
  • 1
  • Başarılarını gizlemek, en büyük başarıdır. La Roch
Şimdi Hds beni Aw-149 sempatizanı olarak adletmişsinfakat aw-149 'un kötü yanları yokmu tabiki var. hadi birazda onu eleştirelim.

+bir doğrudur aw-149 gelişmiş bir aw-139 dur.

+ağzıyla apache avlasa üstündeki ticari sivil helikopter imajını atamamıştır.

+ skorsky  genel maksat helikopteri olarak tasarlanmış ken bu sivil ağırlıklı bir helinin askeri versiyonudur.

+ aw-149 genelde küçük çaplı az nüfuslu avrupa ordularının küçük askerlerlerini taşımak için uygunken. sikorsky bizim  gibi bölgesel ve süper güçlerin geniş askeri harekatlarda kullanması gereken konvansiyonel bir helikopterdir.


ELLER YUKARI HERŞEY AJAN SHEPPARDIN KONTROLU ALTINDA. [SGA 5X19-VEGAS] (STARGATE ATLANTİS CSI VERSİON EPİSODES)

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
Özgün Helikopter Geliştirme Projesi (hafif genel maksat helikopteri)
« Yanıtla #56 : 20 Şubat 2011, 07:32:45 »
Kimseyi biri şey "sempatizanı" addettiğim yok yahu.. Zaten mesele de tayyarenin kendisi üzerinden dönmüyor.. Keşke dönse.. Amaçsız ve temelsiz bir taraftarlık var sadece..

AW-139 sivil sertifikasyonlu bir helikopter.. AW-149 askeri.. Bunu şirketin kendisi de söylüyor zaten.. Yalnız, -149'un -139'dan geliştirilmiş olması çok da mühim değil.. Zira, askeri standartlara riayet edebilmesi için tayyarenin adeta baştan tasarlanmış olması gerekiyor.. O minvalde ben halen "sivilden" kalma marazları olacağını pek sanmıyorum.. Yani "gelişmiş bir -139" olacaksa da epey "gelişmiş" hatta "evrimleşmiş" olacaktır.. askeri tayyare sadece yeşile boyayınca, üzerine de sehpa takınca olmuyor..

Benim AW'nin yetenekleri konusunda pek bir şüphem yok.. A-129 beni şaşırtacak kadar dirayetli çıktı.. Muhtemelen de ordumuzun da ihtiyaçlarını karşılayabilecektir.. Cougar'ı da kullanan memleketiz biz..

Ancak, AW tayyaresi halen kağıt üzerinde verilere ve bir de prototipe sahip.. Ancak, kimse bunlarla ilgilenmiyor.. Ne olduğunu bilmediğimiz, ülkelere atfettiğimiz, garip garip şeylerle proje muhabbeti yapıyoruz.. Burada konuşulanlar bir de garip terimlerle süsleniyor.. Konuyu haberlerde falan gören birileri de Google'da arayıp buralara gelip bunları gerçek sanıyor..

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
Hocam benim anlatmaya çalıştığım tam o değil. T-70 için Sikorsky bize yedek parçalarını satabilirsiniz, helikopteri (kendi aviyonik, görev bilgisayarı harici şimdilere kadar yaptığımız gibi) kendi üretim hattınızda montajlayın ama ortak geliştirme gibi bir şey yok diyor. Anlatmaya çalıştığımı anlatabilmişimdir herhalde. TUHP-149 dan Sikorsky'nin daha iyi olduğu aşikar(Sikorskyler İtalyanlarınkinden bu konuda çok daha fazla savaş tecrübesi görmüş helikopterler, bizim ihtiyacımızı gayet karşılıyan helikopterler.)
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2011, 11:47:21 Gönderen: EfsaneAsker »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44287
  • 612
Sayın HDS bu konuda fırsat buldukça dile getirdiğim düşüncelerimi güzel bir şekilde açıklamışsınız.  Bir tarafta kendini kanıtlamış oldukça iyi bir helikopter, diğer tarafta ise henüz yeteneklerini göremediğimiz bir helikopter var. Birinde sınırların diğerine göre daha dar olduğu söyleniyor ve göbek bağından kurtulmak adına henüz tam olarak ne olduğu bilinmeyen helikopter övüle övüle göklere çıkarılıyor. Nedense bu helikopterin bizim şartlarımızı tam olarak yerine getirip getiremeyeceği tartışılmıyor. Düşünülmüyor bile... Ya kendisinden beklediklerimizi tam olarak yerine getiremezse? Geçmişte Cougar helikopterleriyle sorunlar yaşadık. Sadece duygusal bir mantıkla ABD'ye bağımlılıktan kurtulmak için diğerine sanki kendi malımızmış gibi, milli takımı destekler gibi sahip çıkılıyor. Ama sorsak kimse gerçek verilerle özellikleri ve bize kazandıracaklarını anlatamıyor. Çünkü hiçbirşey henüz net değil. Dilerim bizim için en iyisi hangisiyse o olur.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı boxer

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 377
  • 0
Özgün Helikopter Geliştirme Projesi (hafif genel maksat helikopteri)
« Yanıtla #59 : 20 Şubat 2011, 14:03:29 »
Sikorsky bize ne vaat etti ki Agusta beraber üretelim görev bilgisayarı da dahil diyor ABD ise kritik sistemleri biz göndereceğiz diyor şimdi çok bilmişler başlar transmasyon transmasyon diye burada vurgulanan görev bilgisayarı ve kodlarıdır bunu kafanıza yerleştirin.Hds F-16 dan bahsetmişsin ABD nin aslında paylaşımı teknoloji transferini resmen onayladığını anlatmışsın 250  F-16 almışız 20 senedir kullanıyoruz ABD block 30 olan modellere dokunabilirsiniz demiş bunu Agusta nın yapacağı paylaşımla karşılaştırıyorsun...
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye