Gönderen Konu: HÜRJET  (Okunma sayısı 145087 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5810
  • 339
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #630 : 29 Eylül 2022, 19:48:12 »
Benim biriciğim TFX değil bu uçak. Silahlı modelinde pylon takıp salt silahlandırma ile yetinilmesin yeni bir uçak gibi safkan mini muharip uçak tasarlansın. Tek kişilik olsun ve F35 ciddiyetinde stealth olsun hava alıklarının altındaki köşeye de hava hava füzesi alacak kadar dahili istasyon konsun

M-o-t-o-r ?

Sn re bukadar güzel hayal kurarken ben de ek yapayım;
RR motoru EJ200-TVC  modeli takılsın.(23000+lbf ) Aesa radarı olsun.

TVC ise EJ-230 olmuyor mu?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2868
  • 244
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #631 : 29 Eylül 2022, 20:00:35 »
Bugüne kadar her jet eğitim uçağına biraz bomba koyup silahlı modellerini yaptılar ama hep MK82 atan Sidewinder atan uçaklar yaptılar pilot sayısını bile tek kişiye indirmediler o kadar inanmadan yapıldı bu muharip jetler. Oysa SDB ler SOM lar Gökdoğan Bozdoğan ile AESA radar ile muazzam ateş gücü ve etkinlikle kullanabiliriz. En iddialı normal kabul fakirin F16 sını yapmaya çalışmaktır ama ben bunun yerine fakirin F35 ini yapmayı öneriyorum TAI ye.  Kızılelmaya stealth oluyor da Hürjet e neden olmasın
Kore’nin KAI-TA50 eğitim uçağı 17700lbf itkili GE-F404 motoru kullanıyor. Görevi eğitim.
Oysa KAI-FA50 hafif saldırı uçağı 22000lbf itkili GE-F414 motoru kullanıyor. Hatta bu uçağın tek kişilik versiyonu bile düşünülmüştü.
Hürjet’in radar görünmezlik değerleri uçağın stealth olmasına yetmeyebilir. Bu uçak o maksatla tasarlanmadı. Stealth uçakların gövdeleri dik açıda panellerle doludur. Bu yapı, uçağın gövdesinin radar sinyallerini soğurmasına ve yansımamasına yardımcı olur. Uçağın hava alıklarının tasarımı da çok önemlidir. Bu alıklar içerisinde oluşacak süpersonik akım uçağın radar görünmezlik değerini çok etkiler.
Kızılelma tasarlanırken bu yapıda tasarlandı. Gövdesi stealth yapıda. F22, MMU, F35 ve KE. Bunları yan yana koyup bakarsanız benzerliği görürsünüz.


Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2868
  • 244
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #632 : 29 Eylül 2022, 20:19:32 »
Benim biriciğim TFX değil bu uçak. Silahlı modelinde pylon takıp salt silahlandırma ile yetinilmesin yeni bir uçak gibi safkan mini muharip uçak tasarlansın. Tek kişilik olsun ve F35 ciddiyetinde stealth olsun hava alıklarının altındaki köşeye de hava hava füzesi alacak kadar dahili istasyon konsun

M-o-t-o-r ?

Sn re bukadar güzel hayal kurarken ben de ek yapayım;
RR motoru EJ200-TVC  modeli takılsın.(23000+lbf ) Aesa radarı olsun.

TVC ise EJ-230 olmuyor mu?
Bildiğim kadarıyla hayır. EJ230, hiç bir zaman yapılmadı. 27000lbf lik bir motor olacaktı.
EJ2x0 olarak tanımlandı bir ara.
İlk aşamada 23100lbf ıslak 16200lbf kuru itkili bir motor olacaktı ikinci aşamada ise 17500lbf kuru itkisiyle ve 27000lbf art yakıcılı itkisiyle MMU’yu uçuracaktı.
Tabii, o günlerdeki MMU daha ufaktı. Biz çok büyüttük. Şimdi gene f110 ile (17100lbf kuru itkili) motor olarak aynı yerdeyiz. Yalnız RR’un bize teklif ettiği motor stealth uçağa uyumlu idi.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5810
  • 339
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #633 : 29 Eylül 2022, 22:01:11 »
Geçen forumda TVC'nin aslında çok çok büyük fark yaratmadığını tartışmıştık ... Öyle hatırlıyorum...

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 432
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #634 : 29 Eylül 2022, 22:58:17 »
Bugüne kadar her jet eğitim uçağına biraz bomba koyup silahlı modellerini yaptılar ama hep MK82 atan Sidewinder atan uçaklar yaptılar pilot sayısını bile tek kişiye indirmediler o kadar inanmadan yapıldı bu muharip jetler. Oysa SDB ler SOM lar Gökdoğan Bozdoğan ile AESA radar ile muazzam ateş gücü ve etkinlikle kullanabiliriz. En iddialı normal kabul fakirin F16 sını yapmaya çalışmaktır ama ben bunun yerine fakirin F35 ini yapmayı öneriyorum TAI ye.  Kızılelmaya stealth oluyor da Hürjet e neden olmasın
Bizde öyle istiyoruz ama Tusaş başkanı büyük sevinçle Aesa radar olmayacak dedi. Mübalağa yapıyorum sevinçle söylemedi tabii de ama hayal kırıklığı yarattı yani. Akıncı'da aesa var da, Hürjet''te nasıl olmaz.

Bizde Hürjet F16 veya F35 olabilir mi diye düşünüp duralım. Yönetimin konumlandırması ve düşünceleri farklı bu konuda.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2868
  • 244
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #635 : 29 Eylül 2022, 23:19:40 »
Geçen forumda TVC'nin aslında çok çok büyük fark yaratmadığını tartışmıştık ... Öyle hatırlıyorum...
Doğru hatırlıyorsunuz. TVC si yok ama, Eurofighter, olan uçaklardan geri kalmadığı gibi daha iyi performans veriyor diye yazdığımı anımsıyorum.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1864
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #636 : 29 Eylül 2022, 23:29:27 »
Motor isinide yaparsak sonrada ne doyeceksiniz bakalim

baska  basbakanlarin sucu yok

Çevrimdışı Türkay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 178
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #637 : 30 Eylül 2022, 08:31:46 »
20 yıllık tek başına iktidar olma, bütün kaynakları tek başına yönetme, kimseye hesap vermeme; bunlar hesap sormak için yeterli. Bırakın tank motorunu, uçak motorunu da BMC ye yaptırmaya kalktık. Hem de ben 'Türk değilim, Türkler den de hoşlanmam, Arabım ben' diyen, bir gram ne beyninde ne kalbinde bu ülke olan bir sakallıya.

Neyse; hürjetten bir F35, bir F22 beklemeyin. Kapasitesi belli. İşimizi tabi ki görecek, MMU için iyi bir başlangıç oldu. Ama lütfen yok 3 motor takarsak uzaya çıkar, içine 4 tane gizli çanta koyalım ne taşıdığımızı bilmesinler şeklindeki realiteden uzak davranışlar sergilemeyelim.
2 motor olsa .... olur, LHD ye iniş kalkış yapabilse iyi olur vb tabi ki konuşup tartışacağız. Arkadaş motor yok diyor, biri üzerine alınıp hangi başbakan daha suçsuz ona bakıyor.

Ne ilginçtir ki tüm Türkiye 2023 e odaklandı. Sağ, sol, orta, yukarı, herkes 2023 ü bekliyor. Hepimiz. İnşallah Hürjet beklemez.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2022, 08:39:03 Gönderen: Türkay »

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1035
  • 82
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #638 : 30 Eylül 2022, 09:04:43 »
Öncelikli olarak jet eğitim uçağı ve sonraki aşamalarda hafif saldırı uçağı olarak tasarlanan bir aygıt değil mii bu? Motor sayısı, taşıyabileceği yük, büyüklüğü vs buna göre ayarlanmıştır..Ne F16 ne de F35 olması için tasarlanmış bir uçak olmadığına göre bunları beklemek hayal...

İyileştirmeler tabii ki olur ama bir sınırı var..hafif saldırı uçağı olduğu için pazarında bir sınırı var onun için bir yerden sonra yatırım da ölü yatırım...Dünyada binlerce adet satan hafif saldırı uçağı yok die biliyorum ama F16 satmis örneğin..

Hürjet in hedefi ve kapasitesi belli yani, çok olağanüstü beklentiler yuklemenin anlamı yok

MMU ya yüklerim ama :)
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2022, 09:05:31 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5810
  • 339
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #639 : 30 Eylül 2022, 09:51:54 »
Hürjet , Türkiye tarihindeki ilk jet uçağı... Tıpkı Ada sınıfı korvet gibi
" Biz gemi,uçak yapabilir miyiz?" mantığı ile başlanmış projeler...Çok şükür oldu-oluyor...

İ sınıfı-TF2000 ile MMU ise ustalık eseri olacak...

Ama TEİ'ye çok büyük iş düşüyor.Motor motor motor
Motor ile ilgili yol haritası mutlaka vardır ama daha hızlanmasını sağlayacak bir dönüm noktası-devrim-kritik hareket lazım
Bir eşiği maalesef geçemiyoruz ki maalesef yılların deneyimi ile elde edilebilecek bir eşik , bize destek lazım ... ( Örneğin ; İngilizleri , RR'yi ikna etmek lazım ki kritik teknoloji elde edilsin)
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2022, 09:53:56 Gönderen: serkan1976 »