Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 164865 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #60 : 22 Eylül 2016, 14:04:53 »
2035'e kadar 2 milyar dolar ihracat bence az!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1652
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #61 : 22 Eylül 2016, 15:13:26 »
rekabetçi ürünler ortaya koyabilsinler gerisi gelir

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #62 : 22 Eylül 2016, 15:47:13 »
HDS'nin savtera forumda konuyla igili olarak yaptığı açıklama.Anlaşılan bu motor benim de ihtimal verdiğim üzere özgün helikopter ve sanırım ANKA TP de kullanılması düşünülen 1000 bg sınıfı motor.

Alıntı
Arkadaşlar, efendiler;

Fotoğraftaki "mockup" motor TEI'nin üzerinde çalışageldiği, başlangıçta TP bir İHA'da ve akabinde de milli helikopterde kullanmayı hayal ettiği motor "core"u. Buna yanlış hatırlamıyorsam DP06 projesi diyorlardı. İki kademe sentrifugal ve belli ki iki kademe HP türbini var. Bunların arkasında da iki kademe "power turbine" var. Power turbine bir şaft çevirmek için çalışır. Onula da bir dişli kutusu ile ya bir uçak pervanesi çevirttirirsin, ya da helikopter pervanesi. Birine "turboprop" denir, birine "turboşaft".

Peki bu ne menem bir zapazingo?
- Power turbine arkada ve belli ki power shaft da arkadan çıkıyor. Yani, dişli kutusu ve çevireceği yükün (pervanenin) motor arkasında olması gerek. Mesela bir İHA yerleşimde (pusher prop). Yahut bir helikopter yerleşiminde (Misal bizim Courgar'lar).
- İki kademe sentrifugal kompresör gayet normal. Sentrifugal kompresör çağdışı değil. En az hacim ve ağırlıkta en çok sıkıştırma oranı bunlarla yapılır. E hava debisi de az, zira küçük motor. Peki bizim Atak motoru olan LHTEC nasıl? İşte aynen böyle: LHTEC800 kesidi
- Bu belki <1000shp küçük bir motor, bir başlangıç.
- Bu motorun arkadan şaftlı oluşu bizim LUH projesinin konfigürasyonu konusunda da bilgi verir.

Ama plastik mockup'tan pek bir şey söylenemez başka.

Asıl İHA motorları, yani piston motorlular başka fotolarda görünüyor. Ford Transit motoru gibi.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #63 : 22 Eylül 2016, 16:44:05 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #64 : 22 Eylül 2016, 16:50:40 »
Ahhhh..
Ben yanlış anlamışım. Sadece motor ve komponentleri üretimi içinse eğer 2 milyar dolar fena değil!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #65 : 23 Eylül 2016, 07:30:54 »
Bu fotoğrafta olay açıklığa kavuşuyor.Motor 1000 bg sınıfı Özgün helikopter ve Anka TP için kullanılması planlanan motor.Tabi buradan küçük bir jet eğitim uçağını uçuracak motora giden bir yolda açılacaktır zamanla.

« Son Düzenleme: 23 Eylül 2016, 07:32:26 Gönderen: AVCI »

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #66 : 23 Eylül 2016, 10:12:29 »
Bu fotoğrafta olay açıklığa kavuşuyor.Motor 1000 bg sınıfı Özgün helikopter ve Anka TP için kullanılması planlanan motor.Tabi buradan küçük bir jet eğitim uçağını uçuracak motora giden bir yolda açılacaktır zamanla.




Peki hocam projede hangi aşamadayız?
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #67 : 23 Eylül 2016, 11:32:59 »
Anladığım kadarıyla tasarım işi tamam,şu sıralar tasarım doğrulama ve prototip üretimi işlemleri yapılıyor olmalı.

Bu aslında core yani çekirdek motor;bunun üzerinden 1200-1500 shp turboshaft,1000shp Turboprop ve 1000-1200 sph turbojet motorlar çıkarılmaya çalışılacak.Ancak ilk aşama sanırım prop motor dolayısıyla Anka TP,sonrasında Turboshaft ve özgün genel maksat helikopteri,son olarakta Turbojet ve eğitim uçağı motorları şeklinde bir planlama görünüyor.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #68 : 23 Eylül 2016, 13:33:46 »
Anladığım kadarıyla tasarım işi tamam,şu sıralar tasarım doğrulama ve prototip üretimi işlemleri yapılıyor olmalı.

Bu aslında core yani çekirdek motor;bunun üzerinden 1200-1500 shp turboshaft,1000shp Turboprop ve 1000-1200 sph turbojet motorlar çıkarılmaya çalışılacak.Ancak ilk aşama sanırım prop motor dolayısıyla Anka TP,sonrasında Turboshaft ve özgün genel maksat helikopteri,son olarakta Turbojet ve eğitim uçağı motorları şeklinde bir planlama görünüyor.

Abi bu durumda Hürkuş için de yerli motora gidiyoruz denebilir mi?

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #69 : 23 Eylül 2016, 14:10:28 »
Hürkuş'ta kullanılan Turboprop motor 1600shp.TEI motorunun bir tık üstü klasmanda şimdilik.Üzerinde güç artırıcı çalışmalar veya bu core üzerinden yapılacak yeni bir tasarımla neden olmasın.Asıl yapılması gereken/mantıklı olan budur zaten.Dünyada satışı kolay nispeten olan Hürkuş gibi bir platformun varsa bunu kesinlikle denememiz gerekiyor bence de.Bu motorun çeşitli varyantlarının kullanılabileceği platform listesi aslında oldukça geniş.Atak/Hürkuş/Anka TP/TX ve özgün genel maksat helikopteri şimdilik bir çırpıda sayabileceklerimiz.İlerde buna başkalarıda eklenir.