Gönderen Konu: BARIŞ KARTALI PROJESİ  (Okunma sayısı 77581 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Subutay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 231
  • 0
BARIŞ KARTALI PROJESİ
« : 29 Mart 2009, 01:03:42 »



Projenin Amacı : Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın keşif, gözetleme ve komuta kontrol ihtiyaçlarının karşılanması.
Kapsam :  Proje, Türk Hava Kuvvetlerinin ihtiyacı olan 4 adet havadan erken ihbar ve kontrol uçağı ve 1 adet yer destek sisteminin teminini içermektedir.
Proje Modeli:  Ortak Üretim
Ana Yüklenici Firma  : Boeing (ABD)
Alt Yükleniciler  : TAI, HAVELSAN, ASELSAN, MİKES, HAVELSAN TEKNOLOJİ RADAR, KALE KALIP, THY ve SELEX.
Sözleşme İmza Tarihi: 4 Haziran 2002
Mevcut Durum:    Havadan Erken İhbar ve Kontrol (HİK) Uçağı Projesi kapsamında Boeing firması ile 4 uçak ve 1 Yer Destek Sistemi tedariği amacıyla 4 Haziran 2002 tarihinde Sözleşme imzalanmıştır. Sözleşme 23 Haziran 2003 tarihinde yürürlüğe girmiş ve proje kapsamındaki faaliyetler resmen başlamıştır.
Türk Savunma Sanayii, bu projeden, proje bedelinin yaklaşık %12’si kadar net yerel pay alacaktır. İlave olarak proje kapsamında sözleşme baz fiyatı üzerinden 576 Milyon ABD Dolarlık off-set alınmıştır.
Türk firmalarından TAI, HAVELSAN, ASELSAN, MİKES, HAVELSAN TEKNOLOJİ RADAR, KALE KALIP, THY ve SELEX proje içerisinde birçok sorumluluk ve role sahiptir.
1 inci uçak modifikasyonu (yolcu uçağının HİK konfigürasyonuna dönüştürülme işlemleri) Mart 2005’de ABD/Seattle’da, 2 nci uçak modifikasyonu Mart 2006’da Ankara/TAI tesislerinde, 3 ncü uçak modifikasyonu Kasım 2006’da 4 ncü uçak modifikasyonu Mart 2007’de Ankara/TAI tesislerinde başlamıştır.
Boeing firmasının gecikmesi dolayısıyla program takvimi ve gecikmenin idari ve teknik etkileri hususlarındaki değerlendirmeler devam etmektedir.

Kaynak..Savunma Sanayii Müsteşarlığı




Kaynak..
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Turkish_Air_Force_Boeing_737_AEW&C_MESA.jpg



Kaynak..airlines.net


« Son Düzenleme: 02 Nisan 2009, 12:07:03 Gönderen: AVCI »

Çevrimdışı sentetik

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 22
  • 0
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #1 : 10 Nisan 2009, 16:12:16 »
Sistemin entegrasyonunda bir problem var galiba. Teslim tarihi bayağı uzadı.

MESA radarı ile bilgisayar sistemleri arasında bir entegrasyon problemi vardı. Avustralya'nın uçaklarında ciddi bir problem çıkmıştı. Bu problem bizim Barış Kartalı projemizi de etkileyecek diye biliyorum.

-The truth is out there

Çevrimdışı alidogan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 10
  • 0
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #2 : 16 Nisan 2009, 19:28:23 »
Bu uçaklara üretimden Keşke  Winglet taksalardı.Hem Daha güvenli Hemde daha tasarruflu oluyor.

Çevrimdışı kanas

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 632
  • 0
  • Sevdanın ligi olmaz
BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #3 : 28 Ekim 2010, 16:38:56 »
Böyle devam ederse, Barış Kartalı olacak Barış Güvercini  ::)
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı Bertazoo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 82
  • 0
BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #4 : 20 Şubat 2011, 12:04:12 »
Hava Kuvvetleri nin 100. yılı nedeniyle ek kaynak ayrılarak bu sene 1 tane uçağın envantere girmesi 
bekleniyordu ne oldu o iş.

Çevrimdışı TR(B)

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 366
  • -23
BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #5 : 20 Şubat 2011, 13:06:42 »
Bir kaç gün önce anadolu ajansı tai de resimler çekti.  Resimlerin birinde uçaklardan biri gözüküyor

http://foto.aa.com.tr/popUp.do?arcId=1520856


Tai de çeilen son kareleri görmek için linke tıklayın sonra tai yazıp aratın. Ankalardan biri nerdeyse bitmek üzere
http://foto.aa.com.tr/searchArchive.do

Çevrimdışı amonyak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 224
  • 0
BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #6 : 26 Şubat 2011, 01:46:26 »
Bizim kartal ucamadi gec olsun güc olmasin dedik ama bizim kartal hala daha yerinde duruyor bu arada bizim diger kartal (karakartala) acidim ya gelen giden 4 atar oldu yuh bu duruma getirenlere  ???
Ya sevecek ya gideceksiniz baska yolu yok.

Çevrimdışı dicle

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 4
  • 0
BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #7 : 26 Şubat 2011, 01:53:16 »
Bizim kartal ucamadi gec olsun güc olmasin dedik ama bizim kartal hala daha yerinde duruyor bu arada bizim diger kartal (karakartala) acidim ya gelen giden 4 atar oldu yuh bu duruma getirenlere  ???

konuyu sulandırmazsanız iyi olur....

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21

Çevrimdışı levo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 274
  • 4
BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #9 : 14 Eylül 2011, 12:12:40 »
İsrail, parasını aldığı cihazları vermiyor


Türkiye ile İsrail arasındaki restleşme yeni bir boyuta taşındı. Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu'nun 'askerî ilişkileri askıya aldık' açıklamasının ardından, İsrail tarafı da misillemede bulundu. Türkiye'nin 1,5 milyar dolarlık Barış Kartalı projesi kapsamında Amerika'dan aldığı AWACS erken uyarı uçaklarının elektronik destek sistemi ihalesi İsrail'e verilmişti. 2 sistemi daha önce teslim eden İsrail, yaşanan krizin ardından kalan iki sistemi vermeyeceğini Türk tarafına bildirdi. Türkiye, proje bedelinin önemli bir bölümünü İsrail'e ödedi.

Hava Kuvvetleri'nin Barış Kartalı projesi kapsamında ABD'li Boeing firmasından alınan 4 AWACS (havadan uyarı ve kontrol sistemi) uçağına yeni donanım ve yazılımlar ekleniyor. TAI'nin yürüttüğü 1,5 milyar dolarlık projeye İsrailli IAI-Elta firması Elektronik Destek Sistemi'ni temin ediyor. İsrailli firmanın AWACS için tamamlayacağı sistem, uçak havadayken birtakım karıştırma saldırılarına karşı elektronik olarak kendini koruma sisteminden oluşuyor. İsrail bu sistem için 25 milyon dolar alıyor. Fakat iki ülke arasında yaşanan krizin ardından, İsrail kalan iki sistemle ilgili sorun çıkardı. Teslimatların yapılıp yapılmayacağı belli değil. Projenin akıbetinin ne olacağı ise merak konusu.

Havadan Erken İhbar ve Kontrol (HİK) Uçağı Projesi kapsamında Boeing firması ile 4 uçak ve 1 Yer Destek Sistemi tedariki amacıyla imzalanan sözleşme 2003'te yürürlüğe girdi. Türk firmalarından TAI, HAVELSAN, ASELSAN, MİKES, HAVELSAN TEKNOLOJİ RADAR, KALE KALIP, THY ve SELEX proje içerisinde birçok sorumluluk ve role sahip. Şu anda TAI'de 3 uçak bulunuyor. 4. uçak henüz gelmedi. Birinci uçak modifikasyonu ABD/Seattle'da, 2. 3. ve 4. uçak modifikasyonu TAI tesislerinde yapılıyor. Bu yılın başında ve kabul testlerine başlandı. Boeing firmasının tasarım doğrulama ve değerlendirme testleri ise devam ediyor. Testlerin 2011 yılı sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. İlk uçak teslimatının 2012'nin ikinci yarısında gerçekleşmesi öngörülüyor. Türk hava sahasının etkinliğini büyük ölçüde artıracak olan AWCS uçakları, gövde üzerinde taşıdıkları özel radar sistemiyle, her türlü hava aracını anında tespit edebilme özelliğine sahip bulunuyor. Radarlar yine Amerikalı şirket Northrop Grumman tarafından üretiliyor.

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1179487&keyfield=454D524520534F4E43414E