Rolls-Royce Turbomeca Adour
HAL HTFE-25
Honeywell/ITEC F124
Bu motorların bypass oranları TF6000'den düşük, sebebi ve beklentileri neler acaba?
By-pass oranı arttıkça motorun birim yakıtla verdiği itkide artar. By-pass oranı yüksekçe olan türbofan motor daha sessiz olur.
MİUS veya TISU gibi stealth uçakta kullanılacak motorun sessiz olması gerekir.
Uçuş zarfı çoğunlukla yüksek subsonik ya da Transonic (atmosferin bilhassa denize yakın katmanlarında ses hızına çok yakın uçarken sık sık ses duvarını aşan uçuş hızı) olacak bir Mius için, düşük by-pass oranlı motor çok gerekli olmayabilir.
Her jet itkili motor bir yerde ortak paydaların birleşmesi kuralıyla orta yolu bulma mantığıyla tasarlanır. Yüksek ses üstü ve yüksek irtifa uçuş için düşük by-pass oranı idealdir. Ama transonic ve subsonik uçuş için 3:1 - 4:1 gibi by-pass oranları daha uygun olur. 1.08:1 gibi bir oran aslında düşük by-pass oranı olarak kabul edilebilir. Ama 0.5:1 by-pass oranına göre de daha randımanlı ve sessiz bir motor potansiyeli ortaya koyar.