Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 168019 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7787
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #320 : 10 Haziran 2022, 17:25:13 »
Mius için bu motor...

Bundan MMU gibi bir motor çıkmaz...

Bunu ölçeklendirip parçalarını  2 katı büyüklüğe çıkarınca 10.000 Ibf'lik motor 20.000 Ibf olmuyor-olamıyor maalesef...

Çevrimdışı emre34

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #321 : 10 Haziran 2022, 18:13:40 »
Bu motorun prototip aşamasından seri üretime geçmesi tahminen kaç yılı alır

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3671
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #322 : 10 Haziran 2022, 18:20:06 »
Mius için bu motor...

Bundan MMU gibi bir motor çıkmaz...

Bunu ölçeklendirip parçalarını  2 katı büyüklüğe çıkarınca 10.000 Ibf'lik motor 20.000 Ibf olmuyor-olamıyor maalesef...
O büyüklükte yaparsanız 30-40000lbf den de öte motorlar çıkar;
Adour 5500lbf  290cm boyunda 60cm çapında
F119 35000lbf  516cm boyunda 120cm çapında
F135 43000lbf  559cm boyunda 117cm çapında.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3671
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #323 : 10 Haziran 2022, 18:25:54 »
Bu motorun prototip aşamasından seri üretime geçmesi tahminen kaç yılı alır
TEİ’nin daha önceki performansı göz önünde tutulursa; 2025-26 aralığında seri üretime girebilir. TS-1400’ün geçen sene prototipi çıkmıştı. 2024-25 arası seri üretim düşünülüyor. Tabii bu sivil kullanımdaki Gökbey için. Askeri jet motorunun test süreci daha kısa olacaktır. İyimser olarak TS-1400 le aynı dönem olabilir.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #324 : 10 Haziran 2022, 18:40:50 »
Askeri jet motorunun test süreci daha kısa olacaktır. İyimser olarak TS-1400 le aynı dönem olabilir.

+1. Öncelikle MIUS için üretilecek olması nedeniyle, TF-6000 motorunun olgunlaştırma süreci özellikle hızlı işletilecektir. Hayatı tehlikede olan bir pilot olmadığından, bu motorla bol bol uçuşlu testler icra edilebilir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7787
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #325 : 10 Haziran 2022, 18:51:40 »
Mius için bu motor...

Bundan MMU gibi bir motor çıkmaz...

Bunu ölçeklendirip parçalarını  2 katı büyüklüğe çıkarınca 10.000 Ibf'lik motor 20.000 Ibf olmuyor-olamıyor maalesef...
O büyüklükte yaparsanız 30-40000lbf den de öte motorlar çıkar;
Adour 5500lbf  290cm boyunda 60cm çapında
F119 35000lbf  516cm boyunda 120cm çapında
F135 43000lbf  559cm boyunda 117cm çapında.

Sayın Yaşar siz daha önce dediniz ya " fan-bıçaklar büyüdükçe metal üzerindeki stres-titreme vb. artar, motor büyüdükçe farklı sorunlar çıkar " diye...

Fani büyütülmeli  ama yalnız motorun boyutunu büyütelim ile olmaz bu iş...
Güç artışı için tabiki motor ebatını büyütelim ama parça büyüdükçe dayanım-soğutma sorunları çıkar , metalurji lazım,kimya lazım,tasarım iyileştirmesi lazım yani lazım da lazım..
« Son Düzenleme: 10 Haziran 2022, 18:53:18 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3671
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #326 : 10 Haziran 2022, 22:53:19 »
Mius için bu motor...

Bundan MMU gibi bir motor çıkmaz...

Bunu ölçeklendirip parçalarını  2 katı büyüklüğe çıkarınca 10.000 Ibf'lik motor 20.000 Ibf olmuyor-olamıyor maalesef...
O büyüklükte yaparsanız 30-40000lbf den de öte motorlar çıkar;
Adour 5500lbf  290cm boyunda 60cm çapında
F119 35000lbf  516cm boyunda 120cm çapında
F135 43000lbf  559cm boyunda 117cm çapında.

Sayın Yaşar siz daha önce dediniz ya " fan-bıçaklar büyüdükçe metal üzerindeki stres-titreme vb. artar, motor büyüdükçe farklı sorunlar çıkar " diye...

Fani büyütülmeli  ama yalnız motorun boyutunu büyütelim ile olmaz bu iş...
Güç artışı için tabiki motor ebatını büyütelim ama parça büyüdükçe dayanım-soğutma sorunları çıkar , metalurji lazım,kimya lazım,tasarım iyileştirmesi lazım yani lazım da lazım..
TF6000’in ebatlarını ikiye katladığınızda 10000lbf lik motor, 20000lbf olmaz sözünüze dönük olarak o motor örneklerini verdim ben. Doğru söylüyorsunuz. Ebatları ikiye katlayınca güç ikiye katlanmıyor. Bilakis daha da yüksek oluyor.
Ama madalyonun bir de öbür yüzü var. Sizinde benim daha önce yazdıklarımdan alıntı yaptığınız gibi, türbin kanatçıklarının ebadı ve ağırlığı arttıkça sıcak metal üzerindeki streslerinde artacağı bir gerçek. Teknoloji ilerledikçe, yanma odası ve türbin hava giriş ısısı yükseldikçe, bıçakların ömürleri de kısalıyor. Bunu dengeleyebilmek için hem metalürji, hem tek kristal üretimi ve de bilhassa bıçak üzerindeki kaplama teknolojileri ile soğutma kanalları geometrisini çok geliştirmek gerekiyor.
Yani, dediğiniz gibi, haydi 6000lbf kuru itkili (10000lbf yaş itkili) motor yaptık bunu hemen geliştirip büyütüp 25000lbf kuru itkili motora çevirelim olmuyor.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2306
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #327 : 10 Haziran 2022, 23:22:57 »
motor büyütülürse itkisi daha fazla oluyor  ilkokul cocuklari da bilir bunu

tek kristal üretimini  reklamini yapmisti TEi

unutmayinki Tei ne yaptigini bilmeniz gerekir ona göre yazin

« Son Düzenleme: 10 Haziran 2022, 23:44:34 Gönderen: tumucin »

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #328 : 10 Haziran 2022, 23:32:02 »
Bu olan bitenler hakkında General Electric ne düşünüyor acaba. Sonuçta Tei'nin %46'sına sahip. TEİ, GE'ye rakip gibi gözüküyor. ;D

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3671
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #329 : 11 Haziran 2022, 02:20:30 »
Bu olan bitenler hakkında General Electric ne düşünüyor acaba. Sonuçta Tei'nin %46'sına sahip. TEİ, GE'ye rakip gibi gözüküyor. ;D
Bu konuyu Sn Akşit tüm detayıyla bir konuşmasında anlatmıştı. GE, TEİ kaynaklarından harcama yapılmadan, devlet tarafından finanse edilen TS1400 gibi projelerin yürütülmesine ve geliştirilmesine karışmayacağını ancak, TEİ olarak seri üretime girip TEİ kaynaklarının kullanılmaya başlandığında kara ortak olacağını belirtmiş. Yani TF-6000 motorunun, GE’den soyutlanmış olarak geliştirilmesine karışmamasına rağmen, bu motor seri üretime girdiğinde, GE, kardan pay alacak. Günün sonunda TEİ, bu motorları GE’den edindiği know how sayesinde geliştiriyor zaten.
GE’nin şu anda üretim planında olan bu itki sınıfında bir motoru da yok zaten. Onun için rakiplik falan söz konusu olamaz. Ne zaman ki 34-35000lbf lik, f110 muadili bir motor yapar TEİ, işte o zaman rakiplik olayı masaya gelebilir.