"Sen ortada motor yok. 5inci nesil uçak yapıyorsun. Gel bu işi anla!"
Yasar bey,
eminim siz bu işi anlamışsınızdır da, bizimle paylaşmıyorsunuzdur.
"Uçak tekrar tasarlanırsa AL41 Sınıfı motorlar da iş görür."
ilgimi çekti, biraz açabilir misiniz?
nasıl bir uçak olur mesela?
---
hocam, uçağın büyük olmasının gayet geçerli nedenleri var.
1. sizin de bildiğiniz gibi eldeki uçaklardan daha uzun menzil.
2. 2030 ve sonrası uçacak olan bir uçakta, bu tarihten sonra icat edilecek silah ve sensörler için muhtemel yer gereksinimi.
örneğin: 2037'de uçaklar için bir lazer silah icat edilecekse, bu silahı ve donanımlarını entegre edebileceğin kadar boş alan gerekir, yer bırakmadığın, tamamen 2018 silahlarına göre boyutlandırdığın yepyeni bir uçağı kenara bırakıp, yeni bir uçak mı yapacaksın"
3. 2030 ve sonrası gelecek ön görümüzde zaten görece küçük F16, Hürjet, insansız uçaklar gibi seçeneklerimiz mevcutken, savaş uçağını da küçük tutmak tuhaf olmaz mıydı?
4. 2030 ve sonrası göreve başlayacağı ön görülen uçak, sizlerin de hatırlayacağı gibi, başta hava üstünlük uçağıydı; çünkü biz bu uçağı başlarda, F35 ve F16 gibi uçakların kullanıldığı bir ortam için yapıyorduk; ama sonra F35 işi bu hale gelince, hava üstünlük uçağı birden çok rollü uçağa dönüştü.
F22 hava üstünlük uçağı, bizimkiyse artık çok rollü bir uçak yani.
ondan büyük olmasında şaşılacak ne var? şaşanlara şaşıyorum açıkçası.