THY bazı sıkıntılara rağmen bugün dünyanın en iyi havayollarından biri ve gerçekten iyi bir büyüme grafiği sergiliyor. THY 2035'a kadar, filo sayısını bugün ki sayının 2 katını hedefliyor. Yanına AJET ve SunExpress'ide eklediğimiz zaman THY 2030'lu yılların ortasında 200 milyona yaklaşan bir yolcu taşıma kapasitesine ulaşacak demek. Ki Türk Devletlerinin havayolu taşımacılığı yeterli düzeyde verimli değil , buraya da THY el atarsa 200-250 milyonluk bir müşteri büyüklüğü demek. Bu da 1200-1300 üzerinde bir toplam filonun THY'nin direkt ve dolaylı olarak kontrolü anlamına geliyor. İşte bu vakit THY'nin gelecekte TUSAŞ bölgesel uçak pazarında uçak çıkartması halinde 200'lü adetlerde siparişi dar gövdede tek seferde geçebilmesi ihtimalini doğuruyor.
TUSAŞ'ın ileride neredeyse kesinleşen bu uçakları modern ve verimli yaptığı durumda , gerçekten bu sektöre çok iyi giriş yapabiliriz. THY de bu iş için kaldıraç rolü üstlenir. Türkiye'ye yakın ülkelerin de ilgisi durumunda rahatlıkla yıllık 50-70 adet üretimini sağlayabiliriz.
Kısacası THY sivil havacılık anlamında olabildiğince büyümeli. AJET yatırımı bu anlamda çok çok doğru bir yatırım. Komple bir imaj değişikliği pazar için gerekliydi.(Her ne kadar güzel Anadolu'muzun ismi alınmasının verdiği üzüntü olsa da)THY belki de Amerika iç pazarında bile pay almak için desteklenmeli ve THY'nin de planlama yapması gerektiğini düşünüyorum.