Selamlar,
HSS'ye karşı dezavantajından ziyade ekstraları olmuş şöyle ki,
TB2'de Rtx 912 motoru 70 kg, 100 hp ile max çıkardığı operasyonel irtifa 16500ft (5000m) ve hız 100knt, itki/faydalı yük 165 kg iken,
TB3 ile Pd170 motoru 162 kg, standart 190 hp (kalkış 220hp), maxımum operasyon test irtifası 35.000ft. (11.000 metre), hız 170knt ve 10.000m. de 130knt. itki/faydalı yükü bu verilere göre tahmini hesaplamak mümkün..
Motor, kazanılan güç 90-100hp (2 katı) faydalı yük 330kg civarı, yalnız motorun ağırlığı Rtx 912'ye göre 90kg - yazdığından buda faydalı yükü 250kg civarına çekecektir..
Şimdi bu sonuç flir değişimi hariç, flir'de hesaplarsak tahmini TB3'ü görmek mümkün,
MX-15D ağırlığı 49 kg (48.7), Aselsan Flir400 ise 62 kg. buradan da 10 kg civarı - yazdığımızda Faydalı yük 240kg civarı,
Sonuç olarak,
TB2= MX-15D - Rtx912 100hp - Max. oprs. irtifa 5000m - faydalı yük 165 kg (flir dahil 120kg)
TB3= Flir400 PD170 190hp - Max. oprs. irtifa 11.000m. - faydalı yük flir hariç 240 kg (flir dahil 175kg)
Ve asıl kelam,
Artan cüzi ağırlığa karşılık, gerek itki gerekse faydalı yük ve 2 katı operasyon irtifa olarak, yine turnayı gözünden vurmuşuz..
Bunun üzerine, Yurtdışına ödenen paranın Ülkede kalmasını ve Devletin 2 kurumuna ödenmesini eklersek ; Teşekkürler Kanada ....