Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
52 (32.1%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (10.5%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (24.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
22 (13.6%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (10.5%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
14 (8.6%)

Toplam Oy Verenler: 162

Gönderen Konu: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 539866 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2978
  • 224
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2190 : 17 Mayıs 2021, 13:24:21 »
Amerika ingiltereye birşey dayatamaz.
,,

Dayatma demeyelim de gönlünü kırmaz asla diyelim.... :D :D :D

Bir sitede Çin WS10B motorlarının MMU'da kullanılıp kullanılamayacağı sorulmuş...

İtiş gücü 31.000 IB gayet yeterli ama dayanım sorunları hala devam ediyor gibi ...
Üçüncü nesil tek kristal türbin kanatlarının artan ısı direncine bağlı olarak motor ömrünün 800'den 1.500 saate yükseldiğini bildirmiş Çinliler ama bu ömür Batı motorlarına göre hala çok geri.....
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2021, 13:25:13 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2191 : 17 Mayıs 2021, 13:47:09 »
Çin'in de,  bizim de  motor konusunda  önceliğimiz  motorun  batı standartlarında bir  dayanım süresi sunması değildir sanırım.  hele bir uçalım da,  kaç saat uçtuğumuz  sonraki gündem.

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1463
  • 125
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2192 : 17 Mayıs 2021, 13:56:57 »
Sn Serkan1976,
Çok enteresan! Çinliler, o kadar para, gelişmiş beyin ve ellerindeki olanaklarla jet motoru sorununu hala halledebilmiş değiller. Bence bu başarısızlığa, geri mühendislikle Rus uçakları ve Rus teknolojileri üzerine uzun yıllar çalışmış olmalarından kaynaklanan bir takıntı engel oluyor. Rusların motorları Batı motor ömürlerine yaklaşmaya başladı. Bilhassa Fransızlarla beraber Saturn ve Safran şirketlerinin 50/50 ortaklıkla, yangın uçağı ve Sukhoi superjet 100 yolcu uçağı motoru yapmaya başlamalarından sonra.
Motor alt yapısı olunca yeni teknolojileri benimseyip sisteme entegre etmek kolay oluyor. Çinliler de alt yapı olmayınca olay zorlaşıyor. Sovyet dönemi teknolojisi ile motor üreten Motor Sich firmasının dahi peşinden koşuyorlar. Ana süpersonik jet eğitim uçaklarının motorunu MS yapıyor.
Çinlilerden ne motor alınır ne de uçak. Bizim tüm sistemimiz ABD teknolojisine dayalı sistem. Beğenmesekte mecburuz. TEİ , GE sistemine uyumlu P&W için de parça üretiyor. Kale, Pratt&Whitney ve RR sistemlerine göre parça üretiyor.  Çok ters bir şey olmadıkça Rus ve Çin jet teknolojisinden uzak durmamız gerekir.
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2021, 13:57:34 Gönderen: Yasar »