halbuki 90 derecelik bir motorun istikametini değiştirse V-22 gibi ciddi bir ek itkide oluşturabilir.
Her getirinin götürüsü de var. Öneriniz ilk başta mantığa uygun gelse de işin aslı başka.
Pervaneleri döndürmek için konulacak sistemler:
i) ağırlık,
ii) güç kaynaklarından yeme,
iii) güvenilirlik
sorunlarına yol açıyor.
O pervaneler tam olarak hower uçuş sağlamıyor. Çağatay İHA -helikopter misali- yerden diyelim ki 2000 metre yukarıya dimdik çıkmıyor.
Sabit pervaneleri ile yer engebesinden kurtulacak kadar yani 25-30 metre yukarı çıkıyor, sonra da sanki önünde düz pist varmışçasına uçaklar gibi havada ileri doğru hız kazanarak irtifa almaya başlıyor.
Sabit ve elektrik tahrikli pervane fikri kesinlikle dahiyane. Her kimin aklına geldiyse kendisini tebrik ediyorum.