Gönderen Konu: Çağatay İHA  (Okunma sayısı 2511 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 37877
  • Beğeni Puanı +281/-40
Çağatay İHA
« : 12 Haziran 2018, 17:00:00 »
Çağatay İHA



Piste ihtiyaç duymaksızın dikey kalkış-iniş imkanına  sahip insansız hava aracı (İHA) "Çağatay", Gölbaşı'ndaki test uçuşlarının  ardından Emniyet Genel Müdürlüğü envanterine girdi.

http://www.milliyet.com.tr/emniyet-envanterine-girdi-oyle-ekonomi-galeri-2687328/



"Çağatay"ın envantere alınması dolayısıyla Gölbaşı Havacılık Dairesi  Başkanlığı Polis Heliportu'nda düzenlenen törene, Emniyet Genel Müdürlüğü  Havacılık Daire Başkanı Uygar Elmastaşı, AFAD Başkanı Mehmet Güllüoğlu ile  İHA'nın yapımını üstlenen firma yetkilileri ve Havacılık Dairesi Başkanlığı  çalışanları katıldı.



Kurulumun ardından kanatlarındaki 4 pervane ile dikey kalkış yapan  insansız hava aracı "Çağatay", belirli bir irtifaya yükseldikten sonra burun  kısmındaki pervanenin harekete geçmesiyle yatay uçuşa geçti. Yaklaşık yarım  saatlik test uçuşunun ardından İHA aynı noktaya başarılı şekilde dikey iniş  gerçekleştirdi. İHA'nın uçuşu sırasında Elmastaşı, mobil görüntü işleme aracının  içerisinde sistemin nasıl çalıştığı ve avantajları hakkında bilgi verdi.



Uygar Elmastaşı, burada yaptığı açıklamada, "Çağatay"ın diğer  İHA'lardan farklı olarak piste ihtiyaç duymaksızın dikey iniş-kalkış  yapabildiğini ve gereksinimlere yönelik görüntü aktarımı gerçekleştirebildiğini  söyledi.



Sistemin entegrasyonu için AFAD'a teşekkür eden Elmastaşı, İHA'nın  mobil araçla tüm Türkiye'de acil ya da benzeri durumlarda kullanılabilir hale  getirildiğini belirtti. Elmastaşı, "Normalde yerleşke ve civarında görev  yapabilirken bu (Çağatay) 81 ilde yaygın olarak göreve gönderebileceğimiz bir  sistem oldu. Bununla hem mobilize olduk hem de daha etkin ve caydırıcı görev  kabiliyetine sahip olduk. Emniyeti göklere çıkardık." dedi.



AFAD Başkanı Güllüoğlu

AFAD Başkanı Mehmet Güllüoğlu ise Emniyet Genel Müdürlüğü Havacılık Daire Başkanlığı ile çalışmalarının yıllardır devam ettiğini, bugüne kadar helikopterlerden aldıkları görüntüleri kullandıklarını kaydetti.



Yeni İHA ile görüntü alma kapasitesinin de artığına dikkati çeken Güllüoğlu, kamu kurumlarının kaynaklarını etkin kullanması gerektiğini, bunun için de iş birliğinin önemli olduğu vurguladı.



Güllüoğlu, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Havacılık Daire Başkanlığı ile iyi bir iş birliği yaptıklarını, ellerinde olan bir kapasiteyi paylaştıklarını, mobil görüntü işleme aracı sayesinde İHA'nın çektiği görüntülerin kendi kullanımlarında da olacağını anlattı. Güllüoğlu, "Teknoloji insana faydalı olduğu anda amacına ulaşır. Bizim alanlarımızda da hem kiriz durumları için hem de afet öncesi, sırası ve sonrasında bu görüntüye erişme, insan acısını dindirmede, kayıp aramada, enkazlarda, heyelanlarda, depremlerde çok daha kolaylaştıracak." diye konuştu.





Havacılık Daire Başkanlığı İHA Şube Müdürü Hanifi Sever de Emniyet teşkilatı bünyesinde insanlı hava araçlarının yanı sıra insansız hava araçlarının da bulunduğu dile getirdi.



Değişik görevlere göre farklı hava araçları kullandıklarını bildiren Sever, şöyle devam etti: "Malumunuz savunma sanayi için bel kemiği konumuna gelmiş olan Bayraktar ve Anka sistemleri bugün ülke güvenliği için kullanılmaktadır. Bizler bu platformlara alternatif olarak değil yardımcı olmak için bir proje başlatmıştık.





AFAD ile yürütülen proje kapsamında temin edilen Çağatay ile bizler herhangi meydan, pist gibi hava aracının iniş kalkışına müsaade eden yerler olmaksızın doğrudan uygun güvenlikli bir noktada dikey olarak kalkış yaparak sonrasında düz uçuşa geçerek bir uçak gibi görev icra edebilecek pozisyona geldik.



Nerelerde kullanılacak?

Bizler insansız hava araçlarını terörle mücadele, kaçakçılıkla mücadele, genel asayiş ve güvenliğin sağlanması, trafik ve AFAD ile yürütmüş olduğumuz protokol kapsamında insani yardım kapsamında bizden istenen görevler kapsamında kullanmaktayız."



Teknik özellikleri

İnsansız hava aracının teknik özellikleri hakkında da bilgi veren Sever, maksimum kalkış ağırlığı 50 kilogram olan araca görev gereği istenen yüksek çözünürlükte kameraların takılabileceğini söyledi. Sever, hava aracı ile 100 kilometrelik bir yarıçapta iletişim kurulabildiğini belirterek, görüntü aktarma menzillerinin şu an 25 kilometre olduğunu ve bunun artırılması için çalışmaların devam ettiğini anlattı.



Sever, "Uçağın en önemli özeliğinin bir tanesi elden ele kumanda yapabilme özelliğidir. Buradan kaldırmış olduğumuz hava aracını 25 kilometre ilerde bir başka yer kontrol istasyonuna devir ederek bir o kadar daha bu aracı kullanabilmekteyiz." bilgisini paylaştı.









ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Raptor44

  • İnsanlar yaptıklarıyla yargılanır
  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 694
  • Beğeni Puanı +55/-133
  • DefenceTurk.com
Ynt: Çağatay İHA
« Yanıtla #1 : 12 Haziran 2018, 20:28:22 »
çağatay iha çok amatörce duruyor tasarım yönünden küçük motorlar kanatlarda olup tiltrotor özelliğine sahip olsa çok iyi olurdu
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

Çevrimdışı merzifonlu

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 149
  • Beğeni Puanı +13/-42
  • DefenceTurk.com
Ynt: Çağatay İHA
« Yanıtla #2 : 19 Haziran 2018, 05:57:56 »
çağatay iha çok amatörce duruyor tasarım yönünden küçük motorlar kanatlarda olup tiltrotor özelliğine sahip olsa çok iyi olurdu

Bence tasarımı dahiyane! T129 Atak'a bunlardan 4 tane koyacaksın, hedef bölgeye gelince atılacaklar. Hedefleri otomatik tespit edip, otomatik takip etsinler kafidir. Tek bir helikopterin saldırı gücünü 4-5 kat artırmazlarsa ne olayım.

Çevrimdışı merzifonlu

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 149
  • Beğeni Puanı +13/-42
  • DefenceTurk.com
Ynt: Çağatay İHA
« Yanıtla #3 : 19 Haziran 2018, 23:45:48 »
Tasarımı neden dahiyane açıklayayım: 4 pervaneyi elektrik motoru ile sürmek dahiyane de ondan. Bu yöntem geleceğe işaret ediyor şimdiden.

Çevrimdışı yakusha

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 313
  • Beğeni Puanı +21/-1
  • Sabri Unal
    • turkdefence
Ynt: Çağatay İHA
« Yanıtla #4 : 01 Temmuz 2018, 17:55:34 »
Haklısınız, iki kere hibrit bir iha, çift motorlu ve elektirik kullanımıyla hibrit; hem dikey inişle düz gidişi birleştirmesiyle.

Tahminim sistemin Albatros ve Umay gibi motoru hareket ettirip dikey yatay geçiş yapan sistemlerden daha basit olabileceği yönümde.

Çevrimdışı merzifonlu

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 149
  • Beğeni Puanı +13/-42
  • DefenceTurk.com
Ynt: Çağatay İHA
« Yanıtla #5 : 01 Temmuz 2018, 22:00:45 »
Haklısınız, iki kere hibrit bir iha, çift motorlu ve elektirik kullanımıyla hibrit; hem dikey inişle düz gidişi birleştirmesiyle.

Tahminim sistemin Albatros ve Umay gibi motoru hareket ettirip dikey yatay geçiş yapan sistemlerden daha basit olabileceği yönümde.

Evet, daha basit ve daha güvenilir. Elektrikli tahrikle; karmaşık, ağır ve geliştirilmesi çok pahallı olan mekanik güç aktarma sistemleriyle uğraşmaktan kurtuluyorsunuz.

Bizim gelecekteki askeri birlik ve yük taşıyacak Quadrotor'larımıza temel oluşturabilir. Bunu baz alarak yapacağımız bir Quadrotor, sert hava şartlarında V-22'den daha kararlı uçacaktır. Yatay seyir hızları arasında da bahse değer bir fark olmayacaktır. Geliştirilmesi ve imalatı da V-22'den kat be kat ucuza çıkacaktır.

Bu fikir amatörce değil, kesinlikle dahiyane! Başkasına kaptırmamak lazım.
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2018, 11:54:48 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1440
  • Beğeni Puanı +21/-1
Ynt: Çağatay İHA
« Yanıtla #6 : 02 Temmuz 2018, 10:16:24 »
Öncelikle bu aleti beğendiğimi belirteyim ancak kafama takılan bir konu var.Bu resimde alttaki siyah cisim gimbal sanırım.Gimbal ayakların hizasının daha altında gibi duruyor,aynı şekilde öndeki pervanede sanki ayakların hizasından daha aşağıda kalıyor gibi.Bu uçak bu ayak yüksekliğiyle sadece resimde üzerinde bulunduğu beşik gibi birşeye inebilecek gibi.Acaba ayakları biraz daha yüksek yapamazlar mıydı,bu sayede düz yüzeylere inme şansı olurdu


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 37877
  • Beğeni Puanı +281/-40
Ynt: Çağatay İHA
« Yanıtla #7 : 02 Temmuz 2018, 10:30:39 »
Müthiş bir dikkatin var. Gerçekten de şu haliyle sadece üzerinde durduğu gibi bir platforma iniş yapabilir .
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı yahyaay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 24
  • Beğeni Puanı +4/-3
Ynt: Çağatay İHA
« Yanıtla #8 : 02 Temmuz 2018, 11:02:52 »
Fakat yukarıdaki resimlerden 13 ve 14 nolu resimlerde düz zemine (asfalt) inmiş halini gösteriyor. Pervane ile zemin arasında çok az bir fark olsada düz zemine inebiliyor alet...

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 37877
  • Beğeni Puanı +281/-40
Ynt: Çağatay İHA
« Yanıtla #9 : 02 Temmuz 2018, 11:06:49 »
Fakat yukarıdaki resimlerden 13 ve 14 nolu resimlerde düz zemine (asfalt) inmiş halini gösteriyor. Pervane ile zemin arasında çok az bir fark olsada düz zemine inebiliyor alet...

Haklısın. Anladım şimdi durumu. Öndeki, ileriye hareketi sağlayan pervane, iniş ve kalkışlarda dönmüyor ki! Boşta! O nedenle yere çarpıp hasar görme ihtimali yok.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com