Bunlardan tek kristal dökme teknolojisi istedik vermediler size ne lazımsa söyleyin biz dökeriz dediler
Tek kristali kendileri hala dökemiyor sayın re.
Biz türbin kanadı döküm teknolojisini istedik. Vermediler.
Ama ellerindeki teknoloji, şu anda Ruslarında kullandığı “directionally solidified super alloy” teknolojisi. Yani süper alaşımlardan katmanlı kristal bıçak döküyorlar. Tek kristal değil. Tek yönde kristalleşmiş katman katman kristalden oluşan bir bıçak döküyorlar. Kristal katmanlar yüksek devir ve ısıda birbiri üzerinde kayma yapıyor ve bozuluyor. Seramik kaplama ve soğutma kanallarıyla türbin bıçaklarının yüksek ısıda çalışmasını sağlayabiliyorlar.
Ruslar daha yeni İZDELİYE 30 motorunda tek kristal dökümüne başladılar diye biliyorum.
Ayıptır sorması türbin kanadı konusunda biz neredeyiz Sn.Yaşar
Sn Bürküt,
Neden ayıp olsun?
Isıl dayanıklılık açısından en üst seviyedeki motorlarda kullanılan türbin kanatları da nesil nesil ayrılıyor. En üst seviye kullanımda olan kanatlar, 3üncü nesil. Biz de en son yaptığımız geliştirme çalışmaları ile 3üncü nesil tek kristal dökümünü yapabiliyoruz.
Ancak bazı yabancı dökümhaneler 20-30 santigrat derecelik iyileştirmeler sağlayarak kullandıkları süper alaşım içerisindeki Rhenium miktarını değiştirerek ve diğer bazı kritik metalleri ekleyerek, 4üncü, 5inci hatta 6ncı nesil kristal döküm yaptıklarını açıklamışlardır.
Ancak bizim ulaştığımız nokta ile hem f110 hem de f119 motorunun türbin kanatlarını rahatça dökebiliriz. Bu da bizim için yeterli bir noktadır.
Motor teknolojisinde ulaşılan, Adaptive Cycle motor ve Blisk teknolojisi ile, motorlardan ısıyı yükseltmeden çok yüksek itki edilebildiği için, artık türbin kanadından ziyade gelişme, motor teknolojisine doğru kaymaktadır.
Ayrıca metal kristal kanatlar yerine hibrit kompozit türbin kanat teknolojisi ile ısıya dayanıklılık problemi de bir kaç yıl içerisinde geride kalmış olacağa benziyor.