Eğer dediğiniz motor ise 2000'lerin sonlarına doğru Ukrayna An-140 serisi uçak motorunun helikopter için uyarlanmış 117 serisi motorun modernizeli modelini ortaya çıkarmıştı. Kalkış modunda 2500hp, uçuş modunda ise 1750hp güç üreten FADEC'le çalışan Klimov'un VK-2500P serisi motoruna rakip olmuştu.
Tamam, şimdi mutabıkız. Sizin iddianıza göre,
Klimov versiyonu -------> 2500 HP kalkış gücü, 1750 HP seyir gücü, 12000 saat ömür
Motor Sich versiyonu ---> 2400 HP kalkış gücü, 1500 HP seyir gücü, 7500 saat ömür
veriyor.
Mantıklı geldi bana. Tasarım aynı bile olsa, daha iyi malzeme ve daha iyi işçilikle, motordan daha iyi performans alınabilir. Rusya'nın da Ukrayna'ya kıyasla, bu iyileştirmeleri yapacak daha çok parası vardı...
-----------------------------------------------------------------------------------------------
O zaman sorulması gereken soru şu: Ruslar neden daha modern tasarımdaki bir motor geliştirmediler, bu 40 yıllık sürede? Madem Ukrayna'ya kıyasla paraları ganiydi...