İhalenin Otokar'a verilmemesinin nedeni birim başı 14 milyon USD gibi bir fiyat verip keriz silkelemeye çalışması idi.
Bilinenin aksine Devlet tarafından Koç grubuna herhangi bir ambargo falan yoktu, o yıllarda ve sonrası bir çok Savunma Sanayi projesinde ihale aldılar.
BMC kendini ispat etmiş köklü bir firma yani liyakata sahip bir kuruluştu ama Arap asıllı patronu üzerinden Katar finansmanı ile bir ortaklık gündeme gelince, içerideki Arap düşmanları, durumdan memnun olmayanlar, nemalanamayacak olanlar ve bununla birlikte Ülkemizin gelişmesini istemeyen dışarıdaki güç odakları gereksiz derecede dezerfarmasyon ve yanlı ve yalan haberlerle ortalığı karıştırdılar ve proje sürüncemede kaldı.
Buradaki tek sorun, Devlet içindeki hatta Kuvvet içerisindeki Alman muhiplerinin Almanlara çok güvenmesi idi, aynı grup 90'lı yıllarda MAN firmasını verdikleri siparişlerle iflastan kurtarmıştı ama Almanlar yine o yıllarda bize sınır ötesi harekat için ambargo uygulamışlardı yani yapılan yanlışlardan ders alınmamış aynı gaflet ve dalalet devam etmiş.
Almanya tarafından bize her zaman ambargo uygulanıyordu mesela CNC makinelerini alamıyorduk ama yine MTU motor konusunda ambargo uygulayacaklarını ön görememek nasıl açıklanır bilemiyorum.
Dolayısıyla burada "bence" en son suçlu olan BMC firması, bence sıfırdan bir Askeri motor ailesi projesini başlatmak bile liyakatten öte idealist bir görüş ile olur. Tabii proje uzun sürünce ve yeteri kadar karşı duran grup veya partiler olunca artık birilerinin kellesi alınacaktı ve olan Ethem Sancak'a oldu.
Bu saatten sonra Tosyalı grubu, kendi sermaye ve alt yapısı ve devlet desteği ile bu motor ailesini bitirecek ve tamamen yerli Altay'a kavuşacağız.
Tabii o zamana kadar elektrik tahrik sistemleri gelişir hatta zırhlı birlik konseptimiz değişebilir.