Bunun için eğitilecek pilotların giderleri bile çok yüksek diye biliyorum. Zira dejişik bir makine uyum sağlamak biraz zaman alır.
Eskiden TSK kuvvetleri saati diye program vardı.şimdi adı değişti. Orada F-16 pilotlarının eğitimini anlatıyordu, Bir cümle dikatimi çekti. Sunucu bir pilotun eğitim masrafı 10 milyon dolar civarı demişti
Bu rakam gerçekmi bilmiyorum ama 100 tane uçak alacaksak çıkan fiyat kulağa kolay geliyor.
Hatta programda Pakistanlı pilotları türkiyede eğitim alıyor denilmişti. O zaman 30 pilot eğitmişiz ve her birine 13 milyon dolar harcanmış.
Askeri yardım bu olsa gerek.
Yeni bir sistem envantere girdiği zaman sadece uçak olarak görmeyin. Bunun pilotları ve mühimmat giderleri hariç, Uygun hava alanı, yeni bir filo, yer istasyonları, yeni parça imalatı ya da ithalatı, yedekleme üniteleri, çalışacak elemanlar, yurt dışından gelecek olan mühendisler, hangarlar, eğitimler falan feşmekan dersek bu liste çok uzar. Bunların maliyetini karşılamamız çok zor. En önemli örnek yunanistan, yeni çıkan her sistemi alırsa böyle şapa oturur işte. Sadece geçit törenlerinde sergilemek için almadıklarına göre bunların bakım masrafları zaten yunanlara yetti sanıyorum..
Bilmiyorum siz daha iyi bilirsiniz ama bir sistemin entegrasyonu ve verimli kullanılması çok uzun zaman ve çok büyük bir para gerektiriyor.
Bu yüzden yeni uçak fikrini silin kafanızdan dedim. Ha yeni F-16 olabilir ya da envanterdeki uçaklardan. Bunlarla zaman problemini aşmışız. artık deneyimli ve hazırız. Fazla etkiilemez alt yapıyı.
Biz yeni bir uçak yaparsak o başka tabii