Anlattiklarindan ne sonuç çıkarmalıyız....vestel cok buyuk bir sirket bir bayraktarla rekabet edemiyorsa bu onun sucu ...
Galiba cümleyi doğru kuramadım, daha açık anlatayım: Bildiğim kadarıyla sorun Vestel firmasında değildi. Vestel üretime başladı ve sonra TSK işin ortasında isterleri değiştirdi. Koskocaman İHA için "bunu katapulttan da kaldırabilelim" dedi. Yani Vestel'in rekabet edememesi gibi bir olay yok.
Vestel firması Milli Eğitim Bakanlığının akıllı tahta ihalesini alınca da İHA olayının üzerine fazla gitmedi. Bence iyi de etti. İHA ile akıllarının bulanmasına gerek yok. O firmaya başka alanlarda çok ihtiyacımız var. Mesela yeni nesil Lityum tabanlı süper pillerin imalatında.
ANKA konusundaysa bolca bilgi kirliliği mevcut. CATS'de sorunlar tamamen çözüldü mü, kaç tane ANKA kullanımda, uydu bağlantısı tamamen yerlileşti mi? Ben bu soruların yanıtlarını bilmiyorum. Kesin bildiğim şey, artık pistonlu motoru hazır.
ANKA'da anladığım kadarıyla sonradan pek çok değişiklik, hafifleştirme ve yerlileştirme yapıldı. Zamansız öten birileri yüzünden ambargo geldi ve üretimi aksadı. Dışarıdan temin edilemeyen her bir kalemde yerlileştirme ihtiyacı doğdu. Tek sorunlu alan hatalı tasarımı değildi. (Bunlara rağmen ANKA, Bayraktar TB2'den bir kaç gömlek daha üstün bir araçtır.)
Tüm bu uğraşlar bence asıl semeresini TFX projesinde verecektir. ANKA sayesinde TFX daha gerçekçi bir proje oldu.
NOT: ANKA'nın kanatları geri de alınmış olabilir, hatam varsa affola. Net hatırladığım şey, konumları 10 cm değiştirildi.