TEI son zamanlarda SİCİM, ÖTEKTİK ve AMETİST gibi çok önemli projelerin resmi olarak başlattı, bu projeler başlı başına 5. Nesil ve hatta daha ileri seviye motor teknolojilerine giden yolun döşenen taşları zamanında TS 1400 motoru içinde böyle adımlar atılmıştı. Öyle ya da böyle ülkede ortaklıkla şunla bunla havacılık motorlarını Kaan'la kotarmaya çalışacağız benim endişem diğer acil ihtiyaç tedariklerinde ve diğer platformlarda neler yapacağımız. Atak Hürjet vs
Bir diğer Örnek Deniz kuvvetlerinin herhangi bir Güç sistemlerinde neredeyse yokuz. Havacılıkta başladık fena ilerlemiyoruz ama geç kaldık, çok fazla ihtiyaç var ama kapasite, para, mühendis sayısı belli. Ama bir şekilde varız. Denizde daha çooooook ekmek yemek lazım. Ben birkaç İDA dizeli hariç bir dizel çalışması ya da denizaltı güç sistemi çalışması ciddi olarak göremiyorum.
Kara'da saygıdeğer BMC artık uzay teknolojisi erişilmez uçan kaçan teknoloji(!) olan 600 1000 beygirlik otobüs kamyonlarda kullanılan basit dizelleri çıkartabilirse çoğunlukla hallolacak. Altay güç sistemi başlı başına zor da 600 beygirlik motor projesi bu kadar mı zor. 400 beygirlik Tuna motoru bu kadar mı zor. Seri üretim başlandı dediler ama ben biraz göstermelik olduğunu düşünüyorum.
Haa şunu da söyleyeyim son yıllarda TS3000 motor projesi hakkında hiçbir haber çıkmıyor ve hiçbir haber yapılmıyor arka plana atıldığı söylendi ama ben öyle düşünmüyorum. Arkada bir şekilde Atak 2 için T925 için çalışıldığını düşünüyorum.