Konusu burası değil, ama aklıma bir şey takıldı Sayın Yaşar: TS-1400 Motoru eksenel kompresörlü olsaydı, çapı daha az, ama daha mı uzun olacaktı? Yoksa çap değişmez miydi?
---------------------------------------------------------------------------------------
Mahmut Akşit ve Ekibi pd170 ile sınıfının dünyada en iyi motorunu yaptılar bunu gerek anka gerek tb3 ve aksungurda da gördük belki aynı şeyi tf6000 de de kim bilir tf37.000 de görebiliriz:))
Bundan çok şüpheliyim. Turbofan motorlarının sıcak sektöründe, bence en iyi olasılıkla, GE'in 90'lı yılların başında iken sahip olduğu seviyedeyiz. Yerli turbofan motorları, istenilen itkiyi, uygun maliyetle ve yeterince uzun bakım aralığıyla üretsinler, öpüp de başıma koyarım.
TS-1400 motoru da sınıfının en iyisi değil keza. Neden değil? Çünkü 15-20 kg ağırlık artışı pahasına, kolay temin edilebilen alaşımlar kullanıldı. Belki, kolay temin edilemeyen o alaşımları veya eşdeğerlerini, geçen sürede üretmişizdir. Umarım öyle olmuştur...