Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1036722 defa)

0 Üye ve 11 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SATURN

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 8
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5460 : 19 Ocak 2024, 17:22:26 »
Umarım Dediğiniz gibi olur sayın MBT güzel olur bu işe gönül vermişler biraz darlandı...

Geçen aralık ayında 27 ocak ta uçacak denmişti.. (bir haber kanalında şimdi hatırlamıyorun). Akabinde MSB nı 27 aralık dedi ama tabiki tutmadı..

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 416
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5461 : 19 Ocak 2024, 17:46:34 »
son açıklamalarla birlikte TF35000'in  TF10000'in  büyütülmüş hali olmayabileceği ve başka bir motor olabileceğine dair tahminlerim iyice güçlendi.

bence    bu  başarılı tahminler için bana  ödeme  yapılması düşünülebilir.
🤣
keşke foruma hediye sistemi gelse.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2798
  • 266
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5462 : 19 Ocak 2024, 17:58:09 »
son açıklamalarla birlikte TF35000'in  TF10000'in  büyütülmüş hali olmayabileceği ve başka bir motor olabileceğine dair tahminlerim iyice güçlendi.

bence    bu  başarılı tahminler için bana  ödeme  yapılması düşünülebilir.
🤣
keşke foruma hediye sistemi gelse.

Olabilir. 1.08:1 By-pass oranı ile 35k itki yakalamak güç. Daha düşük by-pass oranı gerekir gibi duruyor.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2329
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5463 : 19 Ocak 2024, 18:12:39 »
TF35000  F119 ayarinda bir motor olacak

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2329
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5464 : 19 Ocak 2024, 18:18:50 »

Çevrimdışı malaga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 231
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5465 : 19 Ocak 2024, 19:11:21 »
Bence bugibi büyük projelere şu tarihte uçacak demek büyük bir risk almak bana göre tarih verilmemeli çünkü ucu açık bir sürec ve çıkan sorunların nezaman çözüleceğine belli değil

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2798
  • 266
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5466 : 19 Ocak 2024, 19:28:01 »
Bence bugibi büyük projelere şu tarihte uçacak demek büyük bir risk almak bana göre tarih verilmemeli çünkü ucu açık bir sürec ve çıkan sorunların nezaman çözüleceğine belli değil

Bence onu motivasyonu korumak için yaptılar. Gecikmesine de şaşırmadım. Bu kadar karmaşık projelerde sıklıkla yaşanan bir şey bu. Anka-3 örneğin, 6 ay gecikti...

Tek kırıldığım nokta: Sayın Kotil'in, "Şu şu nedenden dolayı ilk uçuş gecikecektir." tarzında basit bir tviti bile bize çok görmesi oldu. Böyle kurumsal iletişim olmaz. Klavyenin tuşları eline mi yapışacaktı, nedir yani?

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5467 : 19 Ocak 2024, 20:12:49 »
Bence bugibi büyük projelere şu tarihte uçacak demek büyük bir risk almak bana göre tarih verilmemeli çünkü ucu açık bir sürec ve çıkan sorunların nezaman çözüleceğine belli değil

Bence onu motivasyonu korumak için yaptılar. Gecikmesine de şaşırmadım. Bu kadar karmaşık projelerde sıklıkla yaşanan bir şey bu. Anka-3 örneğin, 6 ay gecikti...

Tek kırıldığım nokta: Sayın Kotil'in, "Şu şu nedenden dolayı ilk uçuş gecikecektir." tarzında basit bir tviti bile bize çok görmesi oldu. Böyle kurumsal iletişim olmaz. Klavyenin tuşları eline mi yapışacaktı, nedir yani?


Böyle bir proje zaten sonradan takvimi alındığı için bu tarihte uçmaması son derece normal ve ben genel kanının aksine 3 4 ay sonra uçacağını düşünüyorum ki bu tarih bile çok iyi tarih. İlk parça kesiminden itibaren 1,5-2 yıl arasında bir süre geçti. 0 dan az bir mühendis ve bütçe  ile yapıyoruz bu projeyi.

Savunma Sanayi artık iyice siyasi propaganda malzemesi olduğu için kötü bir gelişmenin propagandası olmasa gerek. Türk Savunma sanayi basını ve gelişmelerini, Avrupalı ve Amerikalı gelişmeler ve haberler gibi değerlendirmek hata olur. İran'daki düz yalan propaganda ile Avrupa'daki şeffaf sade bilgilendirme arasında bir haberciliğimiz var ve ben çok normal karşılıyorum bu durumları.

Eskiden bir gelişme olsa o konu hakkındaki yetkili şöyle açıklamaya başlardı:' TÜBİTAK'ın başlattığı veya TUSAŞ'ın başlattığı ve devletimizin desteği ile sürdürülen projede ...........' Şimdi şöyle başlıyorlar: 'Sayın Cumhurbaşkanımızın iradesi ve desteği ile başlatılan projede  .............' Bu tip iletişimsizliğe şaşırmamak gerek. Bence.
« Son Düzenleme: 19 Ocak 2024, 20:13:35 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 416
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5468 : 19 Ocak 2024, 20:33:59 »
bu tahmini  yaparken By-pass  oranına filan bakmıyorum da,   tarihlere bakıyorum.
üstelik,  tüm forumda  unutulan,  aslında fazla da  üzerinde durulmamış bir açıklama vardı.
bu motor en  büyük  ikinci
kaynağı aşağı koyuyorum.
bence  o motor yuvaları  F110  ve F135  gibi  motorlardan daha büyük bir motoru  dikkate alarak  yapılmış  olabilir;   yani aslında belki de  kimse F110  veya F135   boyutundaki bir motordan 35000  itki  peşinde olmayabilir.
sanılandan daha büyük bir motorla bu itki  veya daha fazlası rahatça eldeedilebilir.


bu linkte  iki can alıcı husus var:
1.  en büyük ikinci
2. TF10000  üzerinde  bazı özel teknolojileri deneme

kısa  yazıyorum,  linke tıklarsanız kelime kelime okursanız aslında  bu cümlelerden anlaşılıyor.
TF10000  ile TF35000  aynı motorun ölçeklendirilmesi  değil de,    bazı parçaların  teknolojik ortaklığı  durumu nu  anlıyorum ben.
orada BAZI  kelimesine dikkat ediyorum mecburen.
yani TF10000'in tamamının büyütülmesi  değil de,  bu  motordaki BAZI  teknolojiler  ima edilmiş gibi geldi bana.


https://twitter.com/SanayiSavunmaTR/status/1726861458934223236


Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5469 : 19 Ocak 2024, 20:58:46 »
bu tahmini  yaparken By-pass  oranına filan bakmıyorum da,   tarihlere bakıyorum.
üstelik,  tüm forumda  unutulan,  aslında fazla da  üzerinde durulmamış bir açıklama vardı.
bu motor en  büyük  ikinci
kaynağı aşağı koyuyorum.
bence  o motor yuvaları  F110  ve F135  gibi  motorlardan daha büyük bir motoru  dikkate alarak  yapılmış  olabilir;   yani aslında belki de  kimse F110  veya F135   boyutundaki bir motordan 35000  itki  peşinde olmayabilir.
sanılandan daha büyük bir motorla bu itki  veya daha fazlası rahatça eldeedilebilir.


bu linkte  iki can alıcı husus var:
1.  en büyük ikinci
2. TF10000  üzerinde  bazı özel teknolojileri deneme

kısa  yazıyorum,  linke tıklarsanız kelime kelime okursanız aslında  bu cümlelerden anlaşılıyor.
TF10000  ile TF35000  aynı motorun ölçeklendirilmesi  değil de,    bazı parçaların  teknolojik ortaklığı  durumu nu  anlıyorum ben.
orada BAZI  kelimesine dikkat ediyorum mecburen.
yani TF10000'in tamamının büyütülmesi  değil de,  bu  motordaki BAZI  teknolojiler  ima edilmiş gibi geldi bana.


https://twitter.com/SanayiSavunmaTR/status/1726861458934223236

Mantıklı olanda daha büyük bir çap bence. Daha büyük çap öncelikle istenilen güç için bir koruma eşiği olur motordan istenilen performans alınmaz ise büyük çap bunun koruması olur F110 motor çapı ile bunu başarmak daha zor. Yada 2 farklı yola gidilebilir. Birincisi büyük çap ile yüksek bir güç üretimi hedeflenip ilerisi için ve uçağın hızı ve ivmelenmesi için daha güçlü bir motor ya da daha düşük ısıda çalışan daha stealth karakterli ama düşük güçlü bir motor. Olası senaryoda bu seçimi Savunma sanayi seçecektir. Bence hem risk dağıtımı için hem ilerisi için birinci yol daha mantıklı.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.