Dostlar KAAN, Türk savunma sanayinin tacındaki elmastır. Bu uçak 27 Aralık günü uçmadıysa bunun nedeni gerçekten uçuşa hazır olmamasıdır.
Hürjet uçtu. ANKA-3 uçtu. Sorunsuz, tereyağından kıl çeker gibi inip kalktılar. KAAN'da uçacak az kaldı.
Hazır olmadan uçacak bir uçakta yaşanacak bir sorun imaj anlamında da, mühendislerin motivasyonu anlamında da bize negatif puan yazar.
Bugün Boeing'in ki kendisi dünyanın 1 numaralı havacılık şirketi, yıllardır yaşadıkları sorunlar malumunuz. Yine geçen günlerde 737 MAX serisinde uçuş esnasında acil çıkış kapılarından birisi koptu. Boeing bile bu sorunları yaşarken hazır olmayan bir platform TUSAŞ için olumsuz durum oluşturur. Ben KAAN'ın 10 gün içinde uçacağını düşünüyorum. Zaten son günlerde gelen bilgilerde bu yönde. Sakin kalıp beklemekte yarar var.
Bu uçağın uçmaması gibi bir durum da söz konusu olamaz. Biz motor konusunu konuşurken o motorla uçacak uçağı dahi uçuramayacaksak zaten dükkanı kapatıp gidelim. TUSAŞ fizik kurallarını biliyor, bir uçağın nasıl uçması gerektiğini biliyor. Bizim burada konuşmamız gereken TF35000 ve KAAN'ın 5. nesil isterleri tam anlamıyla karşılayacak bir uçak olması gerektiğidir. Uçuş konusu TUSAŞ için tartışılacak bir mesele dahi değildir.