Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1026739 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5120 : 25 Aralık 2023, 09:19:13 »
platformdan ve sosyal medyadan edindiğim bilgiler ışığında pilot istemedikçe bu uçağın 300 km yakınına hiç bir araç yaklaşamaz yaklaşan kendiliğinden düşer zira uçakta elektronik savaş sistemi mevcut o sebepten f-22,f-35 veya su-57 ile karşılaştırmak çok çok abestir benim şahsi fikrim bu....

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5121 : 25 Aralık 2023, 14:12:02 »
teker kesme testleri olmuştur bence. yada pist etrafında kısa tur uçuşlar olmuştur. 2 gün sonra biz 30 dk lık bir uçuş izleriz gibime geliyor.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7851
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5122 : 25 Aralık 2023, 14:21:17 »
Bence de KAAN uçtu. 27 Aralık'ta uçacak deyip  herhangi bir nedenle ( teknik arıza-kaza vs) uçuş olmaz ise zor durumda kalırlar , bir sürü saçma söylenti çıkar...Bu riske girmek istemeyecekleri için önceden bir uçuş yapmaları muhtemeldir diye düşünüyorum...

Tabi kafayı yiyip saçma sapan komplo teorileri de uyduruyor olabilirim...

Çevrimdışı buraktunahan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 288
  • 73
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5123 : 25 Aralık 2023, 14:23:05 »
Bence bu uçak uçuyor yoksa ısrarla 27 aralıkta uçacak demezlerdi. Ben olsam uçmayan bir nesneye şu tarihte uçacak diye kesin tarih vermezdim. Şurda 2 gün kaldı inşaalah kazazsız belasız uçtuğunu görürüz. Bu uçak uçtukdan sonra f16 ambargosu kalkacaktır son ambargo bükücü KAAN.

Ben de aynı fikirdeyim.

Kaan'ın Aralık ayının ilk haftalarında uçtuğunu düşünüyorum. Hatta geçen gün TAİ'nin oradan arabamla geçiyordum. Kardeşime "telefonu hazırla, belki Kaan'a rast geliriz" dedim. (bir kere Atak'a rast gelmişliğim vardır  :D)

Hele bir de ilk uçuş için tören olursa artık kesin olarak emin olurum Kaan'ın daha önce uçtuğundan.  :D

Çünkü havacılık sektöründe, daha önce hiç uçmamış bir hava aracı için, "şu yılın şu ayının şu günü" uçacak demek çok iddialı olur. Hatta kışın tam ortasında ve meteorolojik şartlar (yağış, rüzgar, don vb.) bu kadar zorlayıcıyken, bu şekilde hiç uçmamış bir makine için tarih belirtmek iddiadan da öte bir şey olur.  :D

Sonuçta uçsun da nasıl uçarsa uçsun o ayrı  :D



Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2865
  • 296
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5124 : 25 Aralık 2023, 14:37:24 »
Uçup uçmadığı kesin değil ama şu şu an itibarı ile bence teker kestiği kesindir
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7851
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5125 : 25 Aralık 2023, 14:44:13 »
Tören olacak , şunlar şunlar törene katılacak derlerse uçtuğu %1000

Çevrimdışı buraktunahan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 288
  • 73
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5126 : 25 Aralık 2023, 15:59:44 »
TAI tesislerinin bulunduğu Kahramankazan'da 27 Aralık Çarşamba günü hava durumu uçuş için çok elverişli görünüyor.

Yağış yok ve sıcaklık 13 derece. Bulut yok, bol güneşli ve iyi video çekilebilir. Kış için çok güzel bir hava sayılır.

Kuzeybatıdan 6 km/h yan rüzgar var. Çünkü pist Kuzeydoğu - Güneybatı doğrultulu. Yani Kaan kalkış ve inişte yandan rüzgar alacak. Ancak yan rüzgarın hızı düşük. Sanırım çok problem olmaz.

İnşallah güzel bir uçuş olur. Dualarımız ve kalbimiz kendileriyle. ALLAH yar ve yardımcıları olsun...  :)











Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 630
  • 104
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5127 : 25 Aralık 2023, 16:13:39 »
İlk prototip haricinde (ki oda tam prototip miydi orası da tartışılır.) gördüğümüz-servis edilen prototip olmadı oysa gerçek yer-yük ve uçuş testleri için 3 prototip daha üretildi... Dolayısıyla, uçuş testini yapacak prototip törende vs. gördüğümüz değil. Aynı mı olur bilinmez (bilsem de böyle yazardım..) ancak en azından iniş takımları, kokpit seyir açısında revizeler görmemiz çok yüksek.

Dikey veya yatay stabilizetörlerin konum, açı ve yüzeylerinde farklılık olmayacaktır. Bu alanlarda değişiklik, önce kokpit olmak üzere bir çok farklı değişkeni beraberinde getirir.

Tahminim,
Daha iyi görünen ve yüksekliği dengelenmiş (düşürülmüş) İniş takımları. Daha iyi konumlanmış pilot seyir ufku yüksekliği ve burun yapısında çok küçük değişiklikler. Onun haricinde o kanat alanları ve aerodinamik açıdan bu kuş çok rahat uçar... İniş için de temel uçuş yazılımı dahi yeterli olur gibi...

« Son Düzenleme: 25 Aralık 2023, 16:39:05 Gönderen: DoganTuran »

Çevrimdışı buraktunahan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 288
  • 73
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5128 : 25 Aralık 2023, 16:36:39 »

Tahminim,
Daha iyi konumlanmış pilot seyir ufku yüksekliği ve burun yapısında çok küçük değişiklikler.

"Pilot seyir ufku yüksekliğinden" kastınız nedir hocam biraz açıklar mısınız?

Eğer bundan kastınız pilotun göz hizasının yüksekliğinin ayarlanması ise, bildiğim kadarıyla Kaan gibi Martin Baker fırlatma koltuğu kullanan F-16'larda koltuk yüksekliği pilot tarafından ayar düğmesiyle ayarlanıyor. Yani koltuğu aşağı ve yukarı hareket ettiren elektrikli bir motor var. Pilot kendi yükekliğini istediği şekilde ayarlıyor. Hatta dikkatli bakarsanız bazı F-16'larda pilot koltuğa daha gömük ve aşağıda otururken, bazısında daha yüksekte oturur.



Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 630
  • 104
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5129 : 25 Aralık 2023, 16:41:33 »
Pilotun oturma yüksekliğini kast ettim daha doğrusu Kokpit donanımlarının yüksekliği, dashboard 10 cm. kadar yukarda gibi gelmişti.Nizami olacak şekilde gömülecektir.



Ek olarak,
Ek 1; Bazı platformlarda "gövde genişliğinin düşürülerek daha ince yapıya sahip olabileceği" söyleniyor, Tabutun alan ve mühimmat kapasitesine ve bizim şu anki "sistem minyatüre becerimize" tecrübemize baktığımızda, Tabut-kovan + sistem kaplama alanı açısından ideali şuan bu. Elbette sistem alanları için fazladan yer bırakılmıştır ancak bu önümüzdeki 10-15 hatta 3. filodan itibaren yeterli donanımla eğileceğimiz bir konu. Kısacası, Gövde de bir değişiklik beklemiyorum...

Ek 2; "Burun huni çapının değişeceği konusu" AESA radar 1. filoyla hedeflense dahi bu uçuşu gerçekleştirecek jette böyle bir çap açısı beklemiyorum. Değişiklik belki hücüm açısında olabilir. Yazılım açısından da bu ilk test uçuşu sırasında, fazla manevra vs.  yapılmayacağından bir aksilik beklemiyorum.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2023, 16:55:36 Gönderen: DoganTuran »