Umutsuz olmak için sebep yok.
Motor şimdilik yeterli olacaktır. Dezavantajları;
Supercruise----- çok çok önemli değil,
Özellikle arkadan yüksek radar ve IR izi------ bu saldırı sonrası uzaklaşan uçaklarda problem olabilir.
Bu uçağı bu hale getirebilecek mühendis, uzman kadrolarımız varsa, büyüklük, performans, yakıt, iç yük, kapasite durumları çoktan gözden geçirilmiştir. ve ben bu aşamadan sonra uçağın nihai aerodinamik dizaynının çok değişmeyeceğini düşünüyorum. Zira uçağın mevcut dizaynına göre, aerodinamik özellikleri, performansı bilgisayar programları ve senaryolarla çoktan ölçülmüş durumda. Bu bilgisayar programları ile gerçek koşullar arasında beklendiği gibi pek fark çıkmaz ise (ki her hız, irtifa, hava durumu koşulları değişkenleri önemli olmalı) dizayn da değişmeyecektir. Yine ilk uçuşun öne alınmasında da açıkça bu bilgisayar programlarına güven olabilir. KF-21 roll out sonrası 16 ayda uçmuş, buna göre bizim uçağın da 2024 yaz aylarında uçması beklenebilirdi, ama 16 ay da 8 aya düşmüş durumda. acaba Kore ile kulanılan bilgisayar programları konusunda bir işbirliği var mı diye insanın aklına gelirken, herkes TFX'i F-22, SU-57 ile benzeştirirken, ben KF-21 ile benzerliğine dikkat çekmek istiyorum. KF-21'in HI hali gibi duruyor TFX.
Buna karşın 5-6 sene içinde seri üretime hazır +35.000 lb turbofan motorumuz seri üretime hazır olabilir.
AESA radarımız o koca radom ve GaN teknolojisi düşünüldüğünde mevcut radarlardan çok daha güçlü olabilir. F-22 veya F-35 için olmasa da diğer 4,5 nesil uçakların radarlarını vs yakabilir,
Aselsan en son geliştirdiği radar absorbe eden boya ve malzeme ile radar görünürlüğünü binde bire kadar düşürdüğünü açıkladı. Bu malzeme boya hangi yüzeylere uygulanabilir bilmiyorum ama, gövde yapısı ile 1 m2 görünürlüğü varsa uçağın malzeme ve boya ile 0,001'e kadar düşebilecektir.
EOTs vs Aselsan ne kadar hazır, yoksa Batchlara göre EOTs değişir mi belki. Ama Aselsan en üstün olmasa da birkaç seneye EOTs çıkartacaktır. Bu Aselpod-2 ile paralel bir çalışma da olabilir.
Kısacası şimdiye kadar umudumuzu fazlasıyla artırabilecek şekilde işler iyi gitti. Şüphelerimiz sadece motor alanındaki eksiklikte kaldı.
Yine belki Pakistan'a istersen sen Rus/Çin motorları kullan, Arjantin'e sana Rus pilot koltuğu ile üretelim seçenekleri sunulacak ki muhtemeldir.