ABD 6. nesil uçağının prototipini uçurdu

Başlatan fırtına06, 17 Eylül 2020, 09:22:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#30
Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Mart 2025, 22:52:23
Alıntı yapılan: putty - 21 Mart 2025, 22:30:27Bizim Kaan bitmeden demode olacak galiba

Biz de en az F-47 kadar iyisini yaparız yeter ki şu güç sistemleri sorununu bir motor ailesi kurarak halledelim...

TF-6000 / TF-36000 sonrasında da değişken bypass'lı motor teknolojisi...
Sn Serkan1976,
Daha KAAN'ın esas prototipi yok ortalarda.

Hele bir F110 motorlarıyla bir uçsun;
En az 2 sene boyunca olgunlaşsın;
Tüm yeni aviyonikleri ve Bürfis ekipmanı operasyonel olsun;
İlk seri üretim 4.5 nesil haliyle başlasın;
Bu arada TF6000 ve TF10000 prototipleri çalışsın ve uçsun;
TF36000 prototipi çalışsın ve uçsun;
TF36000'li KAAN, ilk uçuşunu yapsın;
TF36000'li KAAN, seri üretime girsin.

Bütün bunlardan sonra "Variable-Cycle" motor teknolojisine girişebiliriz.

Biz bunu yaparken de ABD, CRDE (Continiously Rotating Detonation Engine) ile NGAD'ın bir üst modelini uzayda uçuruyor olur. (GE, bu motorun ilk çalışan şeklini yaptığını haber etmişti).

https://www.geaerospace.com/news/press-releases/other-news-information/ge-aerospace-demonstrates-hypersonic-dual-mode-ramjet Mesajı Paylaş

Envanterimize hele bir Kaan'ı katalım da tasamız o olsun. Dünyada kaç ülkenin 6. ve hatta 5. nesil uçağı var ki? Etrafımızdaki ülkeler; Yunanistan, Bulgaristan, Suriye, Irak, İran, Ermenistan, Gürcistan. 2. dereceden de Rusya ve İsrail. Bunlardan Rusya ve İsrail'le harp ihtimali aynı zamanda çok ülkenin iştirak ettiği, önü sonu belli olmayan çok ciddi risk ve sonuçları olacak ihtimaldir. Diğerlerinden Yunanistan ve İran'ı ayırın. Geriye bir şey de kalmıyor. O sebeple Kaan'ı bir hizmete alalım da varsın başlangıçta yabancı motorlu 4,5 nesil olsun.

Şunu da unutmayalım, biz çok fena geliyoruz. Kaan'ın yanına Hürjet, Kızılelma ve Anka'yı ekleyeceğiz. Mevcut F-16'lar da belli bir süre işlerini ziyadesiyle görür. Alabilirsek Typhoon'u da listeye ekleyin. Daha ne olsun. F-35 olsa da olur, olmasa da.

Allah aşkına, tarihimizde bu kadar bolluğu gördük mü hiç? Mesajı Paylaş

Tolga Özbekte 6.nesili değerlendirmiş
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 22 Mart 2025, 11:43:55Biz bunu yaparken de ABD, CRDE (Continiously Rotating Detonation Engine) ile NGAD'ın bir üst modelini uzayda uçuruyor olur. (GE, bu motorun ilk çalışan şeklini yaptığını haber etmişti).

Normal ABD bu dediğinizi yapardı. Ama MAGA-BD (Trump Diktatörlüğü) bence yapamaz. Yapsalar bile idame ettiremezler.

Adamlar ünlü Colombia Üniversitesine daha yeni kayyum atadılar yahu; bunlar mı dediklerinizi yapacak? Geçelim bir zahmet...

Ha, bu dediklerim uzmanların işine siyaseten karışılan her ülke için geçerlidir. Bu tip ülkelerde uzun vadeli projeler yürütülemez. Yürüyor gibi görünenlerin de illaki çok ciddi defoları olur. Mesajı Paylaş

#34
Bu uçak F22 nin yeni bloğu sayılır bence. Yani F15 ile F22 arasındaki gibi muazzam jenerasyon farkı yok gibi geliyor bana. Biraz yeni fikirler ile benzer motor gücü teknolojisi ile aviyoniğe yüklenerek bir uçak toparlamışlar gibi geliyor bana. Yani 6. nesil denmeyi hak eden bir özelliği yok gibi hissiyatım var. Dikey stabilizer yok diye bir uçak 6 nesil olmazki ANKA 3 de de yok. F22 klasik uçak formuda ama dahili istasyonlu filan yapıldı buda istenen güzellikte verimde olmadı. Şimdi kafalarda sorunlar berraklaştı yeniden bir F22 tasarlıyorlar gövde formu filan dahili istasyonlara göre şekil alıyor. Ceyrtanlı arabalarda öyle olduya eski arabalara akü koyarak başladı denediler ettiler şimdi ceyranlıya uygun en iyi gövdeyi tasarımı  buluyorlar. F22 ile F15 arasındaki farkları düşünün. Görünmez oldu süper seyir geldi dahili istasyon geldi ilk modelinde bile AESA radar geldi. Bu uçağa bu kadar yenilik mümkün değil.
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#35
Alıntı yapılan: Yasar - 22 Mart 2025, 11:43:55
Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Mart 2025, 22:52:23
Alıntı yapılan: putty - 21 Mart 2025, 22:30:27Bizim Kaan bitmeden demode olacak galiba

Biz de en az F-47 kadar iyisini yaparız yeter ki şu güç sistemleri sorununu bir motor ailesi kurarak halledelim...

TF-6000 / TF-36000 sonrasında da değişken bypass'lı motor teknolojisi...
Sn Serkan1976,
Daha KAAN'ın esas prototipi yok ortalarda.

Hele bir F110 motorlarıyla bir uçsun;
En az 2 sene boyunca olgunlaşsın;
Tüm yeni aviyonikleri ve Bürfis ekipmanı operasyonel olsun;
İlk seri üretim 4.5 nesil haliyle başlasın;
Bu arada TF6000 ve TF10000 prototipleri çalışsın ve uçsun;
TF36000 prototipi çalışsın ve uçsun;
TF36000'li KAAN, ilk uçuşunu yapsın;
TF36000'li KAAN, seri üretime girsin.

Bütün bunlardan sonra "Variable-Cycle" motor teknolojisine girişebiliriz.

Biz bunu yaparken de ABD, CRDE (Continiously Rotating Detonation Engine) ile NGAD'ın bir üst modelini uzayda uçuruyor olur. (GE, bu motorun ilk çalışan şeklini yaptığını haber etmişti).

https://www.geaerospace.com/news/press-releases/other-news-information/ge-aerospace-demonstrates-hypersonic-dual-mode-ramjet

Şöyle de bir bilgi var sayın Yaşar :

2022 yılında TÜBİTAK SAGE'de gerçekleşti. TÜBİTAK SAGE, Sürekli Döngülü Detonasyon Motoru (SDDM) Testi ile RDE alanında önemli bir başarıma ulaştıklarını açıklamıştı. Bu testte gerçekleştirilen ateşlemenin 10 saniye sürdüğü belirtilmişti. - Kaynak: donanimhaber.com

Çinliler otomobil sektöründe içten yanmalı motor teknolojisinde Batı ile arayı kapatamayacaklarını görüp tüm gücünü tamamen farklı elektrik motorlu araç geliştirmesine aktardı ve piyasaları darmadağın etti..
Biz de turbofan olmasa bile "değişken bypass oranlı motor teknolojisi aşamasını doğrudan geçerek-atlayarak "bu motor teknolojisine yatırım yapabiliriz... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Mart 2025, 11:03:43
Alıntı yapılan: Yasar - 22 Mart 2025, 11:43:55
Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Mart 2025, 22:52:23
Alıntı yapılan: putty - 21 Mart 2025, 22:30:27Bizim Kaan bitmeden demode olacak galiba

Biz de en az F-47 kadar iyisini yaparız yeter ki şu güç sistemleri sorununu bir motor ailesi kurarak halledelim...

TF-6000 / TF-36000 sonrasında da değişken bypass'lı motor teknolojisi...
Sn Serkan1976,
Daha KAAN'ın esas prototipi yok ortalarda.

Hele bir F110 motorlarıyla bir uçsun;
En az 2 sene boyunca olgunlaşsın;
Tüm yeni aviyonikleri ve Bürfis ekipmanı operasyonel olsun;
İlk seri üretim 4.5 nesil haliyle başlasın;
Bu arada TF6000 ve TF10000 prototipleri çalışsın ve uçsun;
TF36000 prototipi çalışsın ve uçsun;
TF36000'li KAAN, ilk uçuşunu yapsın;
TF36000'li KAAN, seri üretime girsin.

Bütün bunlardan sonra "Variable-Cycle" motor teknolojisine girişebiliriz.

Biz bunu yaparken de ABD, CRDE (Continiously Rotating Detonation Engine) ile NGAD'ın bir üst modelini uzayda uçuruyor olur. (GE, bu motorun ilk çalışan şeklini yaptığını haber etmişti).

https://www.geaerospace.com/news/press-releases/other-news-information/ge-aerospace-demonstrates-hypersonic-dual-mode-ramjet

Şöyle de bir bilgi var sayın Yaşar :

2022 yılında TÜBİTAK SAGE'de gerçekleşti. TÜBİTAK SAGE, Sürekli Döngülü Detonasyon Motoru (SDDM) Testi ile RDE alanında önemli bir başarıma ulaştıklarını açıklamıştı. Bu testte gerçekleştirilen ateşlemenin 10 saniye sürdüğü belirtilmişti. - Kaynak: donanimhaber.com

Çinliler otomobil sektöründe içten yanmalı motor teknolojisinde Batı ile arayı kapatamayacaklarını görüp tüm gücünü tamamen farklı elektrik motorlu araç geliştirmesine aktardı ve piyasaları darmadağın etti..
Biz de turbofan olmasa bile "değişken bypass oranlı motor teknolojisi aşamasını doğrudan geçerek-atlayarak "bu motor teknolojisine yatırım yapabiliriz...
Bu haberi bende okumuştum.
CRDE/SDDM teknolojisinde çalışma yaptığımızı biliyorum. Bayağıda başarı elde ediliyor anladığım kadarıyla.

Bu teknoloji, herhangi başka bir uçak motoru teknolojisine bağlı bir teknoloji değil. Dolayısıyla dediğiniz gibi diğer teknolojiler bypass edilip buna yoğunlaşılabilir.

Ramjet ve Scramjet motorlarda hava soluyan motorlar olmalarına rağmen, gaz türbini motorlardan farklı olduklarından ayrı bir şekilde geliştirilebilirler. Ancak, bir Ramjet yapmadan Scramjet'e geçemezsiniz. Sonra her iki motorda Mach hızı civarında normal çalıştıklarından belli bazı limitleri olan motorlardır.

Oysa CRDE, hava solumasına gerek olmadanda çalışabilecek bir teknoloji. Ama hava soluyarak ta, sıfır hızdan çok yüksek Mach hızlara ulaşabilecek bir teknoloji. Mesajı Paylaş

ABD Donanması'nın, uçak gemisi tabanlı yeni nesil stealth savaş uçağını hangi şirketin üreteceğini bu hafta duyurması bekleniyor.

Yüz milyarlarca dolar değerinde olması öngörülen F/A-XX programı, Çin ile artan rekabetin önemli bir parçası olarak görülüyor.


Yeni nesil savaş uçağı programı

ABD ordusunun Hint-Pasifik bölgesinde Çin'in etkisine karşı geliştirdiği ileri teknolojik projelerden biri olan F/A-XX programı, donanmanın F/A-18E/F Super Hornet filosunun yerini alacak. Donanma, mühendislik ve üretim geliştirme (EMD) aşaması için tek bir firmayı seçecek.

Yeni uçak, artırılmış menzil ve dayanıklılık özellikleriyle dikkat çekecek. Ayrıca, insansız hava araçları ve uçak gemisi tabanlı hava savunma sistemleriyle entegre olabilecek.


F-47'nin donanma versiyonu yerine tamamen farklı bir uçak geliştirilecek gibi yorumladım....F-35'ten ağızları yandı ; tek bir modeli 3 versiyona dönüştürmekten vazgeçmişler...Her kuvvet kendi uçağını istiyor... Mesajı Paylaş

Deniz piyadelerinde kendi has uçak modelleri istemesi bana bir tuhaf gelmekte.... Mesajı Paylaş

Deniz Piyadeleri LDP, LHD tipi gemiler için çok sayıda dikine kalkış/iniş uçağına ihtiyaç duyuyor, bu gemilerden konvansiyonel uçakların kalkış ve inişi mümkün değil. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz