Merzifonlu hocam , ARAT turbojet motoru ile Ukrayna'dan sipariş edilen AI-35 turbojet motorları arasında bir ilişki var mı? ARAT projesinde Ukrayna'dan sipariş edilen AI-35 turbojet motorlarını devşiriyor muyuz-kopyalıyor muyuz? (Geçen de sormuştum , iyice kesinleşti mi bilgiler)
Gezgin'de turbofan motor kullanmayacak olmamız beni iyice şüphelendirdi....Cahilliğimi maruz görün patentini aldığımız yerli TF-6000 turbofan motoru Gezgin'de kullanılamaz mıydı? (Ebatlarını bilmiyorum , belki Gezgin için büyüktür)
https://www.youtube.com/watch?v=f3OHpdm_bKsUkrayna AI-35 motoru turbofan motordur, turbojet değil. Turbofan motorlar daha verimlidir ancak üretimi daha zordur. Dolayısı ile daha pahalıdır.
Kale'nin Arat motoru ise daha ucuz olan ve çok tüketen turbojet motorudur. Eğer yenilik yaparak turbojet motorunun verimini (en azından o ölçülerdeki motorlar için) turbofanlara yaklaştırdıysak, muhteşem bir iş yaptık demektir.
Diğer türlü, "AI-35 turbofan motorunun seçilmemesi için zorlayıcı nedenler vardır." diye düşünürüm. Ya Ukrayna vermekten vazgeçti, ya olası rus işgali nedeniyle vazgeçildi vs vs.
TF-6000 uçak kaldıracak kadar iri/güçlü bir motor ve pahalı bir motor, ne ettiniz! Füzeler için değil o. MİUS için uygundur veya iki tanesiyle Hürjet uçurulur.
Arat ile Ukrayna motoru arasında bir ilişki yok. Biri turbofan, diğeri turbojet.