0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Dün aksam Kozan selçuk erkan hocam birsey dedi, oder bana mantikli geldi. Biz Ukrayna Motoren ile olan Atak 2 su ansa Ruslarin pazar payina dirmis olacagiz. RUS helikopteri kullanan ülkelere Nato standarti bir Helikopter sunacagiz.Ayni zamansa zarten tanidiklar bir Motor olan Ukrayna motoru bakim yönünden aliskin olduklari bir Motor. Avyonikler Nato Standarte olup biz destek verecegiz. Böylelik daha kolay satis yapilabilir. Hele beide Ruß Ukrayna savasinda olan Rus kalite problemlerinden dolayi hazir bir pazar olmus olacak yeni modern bir Helikopter ile. Saygilarimla
Çekirdek Motor ARGE'si fazla maliyetli bir iş galiba. Diğer taraftan TEİ'nin yaptığı işlere bakarsak karlılığı diğer kurumlara göre biraz düşük mü ? Acaba biraz ucuza iş yapıp sonra ARGE'ye yeterli bütçe ve mühendis, iş gücü ayıramıyor mu acaba ? Akşit Hoca çok fazla sayıda projeyi bir arada yürütemeyiz diyordu. Ama 3000 BG bize en az 1400 BG kadar lazım. Yine Turbofan'da +35.000 lb ve 6.000-10.000 lb dışında 16.000 ila 23.000 lb arası ayrıca güç üreten motor ihtiyacı olduğu da açık.
Alıntı yapılan: uzasem06 - 02 Mayıs 2023, 09:52:58Dün aksam Kozan selçuk erkan hocam birsey dedi, oder bana mantikli geldi. Biz Ukrayna Motoren ile olan Atak 2 su ansa Ruslarin pazar payina dirmis olacagiz. RUS helikopteri kullanan ülkelere Nato standarti bir Helikopter sunacagiz.Ayni zamansa zarten tanidiklar bir Motor olan Ukrayna motoru bakim yönünden aliskin olduklari bir Motor. Avyonikler Nato Standarte olup biz destek verecegiz. Böylelik daha kolay satis yapilabilir. Hele beide Ruß Ukrayna savasinda olan Rus kalite problemlerinden dolayi hazir bir pazar olmus olacak yeni modern bir Helikopter ile. SaygilarimlaÖyle olmaz o iş. Motorun bağlantıları aynen kalmak şartıyla, tüm motorun da yeniden tasarlanıp üretilmesi gerekecek. O topa girilmez.Ukrayna motoru aslında modern ordulara uygun bir motor değil. Isıl izi çok fazla ve bu iz neredeyse bastırılamıyor. Ayrıca, çok tuhaf bir şekilde transmisyon arka tarafa konuşlanmış. Isıl izin bastırılamıyor olmasının bir nedeni de bu olabilir. Motorları biz neden güncellemiyoruz diye düşünüyordum ama bu transmisyon yerleşimini öğrenince bizimkilere hak verdim. Transmisyonu o şekilde yerleştirmek için insanın aklından zorunun olması gerek, o kadar garip bir iş yapmışlar.Siz bakmayın, ABD motor vermediği için mecburen onu kullandık. Yoksa kullanılacak motor değil bunlar. Sovyetler Birliği tarihten silindi, ürünleri de silinecek. Ölüleri diriltmenin alemi yok, bırakın mezarlarında huzur içinde yatsınlar.
T-929'da kullanılan Rus motorun ısıl izi yapısı gereği " bastırılamayacak" kadar fazla ise biz bu motoru neden seçtik...?Motor yok! , probleminden bağımsız olarak bu ısıl iz problemini çözecek bir yol mu bulduk?
Yani füzelerden vurulmama planımız ; Manpads füze menziline girmemeye çalışmak mı? Yük katırı gibi füze yükleyip uzaktan atmak Isıl iz bastırma gibi bir teknoloji planımız yok galiba...
Başta çirkin filan dedik ama karakuş oldukça yakışıklıymış kerata Şaka bir yana bu helikopterin ilk görsellerdeki Atak II'ye benzemeyeceği artık kesin gibi. Galiba Temel Kotil söylüyordu; TSK'dan gelen isterler doğrultusunda başta 9 tona karşılık gelirken, şimdi 11,5 tona ulaşmış toplamda. E halince helikopterin şekli şemali neredeyse tamamen değişmiş. "Apache 8 km'den hedefe angaje olurken, biz bununla yaklaşık 20 km'den angaje olacağız" demişti.