Selamlar,
Mesele çirkinlik güzellik değil.. Kanat eksenleri yukarı alınmış, motorların hemen altında bağlantı yerleri ve bu güdümsüz mühimmat atmak için 45 derece öne eğilmesi demek, işte bunu yaptığında da o Flir konumlaması nedeni ile Topla atış açısı devreden çıkar....
Çatışmada helikopter taarruz açılarını görmüş biri dahi, bu burundaki top ve Flir konumlaması nedeniyle Topun taarruzda devre dışı kalacağını görür ki bizlerde bunu söylüyoruz.
Örnek Hücum atış açısı (Flir ve topun Atak 2 deki gibi konumlanmış olduğunu hayal edin, Sizce topa aynı açıyı verebilir mi!)
Kanaatim; Seçim dolayısı ile motor çalıştırma ve ilk uçuş öncelendiğinden, burun-Flir-Top konumlaması sadece bütünsellik imajı için takılmış olduğu. Uçuş testleri ilerlediğinde eminimki bu alanlarda güncellemeler zorunlu gelecektir.
Bu yüzden temkinli olmakta fayda var.