Peki birşey sormak istiyorum bu elektrikli motor olan arabaların yaygınlaşması nerden çıktı?
Kyoto protokolü ile ilgili mi?
Yani daha az karbon salınımı sağlıyacağız geyiğinden mı kaynaklanıyor
Oysa bu zamana kadar içten yanmalı motor her işimizi görüyordu
Yani ne oldu da elektrikli araç işine girildi ve yoğunlaşmaya başlandı sebebi ne idi?
E Mercedes
E Hyundai
E BMW
Diye diye her araç markası elektrikli versiyon üretmeye başladı
Amerikan otomotiv endüstrisi yok olma yolundaydı. 70’li yıllara kadar , hatta 80’li yılların başına kadar Türkiye’de ve Dünyada yaygın olarak kullanılan Amerikan arabaları, birden yok oldular. Yerlerini Alman, Japon, Avrupa’lı arabalar aldı. Geçen yüzyılın sonuna kadar sadece ABD malı otomobil kullanan Amerikan halkı artık Japon, Alman, Kore ve Fransız arabalarına rağbet etmeye başlamıştı.
Tesla ile ABD otomotiv endüstrisi tekrar dünya’ya açıldı. Bu trene bizde binelim diyen her üretici de elektrikli araba işine girdi.
Ancak burada sn Merzifonlu’nun da üzerine bastığı hammadde sıkıntısı ortaya çıkacağı kendini gösterince şimdi ağır toplar hidrojen motoru işine soyunmaya başladılar.
Sonra; ekolojik olacak, yeşil enerji ile çalışacak diye propagandası yapılan elektrikli ve hibrit bataryalı arabaların bataryalarını şarj eden enerjinin yeşil olmadığı anlaşılmaya başlandı artık. Ayrıca, bataryalarda kullanılan egzotik metallerin temini için kullanılan yöntemlerin ekolojik olmaması ve bu malzemeleri kazıp çıkarmak için harcanan yakıtların hava kirliliğine ne kadar katkısı olduğu da ortaya çıkmaya başlayınca elektrikli araba işinin ellerinde patlayacağını anlayan ağır toplar, önce içten yanarlı motor üretiminin zamanını uzattılar. Şimdi de hidrojen işine giriyorlar.