Japonlardan destek alabilsek iyi olur bence.
Resmini paylasmis oldugunuz tren Shinkansen 700 uzerinde yazdigi gibi son seferini yapip emekli oldu .
Yerini daha yeni bir teknoloji olan maglev uzerinde yuruyen trenlere devretti hocam.
Maglev teknolojisini bir tarafa birakin ,TCDD nin su anda kullanimda oldugu modifiyeli hatlarimizda bu tur trenleri kullanmamiz olanaksiz . TCDD genelde eski tren hatlarinda bulunan raylari islah ve degistirmek sureti ile bir dereceye kadar iyilestirme yapmakta ki bu hizli trenler icin yetersiz.
Hizli trenler icin egimi fazla olmayan ozel menfezli mumkun oldugunca duz hatlar ile yuksek hiz yapilabilen raylar gerekli ki tren suratini mumkun oldugunca yuksek suratte yolculuk yapabilsin. "Or yeni bir guzelgaha hizli tren hatti acilmasi isteniyorsa oraya nasil bir teknoloji kullanmaktan tutun da 0 dan baslayacak yeni alt yapiyi kapsayacak esasli yatirim yapmak gerekir.
"Maglev vs bullet teknolojisimi bizim ilerisi yillarda TCDD nin stratejik gelisimini goz onunde bulundurarak incelenmesinde yarar vardir.
https://pediaa.com/difference-between-maglev-train-and-bullet-train/Herseyin temelinde oldugu gibi hersey butceye ,bilgiye ve neyi ne kadar yapmak istedigimize bagli. Bizdeki mevct durum icler acisi desem agir olmaz. Bizlere birtakim seylerin nasil lanse edilmekte olduguna bakmayin. TCDD nin hat guzelgahlarinin temeli halen cumhuriyetin baslangic yillarina kadar gitmekte. Yeni hat dosedigimiz pek soylenemez. Ancak mevcut hatlarimizin uzerine yeni ray dosemekle yaklasik 250km kadar suraat yapilabilir duruma geliniyor. Hat guzelgahlarimiz pek degismedigi icin trenlerimiz bol egimli ve menfezli alanlardan gecmesi gerekiyor ki buralarda mutlak surette surat dusurulmesi gerektiriyor.
Bu nedenle aslinda TCDD nin kullanmakta oldugu isim dogru " Suratli tren demeyip ,yukseltilmis hizda tren "
Marifet vatandasi caf cafli YHT lere bindirmek olmamali , trenineni hizli kosturmasi da yegane kriter degil. Onemli olan vatandasin tren yolculugu esnasinda guvende olmasi. Her iste oldugu demiryollarinda da pek cok standart mevcut. "Haberlesme, Sinyalizasyon .... Or GSMR denilen mobil trencilerin kullanmakta oldugu i ile bagimsiz bir network mevcut. Haberlesme ve sinyalizasyon alt yapisininin transportunda kullanilan bu sistem ulkemizde de 2006 kuruldu. Bu sistem kendi icerisinde ETCS L1,L2,L3 diye belirli seviyelere bolunmus .TCDD malesef sadece voice kulanimi otesine pek gecemedi yani L1. Sirf bu nedenlerden dolayi hizli tren hatlarindaki sinyalizasyon veri aktarimi otomasyonu gerceklesmedigi icin her turlu risk zavalli makinistin boynuna yuklenmekte.
Eh pardon uzun oldu kusura bakmayin.