Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız

Başlatan Felix, 24 Mart 2009, 20:38:54

« önceki - sonraki »

OKÇULAR, serkan1976 ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Yapısal parçalanma gibi görünüyor...
Askeri uçaklarda karakutu oluyor mu?

Gibisi mi var, gövde önü ve arkası yok. Iddia edildiği gibi pervane kanadı kopması benzeri bir olay değil ise, Ruslar veya Ermenistan içinde hükümetten bağımsız hareket eden askerlerin işi veya bir başka türlü saldırı olabilir. Karakutu vardır da, asıl bu uçakta RWR var mıydı son kule görüşmeleri nasıldı acaba?

Öncelik ile Milletimizin ve Türk Silahlı Kuvvetlerimizin başı sağ olsun.Görev esnasında şehit düşen kahraman hava personelimize Allah'tan rahmet ailelerine, silah arkadaşlarına ve aziz milletimize sabır diliyorum.

@serkan hocam soruna cevap vermek gerekir ise Askeri uçaklarda da "kara kutu" (Flight Data Recorder - FDR ve Cockpit Voice Recorder - CVR) sistemleri genelde bulunur fakat sivil uçaklardakine kıyasla farklı konfigürasyondadır. Türk Hava Kuvvetleri nin envanterindeki C-130 Hercules uçaklarında özellikle modernize edilmiş versiyonlarda FDR ve CVR üniteleri bildiğim kadarı ile mevcut. Bu sistemler uçuş parametrelerini (irtifa, hız, motor devri, kontrol yüzeyi hareketleri vb.) ve kokpit içi sesleri kaydedicek şekilde yeterliliğe sahiptir. Ancak kayıt süresi veri çözünürlüğü ve yerleşimi sivil uçaklara göre daha farklı olduğunu biliyorum. Çünkü askeri uçaklarda görev gizliliği elektronik harp (EW) koruması ve darbe dayanımı öncelikli olduğundan ötürü bu süreler değişebilmektedir.

Videoyu izledim genel görüşüm C-130 tipi uçaklar genellikle alçak irtifa ve zorlu hava koşullarında görev yaptığı için birincil gövde parçalanması yüksek kinetik darbe veya yakıt tankı patlamasıyla birlikte gerçekleşme olasılığı ihtimal dahilinde. Kaza analizinde ek olarak kara kutu dışında uçuş kontrol bilgisayarları motor FADEC modülleri ve aviyonik kayıt üniteleri de incelenecektir. Eğer uçak modernize edilmiş (örneğin Erciyes Projesi kapsamındaki C-130B/E) bir versiyonsa bu veri kaynaklarından yüksek doğrulukta telemetrik bilgi alınabilir ve konu aydınlığa kavuşabilir düşüncesindeyim

Uçağın taşıdığı yükle alakalı bir durum olabilir, sağlıklı bir değerlendirme için insan harici yükünü de bilmek gerekiyor


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren defenceturk.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz
mekan bizim almanya chat sohbet cinsel chat sohbet mobil sohbet dini chat